ihottumaa kiivistä??
hei! tuleeko jonku lapselle kiivistä ihottumaa? minkä näköistä? tyttöni 3v söi illalla kiiviä ja vähän sen jälkeen mentiin iltapesulle niin kädessä ja massussa oli sellaisia punaisia läikkiä.. :( voisko olla mahdolisesti kiivistä? (ehkä 2 kertaa aikaisemmin syönyt kiiviä eikä oo tullu mitään..)
Kommentit (9)
kiiveissä on eroja. Itse joskus pystyn syömään ihan hyvin ja toisen kerran on tullut järjetön kutina suuhun ja suun ympärille ihottumaa... Siksi en enää itse niitä syökään...
voi olla myös myrkyt syynä, kiivissä on niin ohut kuori että läpäisee hyvin myrskyt. Kannattaa ostaa luomuja.
hei! tuleeko jonku lapselle kiivistä ihottumaa? minkä näköistä? tyttöni 3v söi illalla kiiviä ja vähän sen jälkeen mentiin iltapesulle niin kädessä ja massussa oli sellaisia punaisia läikkiä.. :( voisko olla mahdolisesti kiivistä? (ehkä 2 kertaa aikaisemmin syönyt kiiviä eikä oo tullu mitään..)
Kiivi on tosi allergisoiva. Tulee just sellasia läikkiä ja voi turvota kasvot ja kaula, ainakin meidän lapsella.
sanoo minun iho- ja allergialääkärini. Itse olen sille allerginen ja minulle tulee suun kutinaa siitä. Lapsellani taas menee vatsa ihan löysälle kun syö monta kiiviä. Harmi, koska kiivissä olisi paljon mm. C-vitamiinia.
Uskoisin siis, että nuo lapsesi läikät ovat kiivistä. Ja useinhan allergia ei näykään ensimmäisellä altistuskerralla, vaan vasta esim. seuraavalla.
joo ikinä ennen ei oo neitillä ollut mitän ihottumia eikä muutenkaan sairaana ollut.. kerran ollut korvatulhdus n.10kk ikäisenä ja joskus flussaa. Siksi kauhuissani kyselen :D
noi läikät oli sellaisia vähän koholla olevia.. täytyy varmaan huomenna soittaa neuvolaan ja kysellä.. kiitos vastauksista! :)
mun miehellä alkaa suu ja nielu kutista kiiviä (ja useaa muut hedelmää) syötyään.
tyttö, jo kouluikäinen, voi syödä vain puolikkaan kiivin. Kokonaisesta saa ihottumaa ja suupielet kutisee.
samoin itselläni. Todella allergisoiva hedelmä. Ihottumasta en tiedä.
Punaista läiskä ihottumaa on tullut ja näppyjä ja kiivi on niitä ainoita uusia ruokia mitä syönyt. Aikaisemmin kun ei ole mitään ihottumia ollut.