G: Paras kivunlievitys (uudelleen)synnytyksessä?
Kommentit (12)
kyseessä toinen synnytys ja kesto 1h40min
minulla ei ainakaan vaikuttanut mitenkään kipuun, ainoastaan menitin hallinnan synnytykseen olin kuin känninen uikuttava ääliö.
että puudutusta ei tarvittu/ehditty (ekassa epiduraali).
Mulla oli esikoisen kanssa epiduraali ja muutamassa urheiluvammaleikkauksessa on ollut spinaali, mutta en osaa kuvitella miten toimisi synnytyksessä. Noissa leikkauksissa ainakin meni jaloista tunto ja voimat täysin (mikä tietty tarkoituskin kun jalkoja leikeltiin).
Mutta sitä pitää osata ottaa oikein, muuten voi tulla hieman sekava olo. (täytyy myöntää että se tuntui toisaalta aika hauskalta se pieni sekavuus siinä vaiheessa). Joitakin alkaa tosin ilokaasu oksettamaan jos ottaa yhtään enemmän - johtuu kai siitä että päässä alkaa pyörimään liikaa.
Meni keskittyminen muuhun kuin kipuun. 5
kuuma suihku ja aqua-rakkulat selkään!!!
loppuponnistuksessa pelkkä lisähappi (ei ilokaasu, jotenkin inhosin sitä aina)....!!!
lisäannoksella. kyllä oli kiva synnytys:)
Spinaalia kokeilin kolmannessa, mutta meni kai väärään kohtaan tms. koska ei auttanut YHTÄÄN.
Tuo kohdunkaulapuudutus oli kahdessa ekassa ja oli hvyä, vei pahimmat kipuhuiput.
Mulla ainakaan auttaneet sitten pätkääkään mitkään kivunlievitykset. Ihan saatanasti se sattui.
Ekassa epiduraali ja oli kyllä ihanaa, ku ei sen jälkeen koskenu yhtään! Supistukset kahtelin käyrältä. Toki ponnistaminen oli vaikeampaa, kun ei kertakaikkiaan tuntenu mitään.
Toisessa toivoin epiduraalia, mutta sain ensin kohdunkaulanpuudutteen, josta ei ollut käytännössä mitään apua. Sitten suostuivat spinaaliin, joka pelasti homman. Kivut lähti ponnistusvaiheeseen asti ja sit ponnistuksen tunsi ja se olikin ihan helpponakki vaikka vähä jo koskikin. Ja lapsi oli kuiteski viidettä kiloa!
t. 2x syöksysynnyttäjä.