Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua pahoinvointiin :(

20.12.2009 |

Osaako kukaan neuvoa keinaja odotusajan pahoinvointiin. Olen viikolla 7, ja pahoinvointia on jatkunut jo 3 viikkoa, 24h vrk. Myös öisin. Ei auta syökö paljon vai vähän, usein vai harvoin. Olen nyt sairaslomalla. Lääkäri määräsi lääkkeitä, mutta sanoi että aina parempi jos pystyt olemaan ilman. Joten olen sinnitellyt. Seuraava askel kuulemma on sairaalahoito. En niinkään oksenna, mutta pahaolo on voimakas ja jatkuva. Tämä on toinen raskauteni, ensimmäisessä ei ollut kuin aamupahoinvointi, tätä raskaus on aivan toista maata. Apua tarvitaan jos jollain vaan vinkkejä on ?!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

inkivääriä? Kuulin että se tehoaa niin raskauspahoinvointiin kuin matkapahoinvointiinkin. Itse en tosin ole kokeillut. Ekan raskauteni aikana minulla oli ympärivuorokautista pahoinvointia ja oksentelua 6kk ajan. Yököttävää oloa sain pidettyä kurissa pienillä välipaloilla vähän väliä, niin ettei koskaan päästänyt itseään nälkäiseksi. Pelkkä vesi ei meinannut pysyä sisällä,mutta kun sekoitin siihen sitruunamehua niin auttoi. Aamuisin piti syödä jotain jo heti ennen kuin päätänsä tyynystä nosti, niin ei tarvinnut rynnätä suoraan oksentamaan. Loppuraskaus olikin sitten ihanaa aikaa kun pahoinvointi loppui. Nyt rv7 ja taas alkaa olemaan lieviä oireita pahoinvoinnista, mutta toivotaan että rannekkeilla ja muilla keinoilla pysyisi kurissa :) Tsemppiä sulle odotukseen!

Vierailija
2/6 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...parhaiten aika.

Itselläni pahoinvointi alkoi viikolla 5, ja jatkui viikolle 20 asti mielipuolisena. Olo oli kuin 24/7 mega-krapulassa. Oksensin 10-15 kertaa päivässä, ja olisin antanut mitä tahansa mikäli olisin vain voinut pahoin, enkä niinkään oksentanut. Sairauslomaa pidin pahimpina päivinä, mutta kieltäydyin lääkkeistä. Join paljon nesteitä ja söin vitamiinilisää niin että veriarvot pysyivät kuitenkin hyvinä, enkä joutunut sairaalahoitoon.

Kokeilin inkivääriä, mulla ei mitään tehoa. Mutta kaikki ovat erilaisia, joten kokeile tehdä inkivääristä esimerkiksi teetä raastamalla pieni pätkä kuumaan veteen.

Aku-rannekkeet vähensivät EHKÄ oksentelua pariin kertaan päivässä, mutta joskus tuntui että ne jopa oksettivat. Ja lisäksi ranteeni aukesivat kipeille rakoille niiden nystyröiden kohdalta.

Parhaiten kuvotusta helpotti jääpalat imeskeltynä ja vedellä laimennettu, jäinen karpalomehu. Kaikki laimentamattomat täysmehut olivat riutuneelle ruoansulatuskanavalleni liian ärhäköitä, joten laimensin täysmehut laittamalla puolet vettä.

Ruoka ei oikein maistunut, mutta pakotin itseni syömään jotain, ja jos mikään muu ei pysynyt sisällä, söin popcornia.

Kannattaa välttää hedelmien ja suklaan ja muiden makeiden juttujen syömistä, koska ne heilauttelevat verensokeria kaikkein nopeimmin ja juuri verensokerin heilahtelu kai aiheuttaa sitä raskauspahoinvointia.

Pahimmissa kuvotuskohtauksissa pidin otsalla ja silmien päällä kylmää käärettä, ja se auttoi hieman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoinvointi rannekkeita... Aika moni on kehunu niitä... Itse en ole kokeillut, koska ei ole niin pahaksi äitynyt pahoinvointi... Edellisessä raskaudessa yritin kaikki konstit, mutta ei niistä mikään auttanut, harmi vaan kun en ollut kuullut noista rannekkeista, olisin varmaan muutoin kokeillut... maksaa muistaakseni jotain max 12 e. Ja saahan noita myös netistäki tilattua...

http://www.pahoinvointi.fi/pahoinvointirannekkeet/tilaa-rannekkeet.php?…

Vierailija
4/6 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseiset pahoinvointi rannekkeet, ja en ole nyt 2 päivään oksentanut, huono-olo on kyllä ollut, mutta senkin kestää paremmin kuin 4-8 kertaa päivässä oksentamisen. suosittelen kokeilemaan maksoivat apteekissa alle 19€, eli on sen rahan varmasti turhempaankin laittanut.

Vierailija
5/6 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan noita pahoinvointirannekkeita! Mulla on kans toinen raskaus ja eka oli lähes oireeton. Tässä raskaudessa pahoinvointi on ollut voimakasta ympäri vuorokauden, mutten ole oksentanut kertaakaan. Alkuun en pystynyt juomaan edes vettä. Vaihdoinkin veden pariks viikoks punaherukkamehuun, kun se ei aiheuttanut niin pahaa yökötystä. Yritin myös syödä mahdollisimman kylmiä ruokia pieninä annoksina, vaikka syömisestä tuli aina huono olo. Mies osti mulle pahoinvointirannekkeet, kun syöminen oli tosi rajoittunutta, enkä jaksanut oikeen mitään. Heti ekana päivänä tunsin pientä helpotusta, en kuitenkaan uskonut rannekkeiden auttaneen. Seuraavasta päivästä lähtien söin kuitenkin jo melko normaalisti, vaikkakin pieniä määriä alkuun.

Ekana päivänä rannekkeet myös painoivat ikävät jäljet ranteisiini, mutta sen jälkeen totuin niihin ja käytin välillä jopa yöllä, kun sillonkin oli huono olo. Rannekkeista oli kyllä ihan uskomaton apu! Muistaakseni rv 12-13 jätin rannekkeet pois. Mun rannekkeet tais olla apteekista ja maksoivat n.18€.

Iisa 20+2

Vierailija
6/6 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et oksentele? En ymmärrä tilannettasi ollenkaan.