Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet ihmisestä, joka ei osaa venäjän kieltä?

Vierailija
25.12.2009 |

Minä pidän sellaista ihmistä sivistymättömänä moukkana. Meillä on yhteinen historiakin Venäjän kanssa ja monen sukukin on sieltä kotoisin. Mutta kohta me suomalaisetkin olemme osa Venäjän federaatiota, joten moukatkin joutuvat opettelemaan kauniin venäjän kielen.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai provo, ja toiseksi, eihän kukaan Suomessa venäjää haluaa lukea, se on nyt tosiasia.

Vierailija
2/26 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomellakin olisi hyvä olla muutama ydinase.

Ihan varmuuden vuoksi...

Vaan ei nykyinen "ylipäällikkömme" taida moisia hankkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

provo

Vierailija
4/26 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai provo, ja toiseksi, eihän kukaan Suomessa venäjää haluaa lukea, se on nyt tosiasia.

Vierailija
5/26 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

seka Suomessa (synnynmaa) etta nykyisessa kotimaassani USAssa. Venajaa opiskeleva/puhuva on a) salainen agentti tai b) maanpetturi. Venaajaa osaamaton on keskiverto ihminen. Halveksun kaikkia venalaisia ja saksalaisia useammastakin syysta, en tule ikina opettelemaan niiden kielta.

Vierailija
6/26 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelepa, että venäläisetkin halveksivat kuulemma suomalaisia.

Vierailija
7/26 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

seka Suomessa (synnynmaa) etta nykyisessa kotimaassani USAssa. Venajaa opiskeleva/puhuva on a) salainen agentti tai b) maanpetturi. Venaajaa osaamaton on keskiverto ihminen. Halveksun kaikkia venalaisia ja saksalaisia useammastakin syysta, en tule ikina opettelemaan niiden kielta.

Condi Rice puhuu sujuvaa venajaa. Etpa osannut jattaa toisten halveksuntaa taaksesi kun Suomesta laksit.

Vierailija
8/26 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onpa fiksu ja sivistynyt ihminen, kun käyttää aikansa hyödyllisten asioiden opetteluun eikä välitä pakertaa rumankuuloisen junttikielen kanssa.

Jos itse osaisin venäjää en kehtaisi tunnustaa sitä kenellekään...

Mutta toki jos osaa jo oikeita kieliä, voi sitä sitten aikansa kuluksi kai opetella vaikka venäjääkin, jos on niin köyhä elämä.

Vierailija
9/26 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystya ymmartamaan sita mongerrusta. Ei kiinnosta halveksuvatko venalaiset suomalaisia koska todellisuudessa venalaiset haluaa kaikki amerikkaan ja mina olen jo taalla joten iniskoon siella venajalla huorakadulla ihan miten paljon huvittaa kunnes joku rasvapallo texasista ostaa ne vaimoksi. Ja ihan turha selittaa ettei nain ole koska olen nahnyt monta mail order bridea taalla.

Vierailija
10/26 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en mä ajattele, että sitä pitäisi kaikkien osata...

Tää on kyllä provo.

Vierailija
11/26 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän sellaista ihmistä sivistymättömänä moukkana. Meillä on yhteinen historiakin Venäjän kanssa ja monen sukukin on sieltä kotoisin. Mutta kohta me suomalaisetkin olemme osa Venäjän federaatiota, joten moukatkin joutuvat opettelemaan kauniin venäjän kielen.

Johan vitsin murjasit :D

Ei kukaan tarvitse missään venäjän kiletä. Ei missään.

Kun venäläiset lähtevät maailmalle takapajulastaan, he voivat opetella jonkin kunnon maailman kielen, vaikkapa englannin tai espanjan. Venäjän kieltä ei tarvitse muualla kuin Venäjällä. Piste.

Vierailija
12/26 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystya ymmartamaan sita mongerrusta. Ei kiinnosta halveksuvatko venalaiset suomalaisia koska todellisuudessa venalaiset haluaa kaikki amerikkaan ja mina olen jo taalla joten iniskoon siella venajalla huorakadulla ihan miten paljon huvittaa kunnes joku rasvapallo texasista ostaa ne vaimoksi. Ja ihan turha selittaa ettei nain ole koska olen nahnyt monta mail order bridea taalla.

miten ne rajaviranomaiset paastivat sinut tanne? Niilla taisi ote vahan heltya.

Vierailija
13/26 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lisaksi ihan permanent statuksella. Oletko itse?

Vierailija
14/26 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa juuri osaamani Venäjän kielen takia. Yhä enempi suomalainen opiskelee venäjää. Ja Venäläiset eivät vihaa Suomalaisia, se nyt oli ihan väärää "faktaa".

Vierailija
15/26 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomellakin olisi hyvä olla muutama ydinase.

Ihan varmuuden vuoksi...

Vaan ei nykyinen "ylipäällikkömme" taida moisia hankkia."

Ei viittittäs kaivaa lisää verta nenästä ja päästä myös venäläisten ydinasekohteiksi.

Jenkeillä jo parikymmentä kohdetta Suomessa jo onkin.

Vierailija
16/26 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina olen jo kauan ollut kansalainen. Havettaa kylla etta olet tanne paassyt suomalaisten maineen pilaamaan.

Vierailija
17/26 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomellakin olisi hyvä olla muutama ydinase. Ihan varmuuden vuoksi... Vaan ei nykyinen "ylipäällikkömme" taida moisia hankkia." Ei viittittäs kaivaa lisää verta nenästä ja päästä myös venäläisten ydinasekohteiksi. Jenkeillä jo parikymmentä kohdetta Suomessa jo onkin.

vai kenelle ajattelitte menna itkemaan kun iso ihana venaja tai ihan mika muu maa tahansa painaa paalle? Ja ehka se ei tapahdu heti mutta kuitenkin joskus koska historia toistaa itseaan aina joko lyhyemmissa tai pidemmissa sykleissa.

Vierailija
18/26 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina olen jo kauan ollut kansalainen. Havettaa kylla etta olet tanne paassyt suomalaisten maineen pilaamaan.

sa et sitten ole suomalainen enaa mita iniset? Ei ole sun asia enaa. Vituttaako sitten kun saan kansalaisuuden ja pilaan amerikkalaisten mainetta joka paikassa?

Vierailija
19/26 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan lähiössä jossa asuu myös paljon venäläisiä ja niitä muuttaa tänne koko ajan lisää. Minusta on hullua ettei koulussa jo ala-asteella voi alkaa opiskella Venäjän kieltä. Tällaisessa lähiössä missä n. 1/4 osa on jo venäjän kielisiä pitäisi panostaa siihen, että venäjää saa opiskella. Kyse on niin vaikeasta kielestä, että sen opiskelu olisi hyvä aloittaa jo kolmannella. Englantia jokainen oppii muualtakin, joten sen kerkeää oppia myöhemminkin. Toki sekin on tärkeä kieli jokaisen osata.

Itse ainakin haluaisin, että lapseni ymmärtäisivät mitä venäläiset puhuu. Niiden kannssa nuo joutuu olemaan tekemisissä lapsena ja varmasti myös aikuisena.

Itse jouduin kerran tekemään yhden työhomman 3 venäläisen kanssa. Olipas kiva kun noi puhu keskenään venäjää ja minä ymmärsin vain sana sieltä täältä. Muuten heidän kanssaan onnistui työnteko hyvin, koska minulle tietenkin puhuivat suomea.

Täältäkin varmasti löytyisi venäläinen opettaja opettamaan lapsille venäjän kieltä.

Suomessa ei tajuta, kuinka paljon täällä on jo venäläisiä ja kuinka nopeasti niitä tulee yhä lisää ja lisää. Pulassa ollaan, kun ei kieltä edes osata.

Vierailija
20/26 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan lähiössä jossa asuu myös paljon venäläisiä ja niitä muuttaa tänne koko ajan lisää. Minusta on hullua ettei koulussa jo ala-asteella voi alkaa opiskella Venäjän kieltä. Tällaisessa lähiössä missä n. 1/4 osa on jo venäjän kielisiä pitäisi panostaa siihen, että venäjää saa opiskella. Kyse on niin vaikeasta kielestä, että sen opiskelu olisi hyvä aloittaa jo kolmannella. Englantia jokainen oppii muualtakin, joten sen kerkeää oppia myöhemminkin. Toki sekin on tärkeä kieli jokaisen osata. Itse ainakin haluaisin, että lapseni ymmärtäisivät mitä venäläiset puhuu. Niiden kannssa nuo joutuu olemaan tekemisissä lapsena ja varmasti myös aikuisena. Itse jouduin kerran tekemään yhden työhomman 3 venäläisen kanssa. Olipas kiva kun noi puhu keskenään venäjää ja minä ymmärsin vain sana sieltä täältä. Muuten heidän kanssaan onnistui työnteko hyvin, koska minulle tietenkin puhuivat suomea. Täältäkin varmasti löytyisi venäläinen opettaja opettamaan lapsille venäjän kieltä. Suomessa ei tajuta, kuinka paljon täällä on jo venäläisiä ja kuinka nopeasti niitä tulee yhä lisää ja lisää. Pulassa ollaan, kun ei kieltä edes osata.

kerro mulle miksi vastaanottavasssa maassa pitaa opiskella maahanmuutajan kotimaan kielta? Siis viela kerran please niin etta komentissa olisi edes jotain jarkea. Ai niin unohdin, suomessa ei ole sellaista kasitysta kun kansallinen identiteetti ja suomessa tanssitaan kaikkien muun maalaisten pillin mukaan. Niille jopa annetaan rahaa siita hyvasta etta SUOMSTUVAT siella asummaan. Voi jeesus teita.