Hääkutsuun ei vastattu
Meillä on häät tammikuussa. Hääkutsussa luki vp 16.12 mennessä. Kolmesta perheestä ei ole tullut minkäänlaista vastausta mikä on minusta vähän epäkohteliasta. Voinko olettaa, että he eivät ole tulossa? En käy perään soittelemaan (sen verran ärsyttää). Piti tehdä paikkasuunnittelua viikonloppuna, nyt on sitten pakko lykätä sitä. Paitsi jos oletan että eivät ole tulossa kun eivät ole mitään vastanneet. Yhdessäkään näistä perheistä ei muuten ole pieniä lapsia vaan isoja koululaisia, vauva-aikana en ihmettelisi jos vastaaminen myöhästyy.
Mitä tekisitte itse?
Kommentit (63)
soittamisesta ei liene suuri vaiva
helpoimmiten pääset sillä, että soitat niille. Usko tai älä sun häät ei ole päällimmäisenä kaikilla muilla ihmisillä.
viimeinen vastauspäivä just ennen joulua...
eli soitat ja kysyt.
että mulla ei oikeasti olisi pokkaa todeta jollekin ilmottautumatta jättäneelle, että sori vaan kun ette tunne etikettiä, ei teille varattu paikkaa eikä sitä nytkään hankita. Että kiitos käynnistä ja heippa. Tästä ovelta voitte vähän katsella juhlatunnelmaa.
Mä haluaisin kuulla, kuka henkilökohtaisesti on itse tai edes ollut läsnä, kun jollekin tällaisille tulijoille osoitetaan ulko-ovea. Luulen, että se joka ei ymmärrä ilmoittautua, ei todellakaan ymmärrä sitä, että kun kerran tässä jo ollaan, ei saakaan tulla juhlaan.
kännykkämuistutusten aikaan joku voi unohtaa ilmottautumisen? Unohdatteko te sitten lääkäriajat ja laskutkin ym määräaikaan sidotut hoidettavat jutut. Mä en unohda mitään, mikä on mulla kalenterissa ylhäällä, ja siksi kirjoitankin siihen heti kaikki asiat. En todellakaan luottaisi muistiini, ja siksi mulla on siihen oiva keino. Suosittelen kaikille, joilta tuntuu vastaavat asiat vaan unohtuvat.
Jos ei pääse, ei tarvitse selitellä mitään, ilmoittaa vain, että valitettavasti emme pääse osallistumaan juhlaanne.
Jos siis kirjoitan kutsuun v.p., niin soitan kyllä perään, koska en voi lukea ajatuksia: etkö ole tulossa vai oletko unohtanut ilmoittautua. Meidän häissä pitopalvelun kustannukset olivat 40 e/henkilö, joten todellakin halusin tietää tasan tarkkaan, montako ihmistä on tulossa.
Taitaa olla av-palsta täynnä ihmisiä, joilla ei ole aavistustakaan, mitä ravintolat vaativat asiakkailtaan: on tietyt dead line -päivät, joihin mennessä on ilmoitettava osallistujamäärä. Varmista siinä sitten "lähempänä ajankohtaa". Ja mikäköhän on lähempänä ajankohtaa: viikko ennen? Vai pitäisikö miettiä vielä pari äivää ennen h-hetkeä, kuinka moni ilmoittautuu.
ETTÄ KUTSU ON EDES SAATU, saattaa olla vaikka joulukorttien lomassa jossakin postissa! Toiseksi tuolle vp päivälle kannattaa laskea aina muutama vara päivä Ihmiset eivät myöskään tykkää ilmoitella viikkoja etukäteen että tulemme/emme tule, vaan varmistus lähempänä ajankohtaa.
joka kirjoitat otsikolla "Ja yleensä noiden hysteeristen morsiamien..."
häitä ei kukaan niin vakavasti enää edes ota. Eroavat kuitenkin vuoden päästä. Moni ei viitsi edes sitä vastausta siksi ilmoittaa, koska nää on nykyään niiiiiiiiiin leikkihäitä listoineen ja leikkeineen ja vuoden päästä eroineen. Onneksi meillä ei ole noin hernemorsiamia suvussa ollut. Jos jollain on unohtunut ilmoittaa, on reilusti soiteltu perään, eikä syöksytty av.lle ihmettelemään. Kummaa uusavuttomuutta. Miten lie pärjää siinä avioliitossa jos ei näin yksinkertaista asiaa osaa selvittää itse. Mutta kaikiltahan ei voi kauhalla vaatia kun on lusikalla annettu.
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Kutsussa luki siis V.P jonka oletin tarkoittavan että vastataan joka tapauksessa. ja itse ajattelin, että eivät tule jos eivät ilmoita. Mutta näyttää ettei niihin ilmoittautuneisiinkaan voi luottaa. Täytynee miettiä istumapaikat sen mukaan että ovat tulossa. Tai ehkä odotan vielä viikon ajan jos niitä vastauksia tulisi.
Tarkoittaa kyllä, että aina ilmoitetaan. Eli tullaan tai ei, niin ilmoitetaan.
ja ahne kaiketi itse kuin mikäkin.
Eikö ihmisille todellakaan tule mieleen, että juhlien järjestelyt vaativat suunnittelua. Ja tietoa.
Mutta ap:lle: älä soittele perään. Oleta, että vastaamattomat eivät tule. Joten miinusta heidät pois listalta. Äläkä varaa tietenkään paikkoja pöytiin. Jos tulevat vihkitilaisuuteen, hyvä näin, mutta juhlatilassa heille on ilmoitettava, että valitettavasti paikkoja ei ole heille, koska eivt olleet ilmoittaneet tulosta. Niin yksinkertaista tuo on.
lahjat saamatta. tai no,kai sä olit kirjoittanut kutsuun,että vaikkei osallistuisikaan hääjuhlaan,on maksettava kuitenkin ruoka-osuus ja häälahja??
joka suivaantui, kun ravintola kehtasi ilmoittaa sulkevansa ovensa - vaikka oli sentään teidän hääjuhlistanne kyse!
Mitä väliä, että ravintolatyöntekijöillä on omat työaikansa...
Olette sinä ja kumppanisi aika epeleitä kommentoimaan täällä ihmisten elämää. Joo-o, eipä silloin tarvi miettiä, kuinka surkeita itse olette.
lahjat saamatta. tai no,kai sä olit kirjoittanut kutsuun,että vaikkei osallistuisikaan hääjuhlaan,on maksettava kuitenkin ruoka-osuus ja häälahja??
Mietin nyt edelleen mitä tehdä. Taidan nukkua yön yli
ap
On ehkä itsekin hieman idiootti.
ja ahne kaiketi itse kuin mikäkin.
Eikö ihmisille todellakaan tule mieleen, että juhlien järjestelyt vaativat suunnittelua. Ja tietoa.
Mutta ap:lle: älä soittele perään. Oleta, että vastaamattomat eivät tule. Joten miinusta heidät pois listalta. Äläkä varaa tietenkään paikkoja pöytiin. Jos tulevat vihkitilaisuuteen, hyvä näin, mutta juhlatilassa heille on ilmoitettava, että valitettavasti paikkoja ei ole heille, koska eivt olleet ilmoittaneet tulosta. Niin yksinkertaista tuo on.
Tuohan se onkin tositosi tosi hyvä vaihtoehto.
Kannattaa muuten sopia ravintolan kanssa että laskuttavat lautasten mukaan, sillä meidän häissä laskivat päät pöydissä eikä sitä arviota.
lahjat saamatta.
tai no,kai sä olit kirjoittanut kutsuun,että vaikkei osallistuisikaan hääjuhlaan,on maksettava kuitenkin ruoka-osuus ja häälahja??
kyllä häät on niin iso juttu kuitenkin...
en soittais kyllä perään. olkoot omineen.
paikkasuunnittelussa ottaisin pöydän sivusta jostain johon heidät laitetaan jos tulevat.
paljon onnea suuren päivänne kunniaksi!!!
t. Minna - ei vielä naimisissa vaikka haluaisikin!
se tarkoittaa että ei tule. Turha loukkaantua. Ystävilläsi on ylikäymätön este eivätkä he ole velvollisia selostamaan sitä sinulle tai kenellekään muulle.
Jos Itella on hukannut kirjeet ja vastaanottaja ei edes tiedä häistä. Minusta sitä voisi vaikka tekstarilla kysäistä ovatko saaneet kutsun.
RSVP tulee ranskansta ja tarkoittaa, vastatkaa, olkaa hyvä. Vastaus myös vaikka ei olisi juhlaan tulossakaan.
toisille mies soitti, kun oli siis kysessä hänen siskonsa. toisille laitoin ihan tesktiviestin tyyliin " hei, varmistaisin vain mahdatteko olla tulossa hääjuhlaamme..." olivat vaan unohtaneet tuon v.p.:n ja tulivat siis lopulta.
Oikeasti, itse en ole vastannut hääkutsuihin millään tavalla jos en ole edes aikeissa mennä! Häihin kutsujahan laskee vain heidät, jotka ovat vastauspyyntöön ilmoittaneet tulonsa!!
Ei ole kivaa kun sitten vielä soitellaan perään ja kyselleen oletko tulossa vaikka ihan selvästi antaa ymmärtää jättämällä vastaamatta että EI OLE TULOSSA! En halua keksiä typeriä tekosyitä hääparille, kun en vaan halua mennä heidän häihin!
Eli miksi soittelet perään?!? Jos siitä huolimatta tulevat niin ei kai se teidän vika ole jos joutuvat vaikka istumaan eteisen puolella lisäpöydän ääressä -omaa nolouttaanhan se on! Ruoka nyt harvoin loppuu vaikka muutama ylimääräinen tulisikin!
Eräissä kavaerini häissä oli kyllä huippu kun yksi perhe tuli tuntitolkulla myöhässä ja meni vaatimaan keittiöltä ruokaa vaikka ruokailu oli jo aikoja sitten ohi!! Törkeyden huippu!