Millä keinolla parhaiten eroon lihavasta takapuolesta ja reisistä?
Mitoiltani olen ihan ok, siis numeroina. Mutta takapuoli ja reidet, yök, inhoan niitä. Mikä liikuntamuoto tehoaisi parhaiten alakroppaan?
Kommentit (39)
laiska ja saamaton sinä vain olet.
As simple as that my ass (mistä näitä huonoja sanaleikkejä oikein tulee?)
Lukekaa nyt hemmetti tuo yks pitkä viesti tuossa ylempänä! Mulla rasva kerääntyy näihin valikoituihin paikkoihin. En halua laihduttaa itseäni alipainoiseksi. Olisin vain kiinnostunut tietämään, olisiko joitain täsmäharjoitteita, jotka pienentäisivät persettä. Näköjään ei.
Heittäiskö joku tähän vielä sen keskitysleirikortin?
että persettäsi et pienemmäksi saa, jos et syö vähemmän ja treenaa enemmän :D
Esimerkiksi 13 heitti hyviä vinkkejä. Etkö ymmärrä lukemaasi?
Mä vastasin noille syö vähemmän, treenaa enemmän -neroille. Etkö sinä ymmärrä lukemaasi.
höpö höpö laiska ja saamaton sinä vain olet.
Lukekaa nyt hemmetti tuo yks pitkä viesti tuossa ylempänä! Mulla rasva kerääntyy näihin valikoituihin paikkoihin. En halua laihduttaa itseäni alipainoiseksi. Olisin vain kiinnostunut tietämään, olisiko joitain täsmäharjoitteita, jotka pienentäisivät persettä. Näköjään ei.
luulla kaikenlaista, kun ei tiedä mistään mitään. Säälin sua.
laiska ja saamaton sinä vain olet.
pelaten, jumpaten jne. Jos on tottunut liikkumaan, niin kyllä kunto kestää :).
KUKA jaksaa vetää 1,5h airobikkiä putkeen...?
Mulla on varmaan jotenkin poikkeuksellisen huono kunto, kun mä en pydtyis edes kuvittelee tekeväni niin..
pelaten, jumpaten jne. Jos on tottunut liikkumaan, niin kyllä kunto kestää :).
KUKA jaksaa vetää 1,5h airobikkiä putkeen...?
Mulla on varmaan jotenkin poikkeuksellisen huono kunto, kun mä en pydtyis edes kuvittelee tekeväni niin..
Lihakset ovat kyllä kiinteytyneet kivasti, mutta hyllyvät sellulliittireidet on ja pysyy. Painoindeksi 19, eli laihdutus ei tule kysymykseenkään.
Eivätkö jotkut ihan oikeasti ymmärrä, että on olemassa erilaisia vartalotyyppejä, joille läski kerääntyy eri paikkoihin? : O Voisiko joku asiantuntija vaikka valaista tässä asiaa. Kysehän on ihan perinnöllisestä taipumuksesta.
Kyllä sitä rasvaa on oltava kuitenkin naisella sen verran, että hormonitoiminta pelaa. Joillain se pieninkin rasvamäärä kerääntyy vain tiettyihin paikkoihin ja muualta paistaa luut läpi. Ei kai kukaan tosissaan ehdota, että painoindeksiltään 19-20 -luokan naisten tulisi laihduttaa?
Kaverini, joka on todella laiha, kärsii puolestaan pömppömahasta, vaikka käy myös salilla. Toisaalta hänellä on upeat ja selluliitittömät reidet. Meitä on moneksi, samalla painoindeksillä.
lyhyttä sarjaa.
Mielummin kovasykkeinen lyhyt juoksulenkki 3 krt viikossa kuin joku kävely.
Pitää tulla kunnolla hiki, hengästyä, väsyä ja lihaksissa pitää tuntua, että on tehnyt jotain.
5-6 ateriaa päivässä ja proteiinia 2 g/painokilo, runsaasti vettä.
lyhyttä sarjaa. Mielummin kovasykkeinen lyhyt juoksulenkki 3 krt viikossa kuin joku kävely. Pitää tulla kunnolla hiki, hengästyä, väsyä ja lihaksissa pitää tuntua, että on tehnyt jotain. 5-6 ateriaa päivässä ja proteiinia 2 g/painokilo, runsaasti vettä.
Mutta kun pitäisi laihduttaa VAIN alavartaloa, yläkroppa on ihan anorektinen ja luiseva. Eli paino ei saisi pudota, mutta alavartalo reisistä vaan pienentyä. : / Lihastreenit kyllä kiinteyttävät, mutta ne selluliittisatulalaukut on ja pysyy siinä sen kiinteän lihaksen päällä.
Et voi kohdistaa siis rasvanpolttoa johonkin kehoon osaan.
Selluliitti on rasvaa ja kun rasvaa palaa, kyllä se selluliittikin häviää.
t 32
ps. Teen tätä työkseni eli tiedän, mistä puhun.
sen verran, että tuo paikallinen lihasten treenaaminen tietty kehittää sen seudun lihaksia ja lihakset taas edistävät aineenvaihduntaa ja etenkin selluliittimainen läski on jossain määrin (ei toki kokonaan) kiinni huonosta aineenvaihdunnastakin, joten tätä kautta paikallinen lihasten treenauskin voi olla hyvinkin hyödyllistä, mutta se pitää kokeilla kenen tapauksessa on. Muutenkin aineenvaihdunnan ylläpito ongelma-alueella on varmaan ihan hyväksi. Esim. erilaiset hieronnat, runsas juominen jne.
Mutta eprusjuttuja varmasti hyvä kuonaa lisäämätön ruokavalio jossa sopivasti kaloreitakin mutta ytimenä varmaan ravintorikkaus, eli teollisuusmoska E-aineineen pois, kahvi pois, vehnäjauhot ja sokeri pois, alko pois jne. Siihen sitten säännöllistä monipuolista liikuntaa, ehkä täsmäjumppaa ko. lihasryhmille lisäksi. Tätä vuosi ja tulokset pitäisi olla esissä ja jollei ole, niin ehkä se peppu pitää vaan hyväksyä. Btw. ratsastajilla on ainakin kivan muotoinen pyöreä peppu usein, joten ehkä se voisi olla hyvä harrastus. Samalla ainakin lähentäjät saavat treeniä ja ... no, makukysymys mutta etureidet on ratsastajilla vähän turhankin eteenpäin kaarevat.
kuntosalitreeniä! Ja nyt en tarkoita mitään lähentäjä/loitontaja-vemputusta, vana monipuolinen, koko kroppaa koskeva treeni ja parahiten jalkoihin tehoaa kyykky, askelkyykky, prässi, maastaveto jne. Siihen kun yhdistää proteiinipitoisen ruokavalion ja karsii liian rasvan pois (hyvuä rasvoja toki pitää nauttia) niin takaan että tuloksia tulee. Itse olen aikoinani saanut muokattua päärynävartalosta kivan x-mallin ja kiloja lähti tuossa 14kg. En olisi ikinä uskonut että sen rasvan alla on nätti kroppa, mutta niin vain oli.
Lantionympärykseni on kaventunut useita senttejä aloitettuani juoksemisen (2½ vuotta sitten), reidetkään eivät enää hinkkaa toisiinsa.
Reidet ei kuitenkaan ole juurikaan kaventuneet vaan ne sisäreisien höllyvät ovat siirtyneet kiinteiksi lihaksiksi ulkoreisiin, joten vaatekoko ei ole muuttunut mihinkään. Ylä- ja alakroppa on edelleen eri paria.
Kesäisin myös pyöräilen paljon, mutta sitä tein ennen juoksemisen aloitustakin.
Mittasin ihan mielenkiinnosta strategiset paikat: rinnanympärys 80, vyötärö 70, lantio 96 ja reiden ympärys 54. Lantio ei oikein sovi kuvioon, vai??
Jalkoja pitää ehdottomasti kiinteyttää, joten joulun jälkeen suuntana on punttisali ja näillä ilmoilla varmaan hiihtolatu ja keväämmällä lenkkipolku. Joku personal traineri olis kyllä kiva ja ravitsemusneuvonta tai no kyllähän mä tiedän, että herkut pitää jättää pois. Mut ei nyt vielä jouluna ;)
3 vuotta sitten:
81-65-95, reisi 55
rinnanympärys 80, vyötärö 70, lantio 96 ja reiden ympärys 54.
Painoa on tuosta pudonnut viitisen kiloa ja lantiolta lähtenyt viisi senttiä, reidestä kolme. En tosiaan ole muuta tehnyt, kuin aloittanut juoksemisen. Herkkulakossa olin aikani, mutta se ei kauan kestänyt.
kuntosalitreeniä! Ja nyt en tarkoita mitään lähentäjä/loitontaja-vemputusta, vana monipuolinen, koko kroppaa koskeva treeni ja parahiten jalkoihin tehoaa kyykky, askelkyykky, prässi, maastaveto jne. Siihen kun yhdistää proteiinipitoisen ruokavalion ja karsii liian rasvan pois (hyvuä rasvoja toki pitää nauttia) niin takaan että tuloksia tulee. Itse olen aikoinani saanut muokattua päärynävartalosta kivan x-mallin ja kiloja lähti tuossa 14kg. En olisi ikinä uskonut että sen rasvan alla on nätti kroppa, mutta niin vain oli.
tosin aerobinen harjoittelu kans mukaan, ja osteoporoosia ehkäisevää rasitusta kans.
Paikallinen laihfutus on mahdotonta.
Jos painoindeksi on ok, ei auta kuin hyväksyä vartalonsa.
Miksi uskomukset takapuolta ja reisiä pienentävistä jumpista, ruokavalioista, lisäravinteista, treenaushärveleistä, lämpöhauteista ja muusta humpuukista elävät?
Siksi, että vartaloonsa tyytymättömiä naisia on miljoonia ja osalle heistä voi myydä mitä tahansa, mikä lupaa auttaa heitä.
Mä vastasin noille syö vähemmän, treenaa enemmän -neroille. Etkö sinä ymmärrä lukemaasi.