Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joilla pieniä lapsia ja mies, jonka työajat ovat totaalisen epäsäännöllisiä?

Vierailija
18.12.2009 |

Mua on alkannut aivan tolkuttomasti rassaamaan nuo miehen epäsäännölliset työajat....todella vaikea suunnitella mitään, kun ei yhtään tiedä etukäteen miten mieheni on töissä.Ja kun sitten suunnittelen jotain, heittää kaikki yhtäkkiä häränpyllyä, kun miehen työt taas muttuvat.

Mieheni on töissä pienessä firmassa,työalueena koko Suomi, eikä töistä tiedä koskaan kunnolla etukäteen....Rasittavaa!!! En tahtoisi alkaa elämään, niin kuin miestä ei olisikaan....lapset ei meinaa pysyä perässä missä isi milloinkin on...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja työt mielessä yötä päivää, yleensä poissa ainakin liikkeen avoinnaoloajan eli 7-22, käy välillä tunnin klo 17-18, silloin syö päivän ainoan aterian ja näkee lapset.

Onneksi nyt 8v poikamme osaa itsekin mennä isän luo (matkaa n 400m), aika usein sinne menee läksyjen jälkeen, tai lähtee jo isänsä mukaan "iltavuoroon".

Mieheni mukaan kun itse tekee toisenkin vuoron, säästää kahden laiskottelevan töyntekijän palkat (mieheni nosti palkkaa viime vuonna 81000€ vuodessa) ja yritys tuotti senkin jälkeen yli 200000€ liikevoiton.

Vierailija
2/10 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta oli viikon työreissussa, nyt sitten yrittää tehdä lyhyttä päivää, jotta saa olla kotona. Itseäni ei miehen työ haittaa, olen jo tottunut siihen. Hän kyllä onneksi saa vastavuoroisesti ylimääräisiä lomia ja muita hyviä etuisuuksia, joista nauttii koko perhe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäsäännöllinen työ on miehestäsikään unelma, mutta perhe on elätettävä ja töitä tehtävä. Koita kannustaa miestä jaksamaan ja yritä tehdä enemmän suunnitelmia, jotka eivät romutu ilman miestäkään. Jos eroa ajattelet vain toisen työn takia olet kyllä itse aika kakara ja itsekäs.

Vierailija
4/10 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on täysin epäsäännöllisessä kolmivuorotyössä ja tietää työnsä aina vasta edellisenä päivänä. Mua ei kamalasti stressaa, ollaan kaikki totuttu jo tähän menoon. Suunnittelen aina niin että saan hommat hoidettua ilman miestä ja sitten on iloinen ylläri jos mies onkin vapaalla tai menee vaikka iltavuoroon. Meillä on 4 lasta. Ei siis tiedetä vapaita tai yhtään mitään etukäteen.

Vierailija
5/10 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on täysin epäsäännöllisessä kolmivuorotyössä ja tietää työnsä aina vasta edellisenä päivänä. Mua ei kamalasti stressaa, ollaan kaikki totuttu jo tähän menoon. Suunnittelen aina niin että saan hommat hoidettua ilman miestä ja sitten on iloinen ylläri jos mies onkin vapaalla tai menee vaikka iltavuoroon. Meillä on 4 lasta. Ei siis tiedetä vapaita tai yhtään mitään etukäteen.

vaikeuttaisi kamalasti arkea. Ei ehkä kun lapset ovat ihan pieniä mutta kun ovat vähän isompia. Esim. meidän lapsilla on joitain harrastuksia, joihin pitää heitä kuskata ja olisi se hankalaa jos ei tietäisi onko mies kotona viemässä lasta/onko meillä autoa käytettävissä jne.

Eikä sitä pystyisi koskaan hommaamaan itselleen mitään säännöllistä harrastustakaan!

Vierailija
6/10 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan niin miten asennoituu; Meillä on viisi lasta, joista nuorin alle vuoden. Neljä lapsista harrastaa aktiivisesti liikuntaa toisin sanoen joka ilta on ainakin yhtä lasta vietävä jollei jopa kahta harrastuksiinsa. Me molemmat vanhemmat olemme semmoisessa virassa, että työajat ovat mitä ovat eli 7- 24. Tilaanteeseen on vain sopeuduttava tai vaihtoehtoisesti tulotasoa on tipuutettava tuntuvasti. Elämä on täynnä valintoja.

Vierailija
7/10 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin itsenäinen, ettei hommat romutu, jos mies onkin töissä. Aina pitää varautua siihen, ettei mies ole paikalla.

Meillä minä oon jäänyt kotiäidiksi ja sanonkin kaikille, että jonkunhan noista lapsistakin on huolehdittava. Kyllä mä haluaisin jo vähän töihinkin, mutta ei se ole nyt vielä sen stressin arvoista. Sit kun kaikki lapset on tehtynä, niin etsin osa-aikatyötä, kokoaikaisesta en edes haaveile.

Näin minä olen aina se, joka kuskaa lapset, joten miehen työt ei häiritse lasten harrastuksia. Omat harrastukset järjestetään niin, että lapsille on hoitaja hankittuna. Joten taas ei ole miehen menoista kiinni. Lomasuunnitelmista ei puhuta lapsille etukäteen, etteivät pety, jos ei onnistukaan. Lomia ei myös varata etukäteen. Kerran ollaan oltu Lapissa ihan etukäteen varatulla lomalla. Silloin mies oli sitten hankkinut itselleen useamman varamiehen, ettei loma sotkeudu ihan pienistä hässäköistä.

Tää on elämäntapa, ja tiesin tän jo miehen tavatessani. Mies tuo kuitenkin leivän pöytään ja nauttii työstään. Lapset ovat isän mukana silloin kun työtehtävät sen sallivat. Ja minä saan itse päättää miten haluan asennoitua tähän kaikkeen. Mutta eihän se pelkkä asenne auta, jos uuvuttaa. Kyllä mullakin käy siivooja viikottain ja lastenhoitoapua täytyy olla. Ja oma auto tietenkin.

Vierailija
8/10 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on täysin epäsäännöllisessä kolmivuorotyössä ja tietää työnsä aina vasta edellisenä päivänä.

Vierailija
9/10 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ihana samanlaista tilannetta ole kuin teillä mutta itseäni stressaa se että mun mies oikeasti tekee epäsäännööllisesti työtä,joskus saattaa olla parikin viikkoa että ei käy töissä,sitten yhtäkkiä käy taas pari päivää 6-17 töissä...tää perkeleen lama on laittanut kaiken ihan sekaisin,ennen lamaa töitä riitti ihan mukavasti 7-16 ja työllistettiin pari ihmistäkin ja nyt saadaa elää kädestä suuhun veloissa.

Vierailija
10/10 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saattaa olla pois puolitoista vuorokautta yhteen menoon, yllätysvuoroja voi tulla jne. Meille ei oikeastaan arkipäivät/viikonloput merkitse mitään, koska mies voi olla töissä tai vapaalla.

Vaikeinta on ehkä sellainen kurinalainen suunnitelmallisuus mitä joutuu pakostakin harrastamaan ihan pienten lasten kanssa: on huolehdittava että ruokaa ja muita tarpeita on reservissä sen verran ettei tarvii lähteä yksin koko revohkan kanssa kauppaan jalkaisin, käyt suihkussa ja lepäät sillon kun mies sattuu olemaan kotona ym. muita ihan käytännön asioita.

Ja muiden, säännöllisemmässä työssä olevien ihmisten kanssa on tosi vaikeaa suunnitella mitään yhteistä menoa :(

Mutta onneksi miehellä on sitten välillä vähän pidemmät vapaat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi