Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä tämä kaksikulttuurisen perheen joulu mnee säätämiseksi:-)

Vierailija
23.12.2009 |

Jouluaatto suomalaisittain, suomalaisin ruokain kera. Joulupäivänä sitten brittiläisittäin. Joululahjoissa eniten miettimistä. Ensin sukulaisilta js ystäviltä on tullut lahjoja, jotka on kuusen alla. Sitten tuo pukki lahjoja, sitten niitä ilmestyy sukkaan. Pitää olla tarkka joulupapereissa, ettei kuusen alle ja säkkiin mene samoissa kääreissä:-)

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese suusi saippualla. Ulkonaostasi en tieda mutta suustasi tulee rumannakoista soopaa.

Vierailija
2/31 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee se joulu vähemmälläkin ns kulttuurien yhdistelemisellä.Oisit ottanu vaan ihan suomalaisen miehen niin ei tarvis säätää vai oletko niin ruma ja tyhmä ettei sut huolinut kun yhtä tyhmä engelsmanni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sitten päätynyt muslimimamuun, kun kukaan muu ei huolinut?

Hyvä, että joululoma ei ole kovin pitkä niin teini pääsee takasin kouluun viihdyttämään itseään :-D

26

Vierailija
4/31 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuplana kaikki!

Paljon hankalampaa varmaan niissä perheissä, joissa toinen puolisoista ei vietä joulua lainkaan...

Meillä joulua vietetään välillä suomalaisittain, välillä angofoniseen tyyliin. Ja mies on meillä sentään muslimi!

Vierailija
5/31 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö tiedä, että maailmassa on todella paljon ihmisiä, jotka EIVÄT vielä joulua. On jopa kristittyjä, joiden uskontoon joulu ei kuulu, puhumattakaan vaikkapa juutalaisista ja ateisteista.

Itse olen se 32, jonka mies siis ON muslimi, ja perheemme viettää joulua. Itse valitsin mieheni, kun en ITSE huolinut suomalaista.

Juuri muuten tultiin jouluostoksilta, ja minun piti jarrutella miehen intoa ostaa perheelle lahjoja. Onneksi hänellä on hyvä palkkainen työ, joten varaakin on ostella.

Vierailija
6/31 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitetaan kuusen alle. Niissä usein lukee keneltä on. Ne lahajt mitä lapset toivoneet, tulee joulupukilta.

Vierailija
7/31 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiko kannattaisi juhlia joka toinen vuosi suomalaisittain ja joka toinen vuosi brittilaisittain. Turhaa stressia kannattaa valttaa. ja pitaako se sukkakin viela olla???

Luulisin lapsen menevan ihan sekasin kun pukkia tulee joka tuutista.

Vierailija
8/31 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sille se ei tuota mitään ongelmaa:-). Ja toisaalta tämä on kyllä hauskaaakin, on jotain odotettavaa myös joulupäivänä. Ei syödä samoja ruokia, ja tehdään asiat vähän toisin, kaikki ei kulminoidu aattoon. Ja tulee vieraita syömään, kivaa:-)

Vierailija
9/31 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kaikki oman maan tavat pitaa juhlintaan tyontaa. Maassa maan tavalla, missa nyt sitten asuttekaan.

Vierailija
10/31 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin lapsen menevan ihan sekasin kun pukkia tulee joka tuutista.

Meillä on vain saksalais-suomalainen yhdistelmä, mutta joka sekin tuo mukanaan pieniä (aikuista) mahdollisesti sekoittavia kuvioita. Lapsista kaikki on kyllä aina ollut aivan selvää, pitävät langat käsissään vaikka on Nikolausta ja tonttua ja Joulupukkia ja Christkindliä;-)

Meilläkin lapset saavat pukilta/Christkindliltä pari lahjaa, muut lahjat ovat eri paperissa kuusen alla.

Vierailija
11/31 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kaikki oman maan tavat pitaa juhlintaan tyontaa. Maassa maan tavalla, missa nyt sitten asuttekaan.

Vierailija
12/31 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tunnet tarvetta määrätä sitä, miten ap viettää joulua...? Varsinkaan kun ei hän esittänyt asiaa siten, että siinä olisi mitään ongelmaa.

Vierailija
13/31 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisitte joulusta oman näköisen molempien kulttuurien parhaita jutuja hyväksikäyttäen. Teidän joulu se kuitenkin on, ei brittien eikä suomalaisten.

Joulupöytään voisi laittaa molempien maiden ruokia ym.

Vierailija
14/31 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä enemmän hyviä puolia on:-). Kyllä me juhlitaan kaikkia suomalaisia juhlia, mutta myös Valentine ja halloween. Mielestäni ruusukaalit ei oikein lyö kättä kinkulle. Kyllähän tavoissa jokatapuksessa joustetaan, joulukuusi meillä on ollut jo pari viikkoa koristeltuna. Ja onhan me tietty luotu omia perinteitä myös.

Vierailija
15/31 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:een joulu. Mutta pärjäilkää.

Vierailija
16/31 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei lapsia tietenkään mikään sekoita, jos joulu on aina ollut monipäiväinen, niin sitähän se lapsi odottaa kun ei muusta tiedä.

Meillä on siis niin, että aattona on suomalainen joulu ja joulupäivänä ulkkari. Aattona me menemme kylään ja sitten joulupäivänä meille tulee vieraita. Ruoista olen valinnut parhaat kummastakin kulttuurista, meillä tosin aika samanoloiset raaka-aineet, kokkaustapa hiukan erilainen.

Aattona tulee suomen lahjat ja kun kylään mennään, niin osa vanhempien lahjoista jää joulupäiväksi vielä kotiin. Helpottaa logistiikassa.

Joulupäivänä sitten aamulla jaetaan kuusen alta lahjat, jotka sitten pukki on tuonut yön aikana.

Vierailija
17/31 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tunnet tarvetta määrätä sitä, miten ap viettää joulua...? Varsinkaan kun ei hän esittänyt asiaa siten, että siinä olisi mitään ongelmaa.

kun puhui säätämisestä. Itse sain sen kuvan että joulu on oikea sekametelisoppa.

Vierailija
18/31 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

briteillä siis tapana että lahjoja on kuusen alla sekä sukassa? Ja tota mä en ymmärtänyt että miten ne joulupaperit tähän liittyy...

Vierailija
19/31 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tota mä en ymmärtänyt että miten ne joulupaperit tähän liittyy...

en kyllä minäkään. Mutta kai se on joku brittilärinen tapa?

Vierailija
20/31 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lapsi saa lahjoja sukulaisilta, on loogista että hän saa lahjat myös vanhemmiltaan. On sen verran iso että haluaa myös itse antaa lahjoja. Joten näiden kuusen alla olevien lahjojen paperit ei tietty saa olla niitä samoja, kuin lahjojen, jotka joulupukki tuo.

Säätämistä on, mutta en tarkoittanut, että se on kamalaa. Vaatii kyllä enemmän huomioimista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi