Minkälaista mielestänne on rikas elämä?
Kommentit (6)
Ja sen rikkauden tekee se, että osaa arvostaa näitä mainittuja.
mutta omasta mielestäni minä elän rikasta elämää. Rikkaaksi elämäni tekee seuraavat asiat:
- taloudellinen tilanne on sellainen, että voin matkustella ja tehdä oikeastaan mitä vaan hetken mielijohteesta. Olen kuitenkin luonteeltani säästäväinen, enkä osta mitään tarpeetonta ja siksi sitä rahaa kertyykin. Mutta se mahdollisuus..
- pystyn tekemään hyväntekeväisyystyötä joko rahallisesti tai konkreettisesti auttaen. Tämä merkitsee mulle paljon
- olen koulutustani vastaavassa unelma-ammatissani ja nautin työstäni paljon.
- elän onnellisessa parisuhteessa, joka on kestänyt jo yli 13 vuotta
- minulla on kaikenikäisiä ystäviä, jotka ovat erilaisista oloista ja se rikastuttaa elämääni hurjasti
- olen lapseton ja sen myötä mulla on mahdollisuus tehdä paljon sellaisia asioita, jotka perheellisenä jäisivät tekemättä, mm. kaikki toisten auttaminen ja hyväntekeväisyystyö.
Eli vähän samat kriteerit kuin edellä vastanneella, paitsi lapset. :)
Onnellinen parisuhde, erilaiset ystävät, hyvä taloudellinen tilanne, mielekäs työ ja vapaus. Näistä koostuu rikas elämä.
Rikas elämä on sellaista, että on rakkautta ja kunnioitusta elämässä. Rahalla ja materialla ei ole koskaan ollut mitään merkitystä sen kanssa olenko onnellinen vai en. En voi ymmärtää ihmisiä, jotka perusta vat elämänsä aineelliseen onneen. Surullista, niin surullista, jos elämän arvot ovat materialistiset. Ystäväni mies halusi jättää hänet, kun ystäväni jäi työttömäksi. Voiko sellaisella miehellä olla koskaan rikas elämä? :(
Lähinnä kyse on siitä miten sitä käyttää. Kyllä se mun mielestä ainakin on aikamoinen rikkaus, jos mulla on mahdollisuus ostaa vaikka 200 eurolla joululahjoja joulupuu -keräykseen. Siitä tulee hyvä mieli mulle ja toivottavasti myös niille köyhille lapsille, jotka lahjat saavat.
ja kaikki saavat sanansa kuuluville vuorotellen
että käyttötilillä on aina vähintään parikymmentä tonnia käyttövaraa.