Huh hui... 85€ ruokaostoksiin!
Tuntuu jotenkin älyttömältä miten (joulu)ruokiin voi uppoa noinkin paljon rahaa. Meitä on perheessä 3-5 henk. (vkl.lapsia) ja yleensä kuukauden ruuat on siinä 200€ paikkeilla (lihat ja leivät omasta takaa).
Huh sanon minä!
Ja kyllä, tiedän että moni muu saa varmaan kolminkertaisesti ton meijän summan ostoksiin menemään mutta silti... jotenkin älytöntä!
Kommentit (23)
teillä. Meillä viisihenkisen perheen kauppalaskut ruoan osalta varmaan 600€/kk. Ja jouluruokiin meni eilen 145€ ja tuossa ei ole edes laatikot ja kalat mukana, koska ne on äitini tehnyt/hommannut.
Mutta kun on tottunut siihen että kun kauppaan lähtee niin se loppusumma on yleensä siinä 20-30€ ja sillä mennään lähes koko viikko...
Ollaan kyllä sillä tavalla onnekkaita että kinkkua ei syödä ( pakkasessa paisti odottamassa) mutta lohi maksoi 20€, ja muutenkin kaikki liha mitä syödään niin tulee suoraan metsästä... ja meillä molemmilla on sellaiset työt että sitä ruokaa ja muita tarvikkeita saa välillä kotiinkin, että siitäkin tulee säästöä...
Ap
on paljon. Muutaman päivän ruokiin ei milloinkaan muulloin saa upotettua euroja yhtä paljon kuin jouluisin.
ja varastatte sieltä vähän kotiinkin? Tuntuuhan se sitten hassulta, jos joutuukin maksamaan, eikä saa "taskualennusta".
tai sitten syötte hyvin niukasti, huolimatta omavaraistaloudesta. Meillä 4 henkinen perhe saa viikossa helposti kulumaan 100-200 euroa. Mutta mä en koskaa katselekaan hintoja, vaan ostan mielelläni luomua, hyvää ja terveellistä...
meillä menee tavallisenakin viikonloppuna yhtä paljon ruokakauppaan.
taas joku roskisdyykkari yrittää päteä, hanki elämä
läheskään edes normaali viikonloppuostoksiin meillä. Halvalla pääsitte. Meillä menee varmaan liki 250 euroo jouluruokiin.
meillä menee tavallisenakin viikonloppuna yhtä paljon ruokakauppaan. taas joku roskisdyykkari yrittää päteä, hanki elämä
jos ei tarvitse lihoja tai leipää ostaa yhtään. 85 € ei saa mitenkään viikonlopun aikana menemään maitotuotteisiin, kasviksiin tai hedelmiin. Ellei sitten osta ruokaa jollekin suurperheelle.
Meillä jouluruokiin menee noin 500 euroa. Aattona kestitään 10 henkeä, päivänä 14 henkeä. Pelkkään graaviloheen menee toi 80 euroa ;-)
Joten halvalla pääsit.
Olimme viime viikolla ulkomailla häämatkalla, joten en ole ollut kotona laatikkoja vääntämässä. Kaikki ostetaan valmiina.
Miten ihmeessä 20-30 euroa riittää viikon ostoksiin?
Vai elättekö te pelkällä lihalla ja leivällä?
Missä hedelmät, vihannekset, juustot, jauhot, ryynit, maidot, jugurtit ynnä muut normiruokavalioon kuuluvat jutut?
Härreguude!
kinkku 30€
laatikot n. 4-5€
rosolli 3€
herneet 1€
perunat n. 1€
omput 2,5€
kala ilmaiseksi isiltä
puuroainekset 2€
leipä n. 2€
torttuvermeet 3€
piparit 3€
ja siinä se. viidenkympin pintaan pääsi meidän nelihenkinen perhe. ja itse tehtynä mahdollisimman pitkälle.
eihän niitä ole pakko syödä mutta meillä se kuuluu ehdottomasti joulun herkkuihin.
Kun ostaa neljää-viittä kunnon juustoa niin johon rahaa kuluu
kinkku 30€
laatikot n. 4-5€
rosolli 3€
herneet 1€
perunat n. 1€
omput 2,5€
kala ilmaiseksi isiltä
puuroainekset 2€
leipä n. 2€
torttuvermeet 3€
piparit 3€ja siinä se. viidenkympin pintaan pääsi meidän nelihenkinen perhe. ja itse tehtynä mahdollisimman pitkälle.
Missä kinkun kastike? Entäs rosollin kastike, joten kermat puuttuu! Ja vihreää salattia pitää olla, ja joululimppua, sen pälle jotain???? Kalan kanssa munia, sitruunaa, missä jälkiruoka? Glögi, viini??? Laatikot maksaa sen 4e kappale, yksikö teillä vain on?
kinkku 30€ laatikot n. 4-5€ rosolli 3€ herneet 1€ perunat n. 1€ omput 2,5€ kala ilmaiseksi isiltä puuroainekset 2€ leipä n. 2€ torttuvermeet 3€ piparit 3€ ja siinä se. viidenkympin pintaan pääsi meidän nelihenkinen perhe. ja itse tehtynä mahdollisimman pitkälle.
Missä kinkun kastike? Entäs rosollin kastike, joten kermat puuttuu! Ja vihreää salattia pitää olla, ja joululimppua, sen pälle jotain???? Kalan kanssa munia, sitruunaa, missä jälkiruoka? Glögi, viini??? Laatikot maksaa sen 4e kappale, yksikö teillä vain on?
Ehkä ihmiset tykkää eri asioista joulupöydässä? Vai pitääkö kaikilla olla sama setti?
S-marketissa on muuten Saarioisten isot laatikot n. 2.75 € /kpl.
olipa mikä vuodenaika tahansa. Pari kertaa viikossa käyn ja lapsia kaksi. Syödään tasokkaasti, hintoja ei katsota.
varmaa 3oo e. Kinkku, ankka, kaikki pikkuherkut, kalat, poro, mäti yms
No 85 euroa joulun ruokiin on minusta ihan passeli summa - eihän siellä joulun ruuissa ole juuri mitään kallista, laatikot ja herneet on halpoja ja kinkkuakin saa edullisesti.
Sen sijaan minua kyllä järkyttää se, että jos teillä 5-henkinen perhe syö 200 eurolla ruuat. Meillä ei tuolla summalla syö kunnollista ruokaa kuin korkeintaan 1-2 henkeä kuussa. 150 euroa per nokka on aika lähellä totuutta varmaan. Teillä tosin lihat omasta takaa, mutta silti, ei meilläkään nyt hirveitä määriä lihaa syödä, tuntuisi uskomattomalta, että meidän 4-henkinen perhe pudottaisi 400 euroa ruokabudjetista vain sen takia, että olisi lihat omasta takaa.
Mitähän mahdatte normaalisti syödä? Mistä tingitte?
Öö, puuroainekset 2e? Missä maito? Leipää 2 e - moneksiko päiväksi tota 2e leipää riittää? Mitä syötte aamupalalla ja iltapalalla?
kinkku 30€ laatikot n. 4-5€ rosolli 3€ herneet 1€ perunat n. 1€ omput 2,5€ kala ilmaiseksi isiltä puuroainekset 2€ leipä n. 2€ torttuvermeet 3€ piparit 3€ ja siinä se. viidenkympin pintaan pääsi meidän nelihenkinen perhe. ja itse tehtynä mahdollisimman pitkälle.
Meidän viisihenkisessä perheessä kaikki nuo mainitsemasi summat voisi kertoa neljällä.