Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

--KESÄHELMET 2010 Jouluviikkoon ---

20.12.2009 |

Heippa

Mitä kaikille kuuluu? Huomasinkin edellisestä että muutamilla jo tuntuu vauvan liikkeet! MIssä vaiheessa aloitte tuntemaan? Mä tunsin ensimmäistä odottaessani rv 15+5 ja toisesta hieman aiemmin..nyt odottelenkin milloin ne persosen lepatukset alkaa tuntua. jotenkin on sellainen olo että onko tässä raskaanakaan kun pahaolo on poissa ja kuitenkaan liikkeitä ei vielä tunne...

Itse olen joutunut jo siirtymään isompiin housuihin ja kohdun kasvua on jo, tietysti kun pari raskautta on takana niin aiemminhan tää jo pullahtaa. Mistä lie sekin johtuu..

Joulua valmistellaan täällä ihan rennoin mutta kiireisin mielin. Siivoushommat jatkuu tänään, jotta saisi noita koristeita jo aseteltua enemmän. aina menee niin myöhäiseksi kun ne tontot paikkansa löytää, että nyt voisi sitä tunnelmaa jo hakea aikaisemmin.

OIkein hyvät voinnit kaikille!

t. P ja masuvauveli rv 13+1

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole pitkään aikaan kirjoitellut. Joulu ei niinkään ole verottanut aikaani, vaan vieraat. On nyt joulukuussa ollut joka viikonloppu kestittävänä joku isompi porukka. Nautin meinaan laittamisesta :)

Mulla oli Paelle suurin piirtein noi viikot kuin sulla nyt, kun olin tuntevinani ekat liikkaat. Ihan sellasin pieniä hentoja "askelia" tuossa häpyluun yläpuolella. Esikoista odottaessani tunsin kanssa ekat liikkeet juuri 15+5 kuten sinäkin.

Mulla menee ihan hyvin vielä tavan housut, onneksi. Kertoo siitä, ettei paino ole pahemmin noussut (sitä kun on selkeesti ennestäänkin jo liikaa).

Me laitettiin vähäiset joulukoristeet jo ekana adventtina. Enempää ei laitetakaan, kun varsinainen joulu ollaan poissa kotoa. Lähdetään perheen kanssa minireissuun.

Pylläri 16+0

Vierailija
2/16 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulua odotellessa, on jo noin kuukausi tehnyt ihan hirveästi mieli jouluruokia. No onneksi niitä saa pian syödä kyllästymiseen saakka. :)

Ihanaa kun on jo muutamat tunteneet vauvan liikkeet. Itse en ole ihan varma olenko niitä tuntenut, ensimmäistä kun odottaa, ei voi verrata aikaisempaan. Rauhallisesti kun on iltasin sohvalla tai sängyssä, pitää kättä alavatsan päällä, on ihan kuin tuntisi ihan pienen pientä liikettä välillä.

Minullakin on saman lailla välillä epäodellinen olo, että onko sitä ollenkaan raskaana, kun pahoinvointia ei ole ollut enää vähään aikaa, eikä niitä liikkeitä osaa vielä sillain tunnistaa.

Nipistelyä/pientä vihlontaa on kyllä päivittäin alavatsalla ja nivusissa, usein kun aivastaa vihlasee jommasta kummasta nivusesta. Tämä ilmeisesti on ihan normaalia.. Aikaisemmin joku laittoi selän rutinasta, muistaakseni.. Olen huomannut kun menee selin maakuulle, niin useimmiten alaselkä vähän rutisee.. Tietysti, minulla on alaselkä ollut hieman kipeä välillä, venytellä kun muistaisi joka päivä.. :)

Minulla on vielä tavalliset housut käytössä, tosin joudun pitämään kuminauhalla nappia kiinni, kun muuten ei enää kunnolla mene. Painoa ei ole vielä tullut yhtään lisää, saa nähä mitä se neuvolan vaaka näyttää joulun jälkeen. :)

Me emme myöskään olo hirveästi jouluna kotona, joten muutamat tontut laitan seinään ja joulu tähdet, mut muuten ei sen koommin koristella. Siivota kyllä pitää, se olisi huomenna edessä töiden jälkeen.

Vähän tuli hassuun järjestykseen nyt, mutta ei voi mitään. :) Oikein hyvää joulun odotusta teille kaikille!!

Tyttö87 rv 16+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkeistä kysyttiin. Mulla alkoivat varmuudella tuntua 15+5 ekat liikkeet. Ehkä viikkoa aiemmin huomasin nyt kuin aikaisemmissa raskauksissani. Ihanaa pikku mulinaa.

Mukavaa Jouluhössötystä kaikille!

Valkosipuli rv 16+4

Vierailija
4/16 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on taas! Joulu on taas!

Hyvää joulua kaikille kesähelmille!

Adore ja "Wille" 17+0

Vierailija
5/16 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa suurin osa olla jouluvietossa vielä. Syöty on täälläkin, myös sitä Aurajuustoa jonka selvitin että sitä voi periaatteessa syödä koska on kotimainen. Listeriatapaukset ovat muuten äärimmäisen harvinaisia, mutta sitten kohtalokkaita. Elintarvikeviraston sivuilta löysin hyvää asiaa siitä, käykää lukemassa!

Tosissaan, liikkeitä en vielä tunne. Yritän välillä kuulostella, mutta ei.. katsotaan josko sitten parin viikon päästä. Kohdun kohdalla on ollut lievää menkkamaista tunnetta, kohtu taitaa kasvaa nyt vauhdilla! Myös repäisykivut tuntuvat ikävästi jos nousen nopeasti tuolilta ylös.

Suolistovaivat ovat myös palanneet, ruoansulatus on sitten ärsyttävän hidasta!

Odotan tosissaan sitä puolen välin rajapyykkiä, neuvolaa sekä rakenneultraa! Johan täällä moni pian pääseekin siihen!

Oikein mukavaa olotilaa kaikille, vielä ei sentään niitä kamalimpia remppoja ole mitä loppuaikana..

t. P & rv 14

Vierailija
6/16 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu juhlittu ja uutta vuotta odotellaan :) Minulla liikkeet tuntunut jo viikko sitten ja vkot nytten 14+1 En muista että aiemmin olisi näin aikaste tuntuneet...

Vierailija
7/16 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on taas vietetty ja uuden vuoden viikkoa aloitellaan. Tein tänään norm ruokaa, perunaa ja jauhelihakastiketta ja ai miten lapsille maistui:) Ja itselle myös, täytyy myöntää! Selvästi laatikot ja kinkku ym jouluruoat jo riittää:)

Mä olen tuntenut vauvan liikkeet sieltä viikolta 15 lähtien. Aattona vauva intoutui oikein tosissaan potkimaan ja sit sen jälkeen ollut hiljaisempaa.

Huomenna on taas neuvola. Mennään 2-v-pojan kanssa yhdessä, kun poitsu ei suostunut sikapiikin jälkeen 2-v neuvolaan marraskuussa, ni katsotaan suostuuko huomenna:) Sattui just oma neuvola-täti piikin antajaksi ja ilmeisesti poitsu sai trauman siitä. Toivotaan et olis jo unohtanut, et sais siitä edes mitat otettua.

Onko teillä uuden vuoden suunnitelmia? Meillä ei erityisemmin. Varmaan muutama raketti pitää lasten mieliksi ostaa ja ampua. Sitten vaan toivotaan, et saadaan yöllä edes vähän paukkeelta nukutuksi.

Reipasta viikon alkua kaikille!

Katja33 17+4

Vierailija
8/16 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu sitten oli ja meni, ja kivasti menikin! Ja saatiin jopa valkoinen maa! Niin kaunista... Toivottavasti teillä kaikilla oli rauhallista ja ihanaa myös.

Olen lueskellut taustalla näitä juttujanne mutta jostain syystä en ole saanut raapustettua itse mitään pitkään aikaan. Jospa tästä nyt aktivoituisi kun joulupuuhat on takana.

Pahoitteluni etten tässä hetkessä muista kuka kirjoitti mitäkin, mutta kunhan tässä lörpöttelen.

En tajua mitä oikein viivyttelin, kun en aiemmin ole ostanut äitiyshousuja! Turhaan kärsin omien housujeni kanssa näin pitkään ajatellen ettei mun mahani nyt vielä NIIN iso ole... Sain joululahjaksi uudet äitiyshousut (käytiin miehen kanssa yhdessä ostamassa) ja ne on taivaalliset päällä! Ei kiristä, ei purista, tuntuu hyvältä ja istuu jopa hyvin :)

Paljon on ollut puhetta liikkeistä, itse tunsin ne pieninä jo muutama viikko sitten (todennäköisesti niitä on ollut aiemminkin mutten ole tajunnut niitä liikkeiksi) , mutta joulupäivänä tuli sellaisia muljahduksia että mieskin tunsi kaksi kovaa iskua! Ihanan pöllähtänyt ilme miehellä kun tunsi ne :)

Tästä se sitten alkaa. Nyt alkaa jo näkyä maha eikä voi sisään hengittäessä enää fuskata. Tuntemukset vahvistuu, josko se oma mielikin alkaisi jo rohkaistua. En ole vielä uskaltanut ostaa mitään pikkuiselle. Miten muilla? Joko alkaa kaapit täyttyä tarvikkeista?

Rauhallista uutta vuotta odotellessa, kotona oleskellaan ja naapureiden kanssa käydään muutamat raketit ampumassa, joten kaikille ihanaa vuoden vaihdetta ja ”paksua” hyvinvoipaa vuotta 2010 !

Pöpö rv tasan 18

Vierailija
9/16 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille,

Olen käynyt täällä lueskelemassa mutta vasta nyt uskaltauduin mukaan - sen verran epävarmalta tämä alku on tuntunut. Eli meille on tulossa ensimmäinen, la on juhannuspäivänä. Sopii sinänsä hyvin kun häitä vietettiin tasan vuotta aiemmin.

Viikkoja ei ole läheskään yhtä paljon vielä kuin suurimmalla osalla täällä, mutta luulen että liikeet tunsin jo pari päivää sitten. Epäilin ensin että ruoansulatus on mennyt sekaisin kun tuntui siltä että ilmakuplia poksahteli ja maha kurnutti mutta kun ne jatkui niin luulenpa että asukki möykkäsi.

UnduS rv 14

Vierailija
10/16 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meni myös joulu rauhallisissa merkeissä, tosin vuoro päivin oltiin minun äitillä ja anopillani. Mutta oikein mukavaa oli. :)

Tuli kyllä syötyä niin paljon että..

Uutta vuotta vietetään luultavastikkin anopin luona, rauhallisissa merkeissä. :)

Tervetuloa joukkoon UnduS! Kyllä tänne aina uusia mahtuu mukaan!

Ihana kuulla, kun moni on tuntenut jo vauvan liikkeitä. Itsekkin aikaisemmin kirjoitin, etten ole oikein varma. Mutta tässä on nyt kuulostellut jo pari viikkoa, niin kyllä nyt jo uskon että ne pienet "kuplinnat" ovat niitä vauvan liikkeitä. :)

Tänään oli neuvolan terveydenhoitajan aika. Kaikki oli hyvin, oli ihanaa kuulla taas ne sydänäänet. Painoa oli ihan pikkuisen tullut lisää, noin 500g.

Seuraavaksi odotellaan parin viikon päästä olevaa rakenneultraa, jännittää jo valmiiksi. :)

Oikein hyvää viikkoa kaikille!

Tyttö87 rv18+1

Vierailija
11/16 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli joulut on juhlittu ja vuosikin vaihtuu aivan pian, niin se aika vaan kuluu! mä kyllä ootan innolla, että näistä kaiken maailman juhlista tulee jo loppu, että pääse sit ihan omaan arkirytmiin taas kiinni, eikä tarvii koko ajan olla hulluna siivoamassa ja miettimässä ruokia yms...

masu on ok vaikka eilen kävinkin sit neuvolas vaan kuuntelemas sykkeet kun ei noita liikkeitä ollu tuntunu moneeen päivään oikein kunnolla. siellä se sydän kuitenkin iloisesti puksutti joten ei tartte ainakaan sitä huolehtia, istukka taitaa vaan olla niin edessä, että jos vauva on selkä masua kohti ja potkii mun selkää päin niin aika huonot mahdollsiuudet on mitään tunteakaan ennekuin vauva on sit isompi ja tuntuu ne liikkeet siitä istukasta huolimatta. nyt sit kaikki sukulaiset myös tietää vauvasta ja olin vähän ihmeissäni kun oma isäni ei ollutkaan niin negatiivinen kuin kuvittelin, tai ei sit ainakaan sanonut sitä ääneen. totes vaan ettei tollaisesta potkupallosta voi olla huomaamatta mitä sieltä on tulossa.

painoa tuli jouluna aivan liikaa ja nyt vielä välipäivinä enemmän kun on tullu syötyä ihan liikaa. kun vuosi vaihtuu niin täytyy kyl kattoo tarkemmin syömisten perään niin ei tuu sitä ihan turhaa stressiäkän sitten.

niin ja iloisesti tervetuloa uusille, mukaan mahtuu ihan hyvin.

eipä muuta, mukavaa uutta vuotta kaikille!!!!!

bldr 18+1

Vierailija
12/16 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulusta selvittiin ja mukavaa oli. Mulla on painoa tullut nyt 6 kg, mikä on aivan tajuton määrä. Ällöttää. Tai no, pitäisi ällöttää, muttei kuitenkaan ällötä, joten hormoonit taitaa olla kohdallaan XoD. 5-vuotiaskin aamulla naputti että "äiti sä syöt koko ajan ja ihan hirveesti ja karkkiakin tosta vaan ja jos joku sulle tarjoo kesken ruokailun karkkia niin sää vaan syöt! Sää oot ihan hirvee ahmatti!" Tarkkasilmäinen poika! XoD Mitäpä siihen sitten sanomaan...

Liikunta on sairastellessa jäänyt vähiin, mutta nyt on sentään jotain saanut tehtyä. Ja ilmoittauduin vesijumppaan, toivon että saan käytyä siellä. Lisäks meinaan mennä joogaan, vaikkei se mammajoogaa olekaan, luotan siihen että ohjaaja osaa neuvoa kuinka tehdä.

Tänään ajattelin käydä ostamassa yhdet mammahousut lisää. Ärsyttää oman kaapin valikoimien pienuus ja se, kun yhdet "omista" farkuista menee enää jalkaan ja nekin putoaa koko ajan. Toivon että olisi jotain alennuksia.

Uutta vuotta vietetään ihan kotona, tosin yksi siskoista tulee uuden poikaystävänsä kanssa, jonka näen ekaa kertaa. Ihan mukavaa siis tiedossa. neuvolaan on vielä 2 viikkoa aikaa ja rakenneultraan reilu 3, joten ei oikeen mitään uutisia luvassa. Ja ihmetyttää et miks pitäisikään olla, mutta jotenkin olen ihan hysteerinen kun sijaistakin etsitään töihin, et mitäs jos joku meneekin pieleen. Ja noita rakenneultrankin viikkoja olen miettinyt, et entäs jos siellä oliskin jotain ihan poikkeuksellista, niin miten siinä vaiheessa vois enää luopua vauvasta!!!?? Ihan karmeeta.

Mutta voikaahan hyvin ja hyvää ja odotusrikasta alkavaa vuotta!

Vierailija
13/16 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikille!

Täälläkin jo liikkeet on alkanu tuntua ja voi että kun se on ihana tunne! Jouluaattona tuntui ekan kerran selvästi ja mieskin sai oman osuutensa kun laittoi kädet mahalle. Sen jälkeen ollaan joka ilta nukkumaan mennessä yhdessä odoteltu potkuja ja joka ilta ollaan niitä saatu =) Jos varovasti painaa mahan päältä niin kunnon potku on aika varma =) Oma äiti on naureskellut että taitaa tulla jalkapalloilija niin kuin isästään kun niin kovasti jo potkii =)

Mahakin on jo kasvanut jonkun verran vaikka painoa ei ole tullut kuin 1,5kg lähtöpainosta. Sen verran on jo kokoa että kaverit ja sukulaiset haluaa silittää ja kokeilla masua aina kun tavataan

Rakenne ultra on kolmen viikon kuluttua ja siitä kohta neuvola että nyt tarvitsee vain jaksaa odottaa kun vauva kasvaa...

Uusi vuosi tulee meille rauhallisesti ravintolaillallisen muodossa ja varmaan lähetetään yksi rakettikin pikkuisen kunniaksi.

Terveisin AnnaMaria + Jokunen 17+1

Vierailija
14/16 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps...sauvakävely on loistavaa liikuntaa näillä keleillä! Tehokasta ja sauvat pitää pystyssä jos muuten pelkää liikkua liukkailla keleillä =)

Vierailija
15/16 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä on aika nostaa meidän pinoa ku jäädään taas ihan unholaan!!

hyvää uutta vuotta kaikille!!!!!

bldr 18+3

Vierailija
16/16 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenneultraa täälläkin odotellaan 20.1 olis sitten se. Välillä tuntuu liikkeet ja välillä ei, olen kanssa ajatellut että pikkuinen potkii selkään päin kun en kaikkia huomaa.

Valkosipuli 18+1