Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys rinnoista ja imettämisestä:

Vierailija
16.12.2009 |

rinnathan useilla rupsahtavat imetyksen vuoksi. Jos nainen ei imetä lainkaan/imettää vain hetken verran, väheneekö tämä rintojen rupsahtaminen, vai onko lopputulos aivan sama? Muistelen vaan, että esim. äitini joka oli imettänyt neljä lasta, oli jo kolmen jälkeen aivan "koirankorvamalli".

Ja juu, rintojen tehtävä on lapsen ruokkiminen eikä mikään muu, mutta kiinnostuneena vain asiaa pohdin kun omaa kokemusta ei asiasta ole :)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain muutaman päivän..hetkén pumppailin sen jälkeen...ja kyllä...kyllä sitä löysää nahkaa vaan enemmän on kuin ennen...ja rintojen "sisältökin" huvennut....

Vierailija
2/12 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 60v ja ei oo koirankorvilla, raskausarpia kylläkin jokapuolella, johtui kuulemma minusta, viimeisestä 4:stä. muakin kiinnostais että olenko sitten pelkkää nahkapussia, harmittaa kun nyt alkuraskudessa rinnat turvonneet ja mies ihan innoissaan.=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetyksestä huolimatta. Mä olin melkoinen koirankorva jo ennen yhtään ainutta imetystä - nuorempana mulla oli isommat rinnat, kun olin pyöreämpi. Sitten laihduin yhtäkkiä isot määrät sairauden vuoksi, ja olin ihan luuta ja nahkaa, ja aika tisseistä tosiaan hupeni sisältö aika kummasti, jolloin niistä tuli koirankorvat. Nyt on kaksi imetystä takana, tai oikeastaan toinen vielä jatkuu, mutta en jaksa välittää enää yhtään. What ever, siksi mulla on rinnat että voin lapseni ruokkia. Mutta on mullakin kaveripiirissä niitä, jotka voivottelee että josko tästä pitäs rinnat mennä leikkauttaa kun on niin rumat, vaikka totuus on jotain ihan muuta (ko. ihmiset siis sinkkuja ja lapsettomia), ja sitten on miehen pari kaveria ihan naureskellut, että nyt on multakin sitten rinnat pilalla.

Vierailija
4/12 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei mitään rajaa :D Siis mun mittakaavassa (olen pienirintainen norm.). Että ei sit mahda jäädä mitään jäljelle :) Pitää ottaa valokuvia nyt että voi sitten muistella millasta oli :D

Vierailija
5/12 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni:

Eka raskaus - en imettänyt ( vauva syntyi keskosena 34viikolla ) - rinnat eivät menneet miksikään.

Toka raskaus - imetin 3-4kk ja rinnat kutistuivat ja sisälmys hupeni, ennen oli b-kuppi, nyt a. Koirankorviksi tosin ne eivät menneet, mutta ovatkin suht kiinteää tyyppiä; joku sanoi joskus, ettei uskoisi, että olen imettänyt.

Vastaukseni on, että riippuu paljon rinnoista - jos kudos on pehmeää jo valmiiksi, saattaa olla, että "koirankorvat" ilmaantuvat jo ekan raskauden/imetysen jälkeenkin.

Mua ei kyllä haittaa yhtään, en viihtynyt niissä isoissa tisseissä ollenkaan, ne teki olon jotenkin lehmämäiseksi - anteeksi nyt vaan - tällä en tarkoita, että isot rinnat eivät olis kaikilla muilla kauniit ja hienot ja mitä vaan - mutta itselleni en sellaisia kaipaa.

Vierailija
6/12 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa kuvat ja sit tarvittaessa teippaa ne tuohon eteen.. hmm tuntuvuus voi kyllä kärsiä.

T:neljäs

Vierailija
7/12 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapahtunut mitään muutosta,mutta imetin vain n.4 viikkoa.

Ja minulla on pienet rinnat ollut aina, mutta yhä terhakat kuin 15-vuotiaana.

Itse asiassa olisin toivonut muutosta :D

Vierailija
8/12 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttuu kun tulee lisää tissiä ja sit ku ne menee niin onks se että hirvee high tulee ja sit kauheet laskut, masennus, itsetuhoisuus. Elämäkin jotenkin rajautuu siitä kohdin. Minulla oli rinnat - minulla ei ollut rintoja. Ja harmi että silloin kun ne rinnat ON, on myös lapsi, joka jotenkin vie sen huomion, eli ei ehdi juhlia niitä tissejä kauheesti. Vieraatkin kun tulee, ne haluaa aina vaan nähdä sen vauvan, vaikka tekis mieli ihan kiinnittää niiden huomio että hei, tsekatkaas NÄÄ kans. On se nii väärin.

Vierailija
9/12 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin rinnat ovat pientä pehmentymistä lukuunottamatta aikalailla entisenlaisensa. Ei patalappuja tai koirankorvia, vaan tissit.

Olen siis imettänyt pitkään, ja rintakudos on saanut rauhassa mukautua maidontuloon - molempiin suuntiin, ei äkillistä lopettamista vaan ihon mukautumista muutoksiin. Tämä on siis oma teoriani.

Moni ystäväni on lopettanut imettämisen 6kk paikkeilla, siis juuri silloin kun maitoa tulee reilusti. Ja kyllä onkin aika lattanaksi mennyt...mutten väitä, etteivät olisi rinnat edelleen. Erilaiset vain. Sama äidilläni, joka imetti minua ainoana lapsena 3kk, kovin menivät litteiksi.

Vierailija
10/12 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jo raskaushormonit vaikuttavat myös rintakudoksiin niin että ne löystyvät + ainakin vähän "rupsahtavat" (tämäkin tietty yksilöllistä, kuten joku jo selittikin). (Rinnathan kasvavat jos raskauden aikana hormonien vaikutuksesta hieman, olisikohan tässä se syy = jos kudoksella on taipumus venyä, niin jo raskaus saa tämän aikaan).

Itse edustan sitä joukkoa jonka mielstsä "mitä välii" = pääasia että ei ole rintasyöpää + että vauvat ovat saaneet äidinmaitonsa. lasten saamisen jälkeen viimeistään kristallisoitui että rinnat eivät ole (vain) koriste, vaan niillä on vauvalle elintärkeä tehtävä.

Vierailija
11/12 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imettämisen jälkeenhän sen muutoksen vasta huomaa. Kun maitoa ei enää ole täytteenä.

Vierailija
12/12 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisen kolmanneksen aikana eniten. En ollut ehtinyt varautua isommilla liiveillä ku luulin kasvun tapahtuvan vasta lopuksi joten kasvun ja huonojen liivien vuoksi rinnoissani on nyt melkoisen paljon "raskaus"arpia. Ihan kokonaan koirankorvat tulleet mutta tietty sisältöä on poistunut. Imetin 8kk mutta lapsi ei enään halunnut...