Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitä maitoa annatte pienelle taaperolle?

Vierailija
07.01.2009 |

rasvatonta, kevyttä, ykköstä, luomua, jotain muuta?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Tyyppi kieltäytyy juomasta maitoa, vaikka onkin kaikkiruokainen.

Luomukevytmaitoa käytetään meillä ruuanlaittoon, joten ruuassa menee luomumaitoa.

Vierailija
2/9 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran sai kylässä maistaa ihan oikeaa luomumaitoa suoraan navetasta, tykkäsi siitäkin kovasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasvatonta piimää kyllä.

Vierailija
4/9 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain luin suosituksen, että pitäisi antaa rasvatonta maitoa ja sitten lisätä ruokaan öljyä.

Vierailija
5/9 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmiten se on ihan tavallista kevytmaitoa. joskus on luomuversio, joskus maitojuomaversio, ja muutaman kerran on ostettu lapsen omasta toiveesta "punasta maitoa" - eli kun on oltu viikko papan luona kylässä, missä juodaan juuri tuota punaista maitoa :) meillä nyt muutenkin taaperon syömiset (ja juomiset) on aina määräytyneet sen mukaan mitä muu perhe syö ja juo, jo vauvasoseaikaan hänen soseensa tehtiin niistä samoista potuista ja porkkanoista yms. kasviksista joita käytettiin muunkin perheen syömisiin. mehuja ei meillä lipitetä, vaan janoon vettä ja muutama lasi maitoa päivässä - silloin kun mulla on työ- tai muuta stressiä eikä maha kestä laktoosia, tarjolla on hyla tai kevytmaitojuoma -versio. Ainoa, mitä ostetaan pelkästään lapselle, on appelsiinimehu, ja tämäkin siksi, että minä olen allerginen sitrushedelmille eikä niitä varsinaisia appelsiineja/mandariineja yms. voi meille tuoda ilman että mä alan muistuttaa vesirokkoista lasta. nestemäiset versiot sopivat kuitenkin varsin hyvin.

Vierailija
6/9 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yleensä molempia, koska vanhin lapsista

haluaa juoda rasvatonta maitoa ja eräs toinen lapsi

taas haluaa kevytmaitoa.

Vierailija
7/9 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan neuvolan suosituksesta, kun hoikka ja paljon liikkuva poika.

Vierailija
8/9 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain luin suosituksen, että pitäisi antaa rasvatonta maitoa ja sitten lisätä ruokaan öljyä.

Vierailija
9/9 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä juodaan itsekin.

Menee kyllä myös laktoositon rasvaton tai kevytmaito, tav. kevytmaito sekä ihan käsittelemätön maitokin (suoraan tuttavien navetasta, jäähdytetty kuitenkin).Ja myös pillimaito (Hyla, kevyt) kelpaa reissussa.