Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko vakavimmista kilpirauhasongelmista kärsiviä?

Vierailija
21.12.2009 |

Minulla on epäilty vajaatoimintaa, mutta ilmeisesti ongelma ei ole se. Kilpparini ultrattiin ja radiologi totesi sen olevan "läiskäinen". Nyt olen menossa endolle, mutta kovasti minua huolestuttaa...

Mitä ongelmia teillä on ollut ja mitä ultra on kilpparista todennut?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat suomessa todella korkeat.

Vierailija
2/7 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilpirauhastulehduksen jälkeen puhkesi liikatoiminta. Sitä lääkittiin tyrazolilla, ja kääntyi vajaatoiminnaksi. Nyt syön molempia lääkkeitä.

Kilppari on ultrattu moneen otteeseen, ja sieltä on löytynyt kyhmy, joka on kuitenkin sen verran hankalassa paikassa, ettei lääkäri lähtenyt siitä koepalaa ottamaan. Epäili sitä jonkinlaiseksi kalkkikertymäksi. Kyhmyä seuraillaan säännöllisesti ultraten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

selittämätöntä kilpparissa tai sitten joku outo tulehdus, eli arvot ok mutta kilpirauhanen suuri, näkee ihan silmillä ja tuntuu tosi tulehtuneelta, vähän kipeältä, vaikea kuvailla mutta todella inhottava olo ja vähän kuumeinen olo. mut pakko vaan kestää kun ei muka ole mitään. Lihon ihan hulluna, nyt syksyn aikana 10kg normaali ruokavaliolla.

olen käynyt myös uässä jossa otettiin koepala mut ei siinäkään mitään. olen vissiin ollut ulkona silloin tshernobylin sadepilven alla. kurja kärsiä loppuelämä ilman lääkityksiä tai apuja.

mut toivottavasti sulla ei mitään vakavaa tai ainakin varmasti korjattavissa!

Vierailija
4/7 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tulehdukseen määrätä kortisonia? Oletko kysynyt vertaistukea kilpirauhasfoorumista?

Näin minun työterveyslääkäri sanoi, että jos todetaan tulehdus, niin se hoidetaan kortisonilla. Mutta minulla siis tulehdusarvot olivat normaalit, uä-löydös vain "sairas". Kipeä en ole. Verenpaine ja sydämentykytys vain vaivaavat.

ap

Vierailija
5/7 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten mulla oli tätä samaa ja silloin söinkin kortisonia joka lihotti ihan hirveästi entisestään, hyöty oli niin pieni että lopetin kortisonin. nyt ei ole tulehdusarvoja otettu mitä ihmettelinkin. kilppariarvoistakin otettiin vain th arvo. täytyy käydä uudestaan lääkärillä kun ehdin.

mitä lääkärit arvelit tuon sinun laikukkuuden olevan?

kakkonen

Vierailija
6/7 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

radiologi puhui niin tieteellistä kieltä, etten ymmärtänyt. Hän sanoi, että lääkäri voi haluta ottaa koepalan - ja siitähän minä sitten pelästyin.

Työterveyslääkäri rauhoitteli, että kyseessä saattaa olla tulehduksen jälkitila, koska tulehdusarvot olivat normaalit. Mutta lähetti minut endolle. Tämän enempää minä en tiedä.

Minulla löytyi labra-arvoista vajaatoimintaan viittaavat arvot kesällä (tsh 5.1 ja t4v 16). Mutta thyroxi-lääkitys ei ole saanut oloani kohdallaan, siksi tehtiin lisätutkimuksia.

ap

Vierailija
7/7 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa nää kilpirauhasjutut on vähän epäselviä asiantuntijoillekin.

Kauheesti lisääntyny kilpirauhasvaivat niillä jotka tshernobylin aikaan ovat eläneet. onkohan sen jälkeen syntyneillä paljonkaan kilpirauhasvaivoja?