Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenelläkään villakoiraa?

Vierailija
21.12.2009 |

"Kärsin" aivan suunnattomasta koirakuumeesta ja villakoira olisi mielestäni paras rotu meille. Onko kenelläkään teillä villakoiraa ja lapsia myös? Miten yhteiselo sujuu? Kasvattajat eivät tahdo myydä kääpiövillistä lapsiperheeseen (nuorin lapsi 4). Ymmärrän kyllä, että pentu on pieni ja voi sattua vahinkoja, mutta vastuu koirasta olisi täysin minun.

Miten koiran ottaminen käy kun käymme päivät töissä? Toisaalta ei niitä pentuja osteta kuin kaupan hyllyltä silloin kun sattuu olemaan lomaa...

Olen miettinyt tätä asiaa yli vuoden enkä silti "uskalla" tehdä ratkaisua sen hankkimisesta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

6kk vanha villispoika ja lapset 3 ja 5v. Tähän mennessä ei ole ollut mitään ongelmia, koira on tottunut lasten touhuihin, ja lapset ovat oppineet että koirakin tarvitsee oman paikkansa ja rauhaa. Ensin myös mietittiin kääpiötä, mutta keskari hieman isompana tuntui kuitenkin "turvallisemmalta". Villishän on hyvin älykäs, toimelias, oppivainen, kiltti ja virikkeitä sekä tekemistä vaativa rotu, sitä asiaa kannattaa miettiä, jaksatko työn ja lasten ohella vielä huolehtia pennusta.

Vierailija
2/4 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle puolivuotias kääpiövillakoira ja lapsia myös. En kyllä törmännyt silloin ettei lapsiperheisiin koiraa annettaisi. Lähinnä oli kyse siitä tuleeko näyttelykoira vai seurakoira.

Nyt meillä on kovasukuinen koira täysin seurakoirana. Hyvin on mennyt lasten ja koiran kanssa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia kolme.Villakoira on tosi seurallinen,kiltti ja lapsirakas koira:) Kummallista kyllä kun ei muka myydä lapsiperheelle.Suosittelen kyllä,on aivan ihana koira:)

Vierailija
4/4 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten mua epäilyttää, ettei kukaan myy sellaista meille lasten takia. Koirista on kyllä kokemusta vaikka kuinka, olemme miehen kanssa molemmat kasvaneet koiraperheissä, mutta riittääköhän tuo kasvattajille? Melkein kaikilla kennelsivuilla lukee, ettei lapsiperheisiin :/ Koira on kuitenkin tulossa minulle harrastuskaveriksi, ei lapsille leluksi. En haluaisi ostaa paperitonta koiraa, ja täten mahdollisesti kannattaa pentutehtailua... No joo, minuakin kiinnostaisi siis kuulla kokemuksia kyseisestä koirarodusta!