Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

millainen mies tulee pojastani 5 vuotta

Vierailija
17.12.2009 |

Olimme lahjakaupassa, tarkoituksena ostaa koulun joulujuhlaan pari pientä pakettia.

Poika näki pienen jänispehmon ja sanoi ostavansa sen siskolle. Sanoin että se on vähän kallis, mutta jos maksaa omista rahoistaan, niin ok. Sitten huomasi sinisen sydänriipuksen ja sanoi että minä haluan ostaa tämänkin Maijalle.

Sanoin että nyt sulla menee aika paljon rahaa. Poika sanoi

"Minulla on omaa rahaa ja pankissa minulla on lisää ! Minä haluan ostaa nämä siskolle !"

Ei minua harmittanut.

Aiemmin ei ole osteltu lapset keskenään lahjoja.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meilläkin isoveli, nyt 7 v., on aina ihanasti huomioinut pikkusisaruksensa. Suloista nähdä, miten lapsi ottaa huomioon läheisensä, tietää mistä nämä pitäisivät jne.

Vierailija
2/3 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 5-v. poika oli tänään ekaa kertaa kunnolla kateellinen. Nukkumaan mennessä alkoi itkemään kaverin Lego-joulukalenteria ja kuinka hänellä ei ole sellaista ja kaverilla on kaikki kivat isot legojutut. Kävi niin sääliksi lapsi, että mieli teki sanoa "juu, äiti heti aamulla menee ostamaan sinullekin Lego-joulukalenterin". Mutta maailma on kova ja kaikki tunteet ja asiat on kantapään kautta valitettavasti opittava, niin lohdutin vain kovasti ja totesin ettei me nyt enää tänä jouluna sellaista kalenteria mistään hankinta, kun jouluunkin on enää vain seitsemän päivää. Tunnin kesti lohduttelu, kun tuli pariin kertaan pois sängystä ettei saa unta, koska hän on niin surullinen ettei hänellä ole sellaista Lego-kalenteria. Lopulta pidin lasta kädestä kiinni ja annoin sänkyyn juotavaksi lämminta maitoa (lasista) ja ennen silmien kiinni laittoa kuiskasi "äiti, mä rakastan sua". Ehkä me vielä huomenna keskustellaan ko. kalenterista ja sen perään haikailee, mutta "onnellisena" nukahti.

Ja minä "kalenterishown" aikana mielessäni kirosin, kuinka ilta kuluu ja lapsi ei nuku ja mulla jää kaikki aikomani koti- ja jouluhommat tekemättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekin kumma juttu, että isosisko ei vastaavasti halua antaa omastaan, vaikka muuten kovasti huomioi pikkuveljeä positiivisesti. että kyllä tämä on persoonallisuuskysymys myös. isosisko on selvästi enemmän materialisti, vaikka muuten on ihana tyttö ja muuten veljeä paljon sovinnollisempi.