Aika helppoa muuten tulla tänne ainokaisen äidin neuvomaan että...
ei sen väliä jos vauva valvottaa öisin. Päicällä voi nukkua...vaan kun ei voi jos lapsia muitakin!
Kommentit (17)
Oma ainokainen kun nukkui ensimmäiset 5 vuottaan ainoastaan 8-9 tuntia vuorokaudessa (mukaan lukien päiväunet!), niin ei siinä paljoa ehtinyt nukkumaan... päivälläkään.
Älkää tulko valittamaan mulle, jos vauva valvottaa.
Kyl mä ainakin valitan aina kun siltä tuntuu...
Yritä päästä eroon tuosta marttyyriasenteestasi et ole ainoa joka nukkunut huonosti vauva-aikana.
nukkua kuin vauvasi nukkui eli sen 8-9h...mä jaksoin vauva-ajan oikein hyvin vaikka nukuin joka yö max 6h...sulla kun oli esikoinen niin ei ollut muita lapsia häiritsemässä nukkumista.
vauva nukkui hyvin!
Meidän vauva nukkui ensinmäiset kaksi vuotta max puolen tunnin jaksoissa ja vuorokaudessa unta hän otti vain 7 h, sairautensa vuoksi. Itse en nukkunut kahteen vuoteen vaan valvoin ja vahdin häntä.
En valita, mutta kun tiedätte mitä se on pahimmassa tapauksessa ensinmäiset 7 vuotta, niin miksi teette niitä vauvoja!
Meillä olen laittanut lapsia ylimääräisille päiväunille ihan oman unitarpeeni mukaan, koska eiväthän päikkärit heillekään haittaa tee. Kyllä 4 v ja 6 v lapsetkin nukahtavat mielellään äidin kainalooon (kaksi mahtuu yhteen kainaloon)! Kokeilkaa vaikka. Ja jos eivät jonain päivänä halua nukkua, niin laitan videon pyörimään. Menen sitten nukkumaan vauvan ja 2 v kanssa vain.
Kyllä mäkin jaksoin, kolmen tunnin yöunilla..
myöntää sitä...mulla ei ole tarvetta kiillotella äitiyden jaksavaa kruunua!
siis kun voi nukkua aina kun vauva nukkuu. Meille kuitenkin tulla tupsahti esikoisina kolmoset ja heitä ei saanut millään samaan rytmiin niin kyllä oli jaksaminen kortilla, vaikka oli hoitajakin muutamana päivänä apuna ja lähipiirin yhden lapsen äidit vaan hokivat, että miten on helppoa kun voi nukkua kun vauva nukkuu eikä väsytä eivätkä tajunneet, että meillä tilanne on eri. Ei toisia voi jättää oman onnensa nojaan, jos yksi sattuu nukkumaan.
Ei kannata tehdä niitä muksuja pienellä ikäerolla, siitä ei seuraa muuta kuin kaaosta ja väsymystä.
myöntää sitä...mulla ei ole tarvetta kiillotella äitiyden jaksavaa kruunua!
välillä väsyttää todella ja esikoinen on mullakin... ja myönnän että itkuks menee välistä kun oikeesti ei pysy jaloillaan... ja tää meidän kulta kumminki pääasiassa nukkuu yönsä ja pitkät päikkäritkin... mä vaan tarviin yhtäjaksoista unta jaksaakseni. Meitä on niin moneks ;) Onneks meillä isukki ottaa yövuoroja että mamma taas jaksaa viikon eteenpäin =D
jotka tarvitsette jotain 6-8 tunnin yöunia. Minä pärjään aina 4,5 tunnin unilla. Ja lasten kanssa olen huomannut, että sillä ei näköjään ole väliä, nukunko päivällä vai yöllä. Jos saan päivällä nukuttua tunnin päikkärit, 3 ja puolen tunnin yöunet riittävät.
Teille unikeoille muuten tiedoksi, että mun elämä on pääosin aika tylsää. Aika pitkä aika päivästä kuluu siihen, että odottelen, että muut heräisivät. Kotona kun ei voi kolistella muiden nukkuessa. Yöllä surrailen mm. täällä av:lla. Ja nyt tälläkin hetkellä lapseni nukkuvat.
en oikeesti ymmärrä miten voi tulla kauheasti univelkaa! Miten te pysytte hereillä? Mä en yksinkertaisesti pysy hereillä jos mua väsyttää! Eli jos yöunet jää johonkin 6 tuntiin niin PAKKO nukkua päiväunet. Tai siis nukahdan ihan varmasti! Onneksi esikoinen on rauhallista sorttia eli kun kuopus nukkuu päiäkkäreitä niin voin vähän torkkua sohvalla, esikoisen katsellessa lastenohjelmia.
Päivällä nukkui vanin liikkuvissa vaunuissa. Kyllä mä olin hyvin väsynyt, en pystynyt nukahtamaan aina samalla minuutilla vauvan kanssa, just kun nukahdin vauva heräsi. Päivällä nukkuminen ei onnistunut, koska vaunuja oli vaikea työntää unessa. Lapsi oli koliikkivauva ja huusi ekat 3 kuukautta. Lapsi nukkui yhteensä joku 8-9 h vain.
Itsekkin olin väsynyt esikoisen kanssa vaikka nukkuikin hyvin, mutta minä en osaa nukkua päivällä. Joten yö unet jäi kuitenkin vajaiksi vaikka esikoinen ei mikään kukkuja ollutkaan.
No sitten syntyi kuopus joka ei sitten nukkunutkaan vasta noin kolme vuotiaana nukkui yön kokonaan putkeen.
Se univelan määrä oli aivan järkyttävä viisivuotta vähillä unilla. Huomasi tekevänsä kaikkea aivan järjetöntä yksinkertaisetkaan asiat ei pysynyt muistissa puhuin puutaheinää ym ym....
Onneksi tuo on taakse jäänyttä elämää : )
Toi on ihan neuvolankin ohje!
Itselläni on pian 4 alle kouluikästä ja nukkuu rutiinisti puolenpäivän aikaan. Isommille riittää ihan että ne menee lukeen sänkyyn Aku Ankkaa, pienemmät kuorsaa.
Vauvat on meillä nukkunu paljon. Sitten kakkaa, syö lisää ja nukkuu taasen. Semmosia olemiseensa tyytyväisiä pieniä.
Kyllä MONELLA äidillä on se VIKA päässä, että KUN lapsi/lapset nukkuu niin istutaan netissä (täälä kiukutellaan väsyneenä) eikä mennä itse nukkumaan.
Meillä on perheessä ollut vatsatauteja sun muuta joka kestää viikon yhdellä ja toinen sairastuu, siirtyy kolmannelle ja itse siinä sivussa ja yötä myöten joku laattaa mutta se nyt on vaan elämää.
Kyllä vinkin voi ottaa vastaan, vaikka se ei sovi teille!
Entä jos sopii? Vai pitääkö olla perhettä että apu kelpaa? Vai otatko vittuiluna jos neljän äiti sanoo sulle jotain? :D Niinkin voi käydä.
Kyllä se perheelle toimiva vinkki saattaa tulla mummolta TAI teiniltä. Tai sitten se ei vaan sovi. Mitä sitten? Pidä itse leipäläpi kiinni jos et kaipaa vinkkejä, miksi sää selität asioitasi lapsettomalle, jos sitten oletuspohja on toi että ei se tajua sua kuitenkaan!!!
esikoisen aikaan minäkin vetelin monen tunnin sikeitä keskellä päivää vauva kainalossa mutta enpä enää nyt kun on taapero sekä vauva...ei vaan onnistu vaikka välillä väsyttää niin että meinaa taju mennä ja oksu tulla. Vauva kun nukkuu ihan eri aikaan kuin esikoinen päiväuniaan.