Tosi kiva, meidän taloyhtiössä on asukkaat eri arvoisia!!!
Kiva huomata, että vuokralaisia kohdellaan eri arvoisesti. Naapurini sai uuden hellan kun vaan sanoi talkkareille (hänen hellansa vielä toimi) ja minä oon tässä kohta 3kk pyytänyt uutta hellaa, tämä on alkuperäinen ja sellainen malli, jossa vain yks iso levy, kaks pienempää ja yks tosi pieni, jolla ei tee mitään. Sähköä menee tuhottomasti ja kaiken lisäksi isoa levyä on pakko pitää aina kuutosella, muuten ei mm. letut ruskistu. Nyt sit oli rakennustarkastaja päättänyt, etten minä tarvitse uutta hellaa kun tuo vielä toimii, s**tana!!! Tekis mieli jättää vuokra maksamatta ja ostaa sillä hella.
Olen ammatiltani pph ja tarvitsen työni takia hellaa paljon ja kun on vaan yks iso levy niin ei todellakaan ole käytännöllistä ja lisäksi kun pienellä levyllä on iso kattila niin sekin vie rutosti sähköä.
Kommentit (28)
Jos ne eivät osta sulle ap uutta hellaa, älä jaksa vikistä vaan osta se itse. Saatpahan sitten sellaisen pelin jolla plätyt paistuu!
Voisi olettaa että jos asuu kaupungin/kunnan vuokra-asunnossa, ei sitä rahaa liikene hellaan, varsinkaan kun sen ostaminen on kunnan heiniä.
että hellasi on rikki ja vaarallinen, pinta kuumenee ja olet perhepäivähoitaja, joten hells on riski hoitolapsille.
Ja voihan ap lyödä sen vanhan romun hellan jonnekin varastoon ja viedä sitten sen itse ostamansa hellan mukanaan seuraavaan vuokrakämppään (tai vaikka myydä) jos tuosta nykyisestä muuttaa pois.
Se itse ostaminen nyt vaan oli mielestäni helpoin vaihtoehto, itse en jumaliste jaksaisi montaa kertaa taistella jostain parin sadan euron arvoisesta liedestä!!! (ainakaan jos asia tosiaan harmittaa ja haittaa niin paljon kuin ap:ta tuntuu haittaavan, eli on akuutti tarve uudelle)
Jos ne eivät osta sulle ap uutta hellaa, älä jaksa vikistä vaan osta se itse. Saatpahan sitten sellaisen pelin jolla plätyt paistuu!
Voisi olettaa että jos asuu kaupungin/kunnan vuokra-asunnossa, ei sitä rahaa liikene hellaan, varsinkaan kun sen ostaminen on kunnan heiniä.
ja kun naapurini kanssa juteltiin niin kertoi, että sai uuden hellan, jonka talkkarit toi heille. ap
isännöitsijälle tämän asian suhteen ja isännöitsijä itse sanoi, että rakennustarkastaja sanoi, ettei uutta tule kun tuo vielä toimii. Kyseessä on kaupungin vuokra-asunnot. Ensin isännöitsijä oli sitä mieltä, että saan uuden hellan ja nyt sitten ei kuitenkaan. Kiva maksaa 100-150€ sähkölaskuja kun kaikki muut koneet on vähän energiaa vieviä ja tuo hella iänkaiken vanha sähkönsyöjä. Ja talkkarit toi naapurilleni hellan kun pyysi ja isännöitsijä ei ollut tuosta edes tietoinen! ap
Mitäs jos se naapuri ihan itse ostikin sen hellan? Heh, talkkari jakamassa helloja:D
eihän se, että talkkari kantaa hellan asuntoon, tarkoita sitä, että talkkari olisi sen myös maksanut. Kyllä se talkkari varmaan tulee kantamaan sinunkin hellasi, jos itse sen ensin maksat.
Jos se ei toimi kunnolla, kuuluu se vaihtaa. Pidä ap pintasi ja vaadi uutta hellaa. Älä osta itse, menee rahat hukkaan.
Ja voihan ap lyödä sen vanhan romun hellan jonnekin varastoon ja viedä sitten sen itse ostamansa hellan mukanaan seuraavaan vuokrakämppään (tai vaikka myydä) jos tuosta nykyisestä muuttaa pois.
Se itse ostaminen nyt vaan oli mielestäni helpoin vaihtoehto, itse en jumaliste jaksaisi montaa kertaa taistella jostain parin sadan euron arvoisesta liedestä!!! (ainakaan jos asia tosiaan harmittaa ja haittaa niin paljon kuin ap:ta tuntuu haittaavan, eli on akuutti tarve uudelle)
Et taida ymmärtää sanojen kaikki ja osa eroa?
Ettet vaan ole soittanut sille suutasi jostain mitättömästä pikkuviasta..?!