Mitä tekisit? (työ- ja opiskeluasia)
Olen valmistumassa kevään lopulla maisteriksi. Gradu on jo suhteellisen hyvällä mallilla,ja lisäksi muutama kurssi on vielä, jotka vaativat läsnäoloa ja tosi paljon työtä. Nyt kevääksi olisi hyvä mahdollisuus sijaisuuteen unelmieni työpaikassa. Työpaikka on todellla kaukana kotipaikastani. Tulevaisuuden kannalta ehdottoman tärkeää ja hyvää työkokemusta saisin.
Venyisitkö ja järjestäisitkö itse niin, että menisit tekemään sijaisuutta? Vai malttaisitko odottaa valmistumiseen ja luottaa siihen, että vastaavia työpaikkoja aukeaa.
Niin, lapset ovat vielä alle kouluikäisiä...En ole itse enää parikymppinen.
Kommentit (11)
minäkin, jos käytännön asiat järjestyisivät jotenkin. Ilmeisesti sijaisuus ei kestäisi kuin muutaman kuukauden (puhut keväästä), joten siksi aikaa varmasti pystyy venymään monella tavalla.
matkoihin ja yöpymisiin menee rahaa. Työkokemus sitäkin arvokkaampaa...
Mites lapset (ja mies), muuttaisivatko kanssasi vai reissaisitko edestakaisin? Äärimmäisen kuluttavaa sekin eikä hyväksi pienille lapsille että äiti "aina töissä". Valmistuisin rauhassa ja katselisin työpaikkoja lähempää.
Miettisin mikä lasten kannalta paras vaihtoehto. Jos välimatka pitkä, en ottaisi työtä vastaan. Pienet lapset tarvitsevat molemmat vanhempansa, jos vähänkin mahdollista. Itse olen valinnut kotiäitiyden, vaikka onkin akateeminen koulutus takana. Mutta ei kai tuollaisessa tilanteessa voi kuunnella muiden mielipidettä, pitää tehdä mikä kokonaisuuden kannalta on paras vaihtoehto oman perheen näkökulmasta.
mutta kannattaa myös miettiä, että tällä hetkellä maisterin aloitustyöpaikat ovat kiven alla (riippuu vähän alasta), mutta voin itse sanoa, että tiukkaa tekee saada koulutusta vastaavaa työtä vaikka onkin vähän jo oman alan työkokemusta.
Minkäikäiset lapset ovat kyseessä ja kuinka kaukana tämä paikka on? Voisitko muuttaa lasten kanssa vähäksi aikaa toiselle paikkakunnalle?
ei onnistuisi.
Välillä tuntuu, että tämä on hyvä mahdollisuus. Välistä tuntuu, miksi tehdä elämästä vaikeaa. Mutta ei se olisikaan kuin muutama kuukausi, josta voisi aueta uudet ovet...
Onko tämä ns. ainutlaatuinen tilaisuus, vai onko työtilanne niin hyvä, että uskot saavasi töitä ilman tätä työkokemusta myöhemmin? Teetkö mitään maisterin papereilla ilman tätä hyvää työkokemusta?
onnistuu.