Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luuletko oikeasti, että kestovaippailu pelastaa meidät ilmastonmuutokselta?

Vierailija
18.12.2009 |

Please... :D

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai käytä hiuslakkaa, eihän vain roskat mene muuhun kuin maantuvan pussiin. Poltattehan kaiken mahdollisen. Äidit pitävät itseään jeesuksina ja jotenkin ekologisina, kun muutaman vuoden kestoilee ja maailma on pelastettu, hallelujaa. Kulutetaan vettä, sähköä, pesuaineita, liotetaan paskarättejä haisemassa kylppärissä. Työllistetään me muut kertsivaippojen valmistajat tässä työttömyyden aikakaudella.

Vierailija
2/25 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan kuvittele, että kestovaippojen käyttäminen maailmaa pelastaa, mutta kai niitä käyttää saa jos haluaa. Itse olen kestoillut kolmen lapseni kanssa, koska minusta se oli helppoa ja mukavaa touhua. Ei yhtään sen vaivalloisempaa kuin kertisvaippojen käyttäminen. Itselläni kestoiluun ei liittynyt eikä liity mitään sen suurempaa ideologiaa ja voisin varmasti elää aika paljon ympäristöystävällisemmin noin muutenkin. Kuinka ihmeessä se, että olen lapsillani kestovaippoja käyttänyt, velvottaisi minut olemaan täysin "vihreä"?

tai käytä hiuslakkaa, eihän vain roskat mene muuhun kuin maantuvan pussiin. Poltattehan kaiken mahdollisen. Äidit pitävät itseään jeesuksina ja jotenkin ekologisina, kun muutaman vuoden kestoilee ja maailma on pelastettu, hallelujaa. Kulutetaan vettä, sähköä, pesuaineita, liotetaan paskarättejä haisemassa kylppärissä. Työllistetään me muut kertsivaippojen valmistajat tässä työttömyyden aikakaudella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta harmittaa vietävästi, että kolmen ensimmäisen kanssa tuli käytettyä kesrtavaippoja. Vasta tämän neljännen kanssa aloin kestoilemaan ja sekosin touhuun täysin. Se on mielettömän hauskaa (hupinsa kullakin)... tällainen mamman (lyhytaikainen) harrastus!

Vierailija
4/25 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette käytä kestokuukautissuojia?

Vierailija
5/25 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin mulla on edelliset kuukautiset olleet toukokuussa 2008, joten kovin paljon ei ole tarvinnut mitään kuukautissuojia viimeaikoina käyttää!

Vierailija
6/25 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen pieni asia jonka ympariston vuoksi tekee on hyva!! ei tarvitse lopettaa autoilua kokonaan, ajaa vaikka vaan 10km vahemman viikossa jne.

Vierailija
7/25 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen ekan elinvuotensa käyttää.. viimestään puoltoistavuotiaanahan kaikki lapset on kuivia, eikö?

Vierailija
8/25 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin meillä ei kyllä olla ihan täyskestoilijoita, koska käytetään kertakäyttöisiä yöaikaan, niin äiti kuin vauvakin. Päivällä meillä molemmilla on kestot, tai mulla kuukuppi.

Vierailija
9/25 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta käymme pari, kolme kertaa lentämällä ulkomailla. Kaikki sähkölaitteet on päällä päivät, koska sähköhän tulee seinästä. Autona meillä on citymaasturi, koska haluan turvallisen auton.

Mutta minulla on ainakin hyvä omatunto.

Vierailija
10/25 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen silti oikeasti, että on ekologisempaa käyttää kestoja kuin kertiksiä. Lisäksi en jaksa raahata kaupasta vaippoja jatkuvasti ja yhtä jatkuvasti raahata roskiksia pois.

Vierailija
11/25 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kunnassa jätteet poltetaan, joten siellä ne kertikset palavat. Eivät jää maatumaan :)

Vierailija
12/25 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli kamalat, kova paketti jossa vauva ei voi liikkua ja pissit tuli aina ohi ja muovipinta ei hengittänyt. Että kaapin perukoille jäi.

Miksei kukaan kohkaa vanhusten vaipoista ja kuukautissiteistä? Samaa roinaa. En jaksa.

Vierailija
13/25 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastonmuutokselta meitä ei pelasta enää mikään, mutta varmasti on monella tavoin ekologisempaa käyttää kestoja! Meillä käytetään välillä yöllä kertsiä ja hirvittää jo noiden yövaippojen roskiin kuskaaminen, mitä se olis jos päivisinkin käytettäis, apua!

Vierailija
14/25 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kestoillaan, koska pienistä puroista syntyy suuri virta, vai miten se nyt oli.

Vierailija
15/25 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailmankuvaani kuuluu ajatus siitä, että jotain on silti tehtävä sen estämiseksi.

Omakohtaisesti käytän lapsillani kestoja myös sen takia, että haluan suojella heidän ihoansa kaikilta niiltä kemiallisilta myrkyiltä, joita kertovaipat ovat pullollaan. Plus siksi, että kertikset ovat mielestäni kaikin tavoin öklöttäviä (haju, roskikset pullollaan, kiva "lahja" isännille jos ollaan vaikka kylässä jne). Enkä koe kestojen käyttöä yhtään hankalammaksi, niin että en oikein ymmärrä teitä selvästikin asiaan paneutumattomia kertisten käyttäjiä täällä aina alituiseen ritaa haastamassa.

Vierailija
16/25 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertisten käyttäjäkö ei ole mitenkään voinut paneutua asiaan, niinkö? Äläpä ole niin varma.

Ps. Lidlin vaipat eivät haise

Vierailija
17/25 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli kamalat, kova paketti jossa vauva ei voi liikkua ja pissit tuli aina ohi ja muovipinta ei hengittänyt. Että kaapin perukoille jäi.

Miksei kukaan kohkaa vanhusten vaipoista ja kuukautissiteistä? Samaa roinaa. En jaksa.

olemassa kestoja, myönnän kyllä että vaatii hitusen enemmän kanttia niitä peseskellä kuin pikkuvauvojen.

Kaikki tuntemani kestoilijaäidit myöskin käyttävät itse kuukuppia tai vaihtoehtoisesti kestositeitä. Itse molempia. En vaan nää mitään syytä "kohkata" tästä.

Vierailija
18/25 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään, että energialamput/polkupyöräily/kasvisruoka pelastaa meidät, mutta ainakin pystyn nukkumaan öisin. Siksi teen asiat ekologisella tavalla.

Vierailija
19/25 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertisten käyttäjäkö ei ole mitenkään voinut paneutua asiaan, niinkö? Äläpä ole niin varma.

Ps. Lidlin vaipat eivät haise

Käytä mun puolestani ihan mitä lystäät, en jaksa teitä vastarannankiiskejä sen enempää kuin moraalioraviakaan huoh

Vierailija
20/25 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä menee noin puolet siitä mitä kestoja. Kestojen pesuun kuluu mieletön määrä puhdasta vettä+energiaa. Jä jätevedet kuormittavat ympäristöä. Onkohan tehty täysin pomminvarmaa tutkimusta kummat ovat loppujen lopuksi ekologisempia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi