Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko muita jotka eivät huijaa lapselle joulupukista?

Vierailija
24.12.2009 |

Meille joulupukki on kuin joku satuolento,kuin muumit tai keijut.Meille ei joulupukki tuo lahjoja vaan tulee ne jakamaan.

Lapset tietävät keneltä lahjat saavat ja ovat myös useasti kaupassa mukana itse valitsemassa lahjojaan.Lapset 3v ja 5v. Onko teistä outoa tai väärin?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat curling-vanhemmalta. Ettei vaan lapset pety..

Vierailija
2/15 |
24.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sama periaate. Joulupukki on meille leikki jota leikitään jouluna. Lapset tietävät, että joku on pukeutunut pukiksi ja että lahjat tulevat vanhemmilta ja sukulaisilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain koskaan ole pitänyt ajatuksesta, että lapsia jekutetaan jollain asialla. Kun totuus paljastuu lapset voivat kokea sen todella nöyryyttävänä ja nolona. Näin olen kuullut moneltakin. Kyllä meillä joulupukki silti lapsille on tärkeä. Lapsillakin on leikkimieltä, eikä koskaan ole menoa haitannut, vaikka tietävätkin mistä on todella kyse.

Vierailija
4/15 |
24.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin isommat alkoivat epäillä pukin olemassa oloa pari joulua sitten ja silloin kerroin totuuden. Mutta edelleen puhutaan, että joulupukkihan asuu siellä Korvatunturilla.

Kuopus on 3v ja hänelle joulupukki on totisinta totta.

Itse en usko joulupukista olevan mitään haittaa, vaikka hammaskeijut ja pääsiäiskukot yms. onkin olleet selviä lapsille jo pitkään. Aina olen kertonut rehellisesti lapsille totuuden, kun ovat osanneet sitä kysyä. Uskon, että lapset kysyvät vasta, kun ovat valmiita kuulemaan totuuden.

Naapurissa lähes 11v ja lähes 8v uskovat pukkiin täysillä ja olen omilleni sanonut, etteivät kerro totuutta, jos toiset haluavat uskoa.

Vierailija
5/15 |
24.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut että näitä ei oikeasti ole, se on vaan leikki mitä leikitään jouluisin. Ja lapset tietävät että ostamme lahjoja toisillemme. Siitä huolimatta nuo näyttävät uskovan ja haluavat uskoa, en ole sitten väkisin viitsinyt päätään kääntää.

Vierailija
6/15 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan ole rahaa ja kiinnostusta hommata joulupukkia. Muksut pelkäisivät kuitenkin. Meillä myös lapset valitsevat itse lahjat. On niin vähän rahaa käytettävissä lahjoihin, että mielummin ostaa jotain tosi mieleistä. Pienet yllätyspaketit ostetaan tietysti.

Vierailija
7/15 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme puhuneet pukista leikkisään sävyyn, vähän niin kuin muistakin satuasioista.

Miksi tästä pitäisi tehdä numero suuntaan tai toiseen? Annetaan lasten olla lapsia ja nauttia joulun taiasta - ja sitten aikanaan itse hoksata, mitkä osat taista ovat totta ja mitkä leikkiä.

Meillä lapset ovat itse hoksanneet pukkileikin jo muutaman vuoden ikäisinä. Ei sitä totuutta tarvitse heille erikseen tolkuttaa.

Vierailija
8/15 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole koskaan uskoteltu joulupukin olemassa oloa. Kuuluu jouluun ja on satu juttu, johon joku uskoo, mutta meillä ei. Se on lapsista hauska "leikki" jouluna!!

Vierailija
9/15 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on satu, joka alkaa elää joulunaikaan. Joulupukki on aika sivuosassa meidän joulussa. Se on meille ennen kaikkea kristillinen juhla, enempi meille merkkaa se että juhlitaan Jeesuksen syntymää.

Vierailija
10/15 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei ole koskaan käynyt joulupukkia, lapsi on nähnyt kun lahjoja ostetaan, auttanut paketoinnissa tmv. Tietää että joulupukki on satuolento, kiva leikki.

Miksi olisi paha jos ei huijaa lasta uskomaan asioihin joita ei ole olemassa?

Vierailija
11/15 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulupukkiin, tonttuihin, keijuihin, pääsiäispupuun...

Vierailija
12/15 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on satu, joka alkaa elää joulunaikaan. Joulupukki on aika sivuosassa meidän joulussa. Se on meille ennen kaikkea kristillinen juhla, enempi meille merkkaa se että juhlitaan Jeesuksen syntymää.

Vierailija
13/15 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko maailma muka vähemmän ihmeellinen ilman niitä? Maailma on täynnä toistaan ihmeellisempiä kasveja, eläimiä, historiaa ja tarinoita.

No, ehkä se vaatii biologin mielenlaadun että osaa arviostaa kaikkia ihmeellisiä luontokappaleita yms. ihan sellaisenaankin, ilman mitään satuolentolisäyksiä.

joulupukkiin, tonttuihin, keijuihin, pääsiäispupuun...

Vierailija
14/15 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"lapselle joulupukista". Eikö kuitenkin "lasta joulupukilla"?

Vierailija
15/15 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan ole rahaa ja kiinnostusta hommata joulupukkia. Muksut pelkäisivät kuitenkin. Meillä myös lapset valitsevat itse lahjat. On niin vähän rahaa käytettävissä lahjoihin, että mielummin ostaa jotain tosi mieleistä. Pienet yllätyspaketit ostetaan tietysti.

lapset valitsevat silti itse lahjansa kirjoittamalla pukille.