Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en kehtaa viedä sv todistusta

Vierailija
22.12.2009 |

siis olin 5 pv pois psyk. syistä(eräs neurooso) ja en tod.kehtaa viedä lappua pomolle. ois pakko, muuten ei palkka luista. kyseessä siis lähiesimies, pelkään etttä se alkaa pitää mua hulluna tai työtehtävät muuttuvat diagnoosin vuoksi.

olen kyllä muuten "normaali" perheenäiti...eli en tosiaan mikään kahjo!!!!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun viet sairaslomatodistuksen, sun tehtäviä ei voi muuttaa sairasloman takia (ellet sitten ala käyttäytyä kummasti töissä). Diagnoosi on kai kirjoitettu niillä koodinimikkeillä - se ei välttämättä tiedä mikä diagnoosi on, eikä sitä ehkä edes kiinnosta. Ja jos kiinnostaa jne. se ei saa alkaa kenellekään kertomaan (muulle kuin henkilöstöihmiselle tai tehdän toimitusjohtajalle) sun diagnoosista.

Käyttäydy normaalisti - siis älä ala pelätä, hävetä jne. Eli älä rupeä selittelemään mitään, sulla ei ole raportointivelvollisuutta sun sairaudestasi - ellei se todella vaikuta sun työkykyysi, esim. tehtävien suoritusta vaarantamalla. Ajattele, että sulla on ollut vaikka keuhkoputkentulehdus, et sä sitäkään häpeäisi. Sua kohdellaan juuri niin kuin itse annat itseäsi kohdella. Tsemppiä vaan!

Vierailija
2/14 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei psyk diagnoosi susta hullua tee. sairaus siinä missä muutkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelma vaan on se että pomo on lähes mun kaveri ja tiedän sen olevan kova juorukello :-(

No pakko se lappu kai on viedä. Voi itku. Varmana kattoo mikä sairaus on koodin takana ja sit koko osasto tietää..

Vierailija
4/14 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedä mitä muillakin on, vaikka ois jollain sama tai pahempaa.

Vierailija
5/14 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman lupaasi. Jos kertoo, niin sitten vaan valitusta asiasta tekemään.

ongelma vaan on se että pomo on lähes mun kaveri ja tiedän sen olevan kova juorukello :-(

No pakko se lappu kai on viedä. Voi itku. Varmana kattoo mikä sairaus on koodin takana ja sit koko osasto tietää..

Vierailija
6/14 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei enää koskaan tule katsomaan sinua ilman,että ajattelee sinun olevan pipipää.... niin se vaan menee.

vaikka mikä vaitiolovelvollisuus on,niin ajatuksia se ei estä.

ja ihan normaalia,että jos viet sairaslomatodistuksen psykkisistä syistä,että sinua pidetään henkisesti tasapainottomana. piste. sitä on turha kaunistella.

Vierailija
7/14 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan valvon, että poissaoloista tulee asiallinen selvitys (lue: lappu). Ja laitan todistuksen palkkikseen, siellä voivat miettiä maksetaanko milläkin diagnoosilla palkkaa vai ei.

Terv. esimies

Vierailija
8/14 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että peität diagnoosin? Viet ja sanot "tässä olis kopio mun todistuksesta, peitin diagnoosin koska se on sen verran intiimi asia,"... ?

Vierailija
9/14 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on väärennös.. :D

Lääkäri peittää syyt pyytämällä.

Jos olisin ap niin soittaisin huomenna aamulla sinne lääkäriin josta saikkulappu saatu ja sanoisin että voisko kirjoittaa todistuksen jossa sairasloman syy ja koodi on poissa, tyhjänä.

Saa olla nolona. Olet vaan ihminen. Ei ne syyt ole tärkeitä. Lääkäri toteaa vaan että et ole ollut työkelponen. Se siitä.

Meillä on paliikkia töissä nykysin miksi työntekijät on saikulla.

Pyydän automaattisesti aina lappuun sairasloman syyt kirjaamatta. Ne ei kuulu työnantajalle ollenkaan.

Vierailija
10/14 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkallinen syy vai ei,jos sen syyn jättää kertomatta??

ja lähinnä tulee mieleen,että jos se syy on poissa,on kyseessä joku mielenterveysongelma.......

Vierailija
11/14 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri peittää syyt pyytämällä.

Jos olisin ap niin soittaisin huomenna aamulla sinne lääkäriin josta saikkulappu saatu ja sanoisin että voisko kirjoittaa todistuksen jossa sairasloman syy ja koodi on poissa, tyhjänä.

Jotkut työnantajat ovat jopa niin niuhoja, että eivät hyväksy diagnoosia polvikipu, vaan vaativat lisäselvitystä, onko kyseessä oikea vai vasen polvi.

Vierailija
12/14 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä kannattaisi vain laittaa se pääkoppa kuntoon,ja sitten etsiä uusi työpaikka tervejärkisenä,niin ei tarvitse häpeillä?

Vierailija
13/14 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö!

Ei muuten kuulu mitenkään pomolle syy. On ihan työlaki. Ootko kuullut moisesta??? :D

Jos sulla on vaikka joku sukupuolivaiva tai mikä vaan niin haluat kertoa sen?

Minua ei ainakaan kiinnosta mitä pomo ajattelee jos syy on peitetty: EI SEN KUULU EDES SITÄ LUKEA. Se ei vaan kuulu sille.

Lääkäri sanoo onko sairas vai ei.

Itse olen saanut aina saikuista palkkaa. Milloin sairaus on palkaton?

Vierailija
14/14 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä