Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuukautiset poissa kolmatta kuuta. olen laihduttanut 15kiloa/6kk

Vierailija
16.12.2009 |

milloin pitää lähteä "käynnistelemään" menkkoja takaisin? lapsia en ole tekemässä mutta eikös ole epäsuotavaa että kuukautisia ei ole? en ole raskaana kuitenkaan :) muistelen että 6kk jälkeen jos ei kuukautisia kuulu, niin sitten ?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöpäriski voi muuten kasvaa. Minulla on PCO ja olen pitänyt tuota kolmea kuukautta aina rajapyykkinä että siinä vaiheessa ole mennyt lääkäriltä hakemaan hormoneja. Suosittelen kyllä että alat syömään. Tuollainen laihdutustahti ei ole terveellinen, johan kroppasikin siitä viestii.

Vierailija
2/14 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari kiloa vielä koitan karistaa, mutta en enää aktiivisesti laihduta vaan keskityn ruokailutottumusten ylläpitämiseen ja uuteen elämäntyyliin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari kiloa vielä koitan karistaa, mutta en enää aktiivisesti laihduta vaan keskityn ruokailutottumusten ylläpitämiseen ja uuteen elämäntyyliin

Alhaisempi paino aiheuttaa hormonihäiriöitä.

Vierailija
4/14 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoindeksisi on 19,4. Painoindeksi 20 on normaalipainon alaraja. Alipaino aiheuttaa mm. kuukautisten poisjääntiä. Älä laihduta enää yhtään. Päinvastoin kilo-pari lisää ei olisi yhtään pahitteeksi.

Vierailija
5/14 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alhaisempi paino aiheuttaa hormonihäiriöitä.

se on näemmä jo aiheuttanut häiriöitä kun nuo kuukautiset jäivät. tosiaankin enä enään kituuta kuurilla. syön kyllä tasaisin välein ja en pidä itseäni nälässä. tosiaanin koitan nyt löytää sen balanssin ettei paino enää kamalasti putoaisi muttei nousisikaan. joskin olen ollut aiemmin 52kg ja sitä painoa haen nytkin eli pari kiloa ehkä saa pudota. mutta tällähetkellä en laihduta. katson sitten keväällä jos tuon juoksuharrastuksen taas aloittaisin kun kelit lauhtuu. sitten voi muutama kilo lähteä ellen lisää annoskokoja

Vierailija
6/14 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kuukautiset pois KOKO lukioajan (myös lievä PCO), minkä olen useille lääkäreille kertonut, eikä kukaan ole mistään syöpäriskistä maininnut.

Yks 162cm pitkä kaverini taas laihdutti 56 -> 45 kg ja niin vain tuli luomusti raskaaksi ensiyrittäämällä. Et silleen.

Jos et heti raskaaksi halua, ihan rauhassa vaan, mitään hormoneja tartte!

Vierailija
7/14 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

NORMAALIN PAINOINDEKSIN ALARAJA ON 18,5!!!

äläkä muuten huuda. Jos tulee kuukautishäiriöitä, on selvä että kroppa on liian lujilla. Ensimmäiseksi minä ainakin lisäisin hiukan rasvaa lisää ravintoon.

Vierailija
8/14 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.tohtori.fi/?page=2381134

Oikeesti vituttaa, kun tukevat selittelee höpöjä...

Vierailija
9/14 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä huutaja muuten olen VHH:lla, joten rasva on pääasiallinen energianlähteeni. BMI 19.

Vierailija
10/14 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kuukautiset pois KOKO lukioajan (myös lievä PCO), minkä olen useille lääkäreille kertonut, eikä kukaan ole mistään syöpäriskistä maininnut. Yks 162cm pitkä kaverini taas laihdutti 56 -> 45 kg ja niin vain tuli luomusti raskaaksi ensiyrittäämällä. Et silleen. Jos et heti raskaaksi halua, ihan rauhassa vaan, mitään hormoneja tartte!

sinulle mitään maininneet, etteikö syöpäriski kohoaisi kuukautisten poisjäännin myötä? Ajattelutapasi on epälooginen.

Lainaus Wikipediasta:

"Naiset, joilla on PCOS, ovat altistuneita seuraaville riskeille:

kohdun limakalvon hyperplasia ja kohdun limakalvon syöpä, joita saattaa esiintyä limakalvon liiallisen paksuuntumisen ja myös progesteronin puutteen takia kohdun solujen pitkittyneen stimuloinnin johdosta."

Eli suomeksi, jos menkkoja ei tule, kohdun limakalvo voi paksuuntua liikaa ja tulla syöpä.

Vierailija
11/14 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömään monta kuukautta putkeen.

'

syöpäriski voi muuten kasvaa. Minulla on PCO ja olen pitänyt tuota kolmea kuukautta aina rajapyykkinä

Vierailija
12/14 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa mistäs ton revit? <a href="http://www.tohtori.fi/?page=2381134" alt="http://www.tohtori.fi/?page=2381134">http://www.tohtori.fi/?page=2381134</a&gt; Oikeesti ****ttaa, kun tukevat selittelee höpöjä...

Jokainen tietysti poimii lukuisista lähteistä itseään miellyttävät. Esim tässä lähteessä sanotaan että Painoindeksi 20-18 viittaa lievään alipainoon ja 18-14 selvään alipainoon:

http://www.hoitonetti.fi/terveysarvot/painoindeksi/

ps. v-sanat eivät ole nettikeskustelussa asiallista kielenkäyttöä.

Vierailija
13/14 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömään monta kuukautta putkeen. '

syöpäriski voi muuten kasvaa. Minulla on PCO ja olen pitänyt tuota kolmea kuukautta aina rajapyykkinä

ymmärtääkseni pidetään huolta siitä että kuukautiset tulevat vähintään 3-4 kertaa vuodessa. Se on se minimisuositus. Eikä sitäpaitsi e-pillereitä syödessä limakalvo ymmärtääkseni pääse paksuuntumaan sillä tavalla kuin se hormonitoiminnan häiriössä voi tehdä. En ole lääkäri, mutta luotan lääkäreihin.

Vierailija
14/14 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

periaatteessa e-pillereitä voisi syödä jatkuvasti vaikka vuoden putkeen ilman merkittäviä terveyshaittoja (ihmettelin kyllä suuresti! ). Lähinnä gynen proffa ihmetteli naisten kummallisuutta, kun kuulemma 'aina pitää saada kärsiä kuukautisista'.

Totesi vielä, että onhan noita ehkäisykapseleitakin, jotka on jatkuvasti ihon alla.

E-pillereitä monta liuskaa peräkkäin syödessäkin

ymmärtääkseni pidetään huolta siitä että kuukautiset tulevat vähintään 3-4 kertaa vuodessa. Se on se minimisuositus. Eikä sitäpaitsi e-pillereitä syödessä limakalvo ymmärtääkseni pääse paksuuntumaan sillä tavalla kuin se hormonitoiminnan häiriössä voi tehdä. En ole lääkäri, mutta luotan lääkäreihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä