Millainen kutina on normaalia ja millainen ei?
Viime yo meni raapiessa ja aloin sitten pohtia, pitaisiko taman johdosta kayda labrassa tarkistuttamassa maksa-arvoja. Nyt sunnuntaina ei nayta kukaan mistaan vastaavan, joten laitan tanne kysymyksen...
Ekassa raskaudessa 8v sitten oli toksemia mutta ei tietaakseni muuta. Tassa raskaudessa on toksemiaa vahdittu kovasti samoin kuin sikion kasvua, mutta kaiketi kaikki on normaalia paitsi etta sikio on pieni. Oli edellinenkin, taysiaikaisena vain 2,5kg ja 44cm.
Viikkoja on 33 taynna ja pari paivaa paalle. Valilla kutisee enemman, valilla vahemman. On sita ollut joskus ilman raskauttakin, mutta lahinna kun olen ottanut jotain multivitamiineja. Muuten mulla ei ole ongelmallinen iho, ei allergioita eika atopiaa. Talvikuiva tosin, mutta ei siis koskaan ole tarvinnut kayda esim. ihotautilaakarilla tai rasvata saannollisesti.
Kommentit (2)
kun aitipolihan on kiinni. Yritin tuonne aiemminkin soitella, mutta silloin ei vastattu.
No mullahan ei kasia tai jalkapohjia kutista, mutta selasta, jaloista, kasivarsista ja kaikkialta muualta.
Neuvoivat soittamaan neuvolaan huomenna ja pyytamaan sappikokeisiin. Olen ihan 3 paivaa sitten ollut kasvukontrollissa ja kun siella oli kaikki hyvin, niin ei tassa taman akuutimpia toimenpiteita. Vauvakin on liikkunut eilen ihan reippaasti ja jonkinverran tanaankin.
Voi kuulemma olla talvikuivan ihon kutinaa. Kylla makin tuon rintojen ja mahan venymisesta tulevan kutinan tunnistan, mutta rinnat eivat ole kasvaneet kylla nyt yhtaan. Ja mahakin on silla lailla maltillisesti kasvanut, ettei mitaan kiristyksia oikein ole.
No eipa tassa kummia ennen huomista ehdi kayda. Sinansa se sappikoe on mulle ehka hyva, koska mulla on narastyskipuja ja ne on helppo sekoittaa sappivaivojen kanssa.
Mulla kutisee rinnat ja maha satunnaisesti, mutta se on ihon venymisestä johtuvaa ja ei tarvitse siitä mun sen enempää huolehtia. Käsittääkseni käsien ja jalkapohjien kutina viittaisi toksemiaan, jos oikein muistan terkan neuvot.
Kannattaisi varmaan soittaa äitipolille tai mihin nyt sunnuntaisin soitellaan, jos on kysymyksiä. Sulla viikkoja kuitenkin tuon verran jo.
rv39+1