Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yellowstone seurantaa

Vierailija
08.01.2009 |

Aloitetaas tälle nyt ihan oma ketjunsa.

Väli-Amerikassa on paljon keltaisen&oranssin koodin hälytyksiä tulivuoriin liittyen (äkkiä laskien 9kpl). Liittyykö ne jotenkin tuohon Yellowstoneen, osaisiko joku tulkita niitä? Voiko Yellowstone purkautua niiden kautta?

http://hisz.rsoe.hu/alertmap/?area=&lang=eng

Jenkkilässä on ollut eilen 3.2& 3.3 Richterin maanjäristykset siellä lähellä Yellowstonea.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti pitää paikkansa :) -ap-

YELLOWSTONE VOLCANO (CAVW#1205-01-)

44.43°N 110.67°W, Summit Elevation 9203 ft (2805 m)

Volcano Alert Level: NORMAL

Aviation Color Code: GREEN

Yellowstone Lake Earthquake Swarm Summary as of 6 January 2009

Through 5 January 2009, seismic activity has markedly decreased. It is possible that the swarm has ended, though a return of activity may occur as Yellowstone swarms of the size usually last for tens of days to many weeks.

About 500 earthquakes occurred between Dec. 26 through Jan. 1. Three hundred of the earthquakes (including all >M2.0) have been reviewed by seismologists. There have been 86 earthquakes with M > 2.0 and 16 earthquakes > M3.0. About 200 smaller earthquakes have yet to be reviewed. Depths are difficult to determine accurately. The best located earthquakes have depths on the order of 3 to 10 km (1.8 to 6.0 miles). From Dec. 26 through Jan 2, the earthquake hypocenters appear to have migrated northwards, starting southeast of near Stevenson Island, with many of the latest events occurring near Fishing Bridge.

The recent swarm is well above typical activity at Yellowstone. Nevertheless it is not unprecedented during the last 40 years of monitoring. Swarms are the typical mode of occurrence of earthquakes within the Yellowstone caldera, with magnitudes ranging to > 4.0. The 1985 swarm on the northwest rim of the caldera lasted for three months, with earthquakes up to M4.9 and over 3000 total events recorded.

Magnitudes of earthquakes in this swarm range from zero to 3.9. Seismologists categorize those of magnitude less than 3.5 as generally not felt by persons. For perspective, earthquakes of magnitude 3.4 to 4.5 are often felt, as several of the events in this swarm have. A magnitude 5 or greater is generally required to produce damage to buildings or other structures.

Improved volcano and seismic monitoring at Yellowstone gives us a greater ability to locate earthquakes, understand their source process and identify anomalous sources of seismic activity. New equipment including precise measurements of ground motion by GPS receivers and borehole strainmeters provided by the National Science Foundation's EarthScope and Continental Dynamics Program have been used extensively during the last week of intense earthquake activity. Ground motions accompanying the swarm, from the GPS instruments will take two or more weeks to fully process. It is worth noting that in 2004 the Yellowstone caldera began a period of accelerated uplift measured by GPS instruments that was as large as 7 cm/yr (2.7 inches/yr), three times as fast as recorded in the recorded history but has now reduced to about a maximum rate of 4 cm/yr. Scientists have modeled this deformation as due to magmatic recharge of the Yellowstone magma chamber at a depth of ~10 km (6 miles). The area of the swarm is on the eastern side of the uplift area.

Earthquakes at Yellowstone are caused by a combination of geological factors including: 1) regional stress associated with normal faults (those where the valleys go down relative to the mountains) such as the nearby Teton and Hebgen Lake faults, 2) magmatic movements at depth (>7 kms or 4 miles), and 3) hydrothermal fluid activity caused as the groundwater system is heated to boiling by magmatic heat.

At this time, no one has noted any anomalous changes in surface discharges (hot springs, gas output, etc.).

Vierailija
42/62 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no, sitten kun se purkaus on tapahtunut niin vaara on ohi joiksikin sadoiksi vuosiksi....

Sitten kun vaara on ohi, varmasti saamme lukea tarkemmat faktat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ehdotin Georgelle, että poraisivat maankuoreen reikiä, joista paine pääsisi pihisemään pikkuhiljaa pois.

George oli oikein mielissään ehdotuksestani, sielläpäin ei mokomaa oltu tullut edes ajatelleeksi. Väläytteli jopa, että taisin juuri pelastaa maailman.

No, en minä koko kunniaa viitsinyt itselleni ottaa, kerroin av-mammojen kyvystä selvittää mokomat pikkuharmit ihan tuosta noin vain, keskustelupalstan välityksellä.

George lähetteli kaikille av-mammoille paljon terkkuja ja kiitoksia vielä kerran.

Oli muuten mukavan kuulonen ukko, noin presidentiksi...

Vierailija
44/62 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa jo tämä maapallo on Jumalan käsissä ja hiuskarvakaan ei putoa päästämme Jumalan sitä tietämättä.

Minä en pelkää, koska tiedän, että Jeesus Kristus on Vapahtajani, Hänen käsiinsä olen uskonut elämäni ja tiedän, että hän ohjaa ja johdattaa koko ajan.

Psalmi 91

Korkeimman suojelus

Se, joka asuu Korkeimman suojassa

ja yöpyy Kaikkivaltiaan varjossa,

sanoo näin: "Sinä, Herra, olet linnani ja turvapaikkani. Jumalani, sinuun minä turvaan."

Herra pelastaa sinut linnustajan ansasta

ja pahan sanan vallasta.

Hän levittää siipensä yllesi,

ja sinä olet turvassa niiden alla.

Hänen uskollisuutensa on sinulle muuri ja kilpi.

Et pelkää yön kauhuja

etkä päivällä lentävää nuolta,

et ruttoa, joka liikkuu pimeässä,

et tautia, joka riehuu keskellä päivää.

Vaikka viereltäsi kaatuisi tuhat miestä

ja ympäriltäsi kymmenentuhatta,

sinä säästyt.

Saat omin silmin nähdä,

miten kosto kohtaa jumalattomia.

Sinun turvanasi on Herra,

sinun kotisi on Korkeimman suojassa.

Onnettomuus ei sinuun iske,

mikään vitsaus ei uhkaa sinun majaasi.

Hän antaa enkeleilleen käskyn

varjella sinua, missä ikinä kuljet,

ja he kantavat sinua käsillään,

ettet loukkaa jalkaasi kiveen.

Sinä poljet jalkoihisi leijonan ja kyyn, tallaat maahan jalopeuran ja lohikäärmeen.

Herra sanoo:

"Minä pelastan hänet, koska hän turvaa minuun.

Hän tunnustaa minun nimeäni, siksi suojelen häntä.

Kun hän huutaa minua, minä vastaan.

Minä olen hänen tukenaan ahdingossa,

Minä annan hänelle kyllälti elinpäiviä, hän saa nähdä, että minä autan häntä.

Vierailija
45/62 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa jo tämä maapallo on Jumalan käsissä ja hiuskarvakaan ei putoa päästämme Jumalan sitä tietämättä.

Minä en pelkää, koska tiedän, että Jeesus Kristus on Vapahtajani, Hänen käsiinsä olen uskonut elämäni ja tiedän, että hän ohjaa ja johdattaa koko ajan.

Psalmi 91

Korkeimman suojelus

sanoo näin: "Sinä, Herra, olet linnani ja turvapaikkani. Jumalani, sinuun minä turvaan."

ja pahan sanan vallasta.

Et pelkää yön kauhuja

sinä säästyt.

Saat omin silmin nähdä,

Sinä poljet jalkoihisi leijonan ja kyyn, tallaat maahan jalopeuran ja lohikäärmeen.

Herra sanoo:

Vierailija
46/62 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on, ettei maapallo enää kauaa jaksa tällä menolla. Ja rehellisesti sanottuna minä en oikein usko, että tilanne saadaan korjattua ajoissa, väkiluku kun kasvaa koko ajan.

Jos ajatellaan asiaa puhtaasti ympäristön kannalta, niin ihmisten joukkotuho tosiaan olisi maapallon pelastus. Luonto alkaa ihmeen nopeasti korjaamaan ihmisten vauriota.

Niin että selvennäpä nyt mikä ihme sinua oikein vituttaa?

Vierailija
47/62 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psalmi 91

Korkeimman suojelus

ja pahan sanan vallasta.

Et pelkää yön kauhuja

sinä säästyt.

Saat omin silmin nähdä,

Herra sanoo:

Vierailija
48/62 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Herra varjelee omiaan joskus ihmeelliselläkin tavalla. Itsekin olen saanut kokea ihmeellistä johdatusta ja varjelusta elämässäni nyt ja silloinkin kun en ollut vielä uskossa. Monta kertaa olen pelastunut vaaroista. Jokaisen meistä pitäisi kunnioittaa sitä, että olemme vielä hengissä, koska se merkitsee, että Jumala on antanut meidän armosta elää tähän päivään asti ja jos et ole vielä vastaanottanut uskoa Jeesukseen Kristukseen, aikaa ei ole enää paljon. Jumala kyllä tietää, ketkä pelastuvat ja ketkä eivät.

Mutta tämä maanpäällinen elämä on vain pieni hetki, sillä Jeesuksessa Kristuksessa meillä on ikuinen elämä.

Vierailija
49/62 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin profetian ajalta ennen tätä taantumaa jossa Jumala kertoo, että Suomeen tulee kovia aikoja koska me suomalaiset elämme järkyttävässä synnissä. Jumalaa lupaa ettei hän salli verenvuodatusta tänne vaan ainoastaan ahdinkoa jotta kääntyisimme Jumalan puoleen ja etsisimme häntä kaikesta sydämestämme. Jumala ei halua meidän joutuvan kadotukseen vaan haluaa, että valitsemme Jeesuksen eläessämme ja kun olemme näin itsekkäitä, pahansuopia ja jumalattomia, täytyy meille antaa vastoinkäymisiä koska silloin ihmiset yleensä kääntyvät Jumalan puoleen.

Profetiat eivät aina tule Jumalasta joten niiden kanssa pitää olla varovainen. Itse olen luottavaisin mielin. Tapahtui mitä tahansa, Jeesus pitää huolen. Eikö Martti Luther (vai kuka) joka sanoi, että vaikka maailmanloppu tulisi huomenna, hän istuttaa pihalleen puun tarkoittaen sitä, ettei liikaa saa olla huolissaan tuntemattomasta tulevasta vaan pitää yrittää elää nauttien ja kittäen elämästään. Suuret asiat on Jumalan käsissä.

Joku kommentoi uskovaisten kuolemisesta. Tottakai jokainen uskovainen kuolee joskus. Emme aina ymmärrä Jumalan tahtoa, hänen viisautensa on paljon meidän viisauttamme ylempänä (olemmehan "vain" ihmisiä) ja uskovainen voi kuolla siinä missä ateistikin. Ainoa ero on siinä, että Jeesukseen uskovan "loppusijoituspaikka" on Taivas. Jumala tahtoo kaikkien ihmisten valitsevan taivaan mutta valitettavasti moni ihminen ei halua taivaaseen. Se on surullista.

Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi. Fil. 4:6.

Herra pitää oikeasti meistä huolta jos vain annamme pitää. Vaikka tulisi mitä luonnonkatastrofeja, lamaa tms. me olemme voimakkailla käsivarsilla. Valitettavasti vain joskus olemme kuin pikkulapsia ja kiukuttelemme ja kiellämme Jumalan koska hän ei toteuta tahtoamme kuten haluaisimme. Maailma ei ole paratiisi koska me ihmiset olemme niin pahoja. Pahaa tapahtuu ja tulee aina tapahtumaan, myös luonnonkatastrofien kautta. Pääasia, että saamme turvautua Taivaalliseen Isään. Aina.

Jeesus rakastaa teitä jokaista. Ihan oikeasti.

Vierailija
50/62 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus rakastaa teitä jokaista. Ihan oikeasti.

Ihan oikeasti. Kysy vaikka papeilta. Jeesus on Jumalan roolihahmo, eikä mikään oikea olento joka rakastaa jumalasta erilisenä ketään. Oikeasti.

Vierailija
51/62 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Profetiat eivät aina tule Jumalasta joten niiden kanssa pitää olla varovainen. Itse olen luottavaisin mielin. Tapahtui mitä tahansa, Jeesus pitää huolen. Eikö Martti Luther (vai kuka) joka sanoi, että vaikka maailmanloppu tulisi huomenna, hän istuttaa pihalleen puun tarkoittaen sitä, ettei liikaa saa olla huolissaan tuntemattomasta tulevasta vaan pitää yrittää elää nauttien ja kittäen elämästään. Suuret asiat on Jumalan käsissä.

.

Haluaa keskittyä hyvään ja toivoon, sillä hyvää ja kaunista tässä maailmassa on niin paljon. Ja olen myös huomannut, että en tunne pelkoa tai ahdistusta vaan voin täysillä luottaa siihen, että maailmassa tapahtuu mitä siellä pitääkin tapahtua ja olemme Jumalan käsissä, Jeesus sanookin, että rakkaudessa ei ole pelkoa ja että hän lahjoittaa meille rauhan, joka ei ole tästä maailmasta.

1 Johanneksen kirjeestä:

"Jumala on rakkaus. Se, joka pysyy rakkaudessa, pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä. Jumalan rakkaus on saavuttanut meissä täyttymyksensä, kun me tuomion päivänä astumme rohkeasti esiin. Sellainen kuin Jeesus on, sellaisia olemme mekin tässä maailmassa. Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkottaa pelon. Pelossahan on jo rangaistusta; se, joka pelkää, ei ole tullut täydelliseksi rakkaudessa."

Joh. 14:29

"Minä jätän teille rauhan. Oman rauhani minä annan teille, en sellaista jonka maailma antaa. Olkaa rohkeat, älkää vaipuko epätoivoon.

Vierailija
52/62 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Jumala pitää huolta niistä jotka hänen käsiinsä antautuvat. Tunnen Herran läsnäolon ja tunnen rauhaa.

Rukoilen kuitenkin, ettei tällaisia luonnononnettomuuksia tulisi.

Vierailija
53/62 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä, poika ja Pyhä Henki, Jumala on kolmiyhteinen, mutta Jeesus Kristus, ihmiseksi tullut Jumala on se ovi, joka on ainoa tie takaisin Jumalan yhteyteen. Jeesuksen sovitustyö on silta ihmisen ja Jumalan välillä. Eikä ole muuta siltaa, Jumala itse avasi sen.

Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä.

ja ovi on vielä auki, aivan kuten Nooan arki ovi oli auki (mutta kukaan muu kuin Nooan perhe ei astunut siitä sisään, Raamatussahan sanotaan, että lopun ajat ihmiset ovat kuin Nooan ajan ihmiset) Mutta eräänä päivänä ovi suljetaan lopullisesti. Ja vaikka miten ihmiset kolkuttaisivat hädän päivänä, he eivät pääse enää sisään.

Pelastuksen päivä on tänään, etsi Herraa Jeesusta Kristusta, jokainen etsivä löytää.

Vierailija
54/62 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus Jeesus asettaa elämäämme vastoinkäymisiä jotta etsisimme Jumalaa ja hänen apuaa. Hän siis kolkuttaa sydämeemme esteiden avulla. Usein ihminen tarvii vastoinkäymisiä jotta hakee Jumalaa elämäänsä. Jeesus odottaa, että me jokainen päästäisimme Hänet sydämeensä. Hän on valmiina tulemaan ja nostamaan meidät ahdistuksesta ja hädästä. Meidän tarvii vain avata ovi Hänelle.

Etsikää Jeesusta ja opetelkaa tuntemaan Hänet. Hän tulee sydämeenne asumaan ja saatte OIKEAN rauhan ja luottamuksen. Jeesuksen rakkautta ei voi mikään maailmassa horjuttaa.

Vierailija
55/62 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tunnen sen! Tahdon uskoa, tahdon pelastua, tahdon koskettaa Häntä! Kertokaa missäpäin voin ilmoittautua!?

Vierailija
56/62 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti kysymykseesi vastaus:

Etsi Jeesusta ihan oikeasti, rukoile, kerro hänelle huolesi, ajatuksesi, pyyntösi. Kiitä kaikesta hyvästä mitä olet saanut. Kaikki hyvä mitä meillä on, tulee Jumalalta, meille lahjana.

Lue Raamattua, aloita vaikka Psalmeista tai Johanneksen evankeliumista. Mitä enemmän luet, sitä enemmän se avautuu sinulle.

Jeesus tulee sinun elämääsi kun Häntä rehellisin mielin oikeasti etsit ja pyydät. Saat ihmeellisen rauhan ja Jumalan rakkauden ja huolenpidon osaksesi.

Vierailija
57/62 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole mitään OMAA foorumia näille?

Nyt en haluaisi pilkata Jumalaa tai ketään muutakaan,mutta mitä ihmeen maailmanl loppua te oikein ihan oikeesti odotatte?

Vierailija
58/62 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole mitään OMAA foorumia näille?

Nyt en haluaisi pilkata Jumalaa tai ketään muutakaan,mutta mitä ihmeen maailmanl loppua te oikein ihan oikeesti odotatte?

Vai onko tämä kenties vain kepeätä viihdettä teille?

Jos on niin sitten olette aika pahasti vieraantuneet todellisuudesta.

Vähän niinkuin Auviset ja muut, jolle kuolema oli pelkkää viihdettä.

Vierailija
59/62 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se jo täällä? Apua! *paniikki*

Vierailija
60/62 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan elää ihan normaalin elämän maanpäällä, kasvattaa lapset, käydä töissä, maksaa asuntovelkaa, tulla aikanaan isoäidiksi, nauttia lastenlapsista jne...ihan normaalia siis.

Uskovalla vaan on tietty rauha sydämessä kun on varmuus siitä, että Jeesus pitää huolen vaikka mitä tapahtuisi. Kun maailman loppu joskus tulee (toivottavati ei vielä piiiitkäään aikaan), niin uskovalla saa silloinkin olla rauha ja varmuus siitä, että lopun jälkeen pääsee ikuiseen iloon.

Ei sen kummempaa. En ymmärrä, miksei täällä saisi puhua uskosta. Puhutaanhan täällä paljon muutakin ja vielä "pahempaa". Haukutaan, kiroillaan, syytellään, syyllistetään, uhkaillaan jne....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän