Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haittaako meteli lasten nukkumista?

Vierailija
16.12.2009 |

Meillä on miehen kanssa jatkuvaa vääntöä siitä, kun hän huudattaa tv:tä sen jälkeen kun lapset on menneet nukkumaan. Minä vaadin sitä hiljempaa ja sitten onkin riita käynnissä, kun mies ei kuulemma kuule sanaakaan ohjelmasta. Hänen mielestään pitää pystyä nukahtamaan melussakin. Yhtenä aamuna hän kuitenkin itse valitti, ettei ollut nukkunut juuri ollenkaan, kun minä (olin flunssassa) hengitin niin raskaasti, että hän ei pystynyt nukahtamaan.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain lapsilla on herkemmät korvat ja jotkut pystyvät sulkemaan ne nukkuessaan.

Meillä toisen lapsen nukkuessa on aina voinut elää normaalia elämää, mutta toinen lapsi heräsi pienenä joka pihahduksesta. Isompana on tullut vähän sikeäunisemmaksi, mutta aamulla kyllä uni on edelleen kevyttä ja herää herkästi.

Vierailija
2/16 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niimpä! Miehet just tuollaisia ;D

Mut itse asiasta: se on aika tapauskohtaista. Tiedän ihmisiä joita meteli ei haittaa mitään ja toisia jotka herää raskahdukseenkin.

En usko,että tv:n ääni varsinaisesti haittaa nukkuvien lasten unta. Siis ei kai se nyt ihan täysillä ole ja lapsethan nukkuu eri huoneessa,vai...?

Itse kuitenkin pistä tv:n pienemmälle siitä syystä,että minusta ilta on sellaista rauhoittumisaikaa itsellekkin.

Meillä on telkassa ääntä sen verran,että puhetta kuulee. Aika pienellä sitä kuulee ihan hyvin.

JOS miehes haluaa "huudattaa" ja sä hiljaisuutta niin ostappas miehellesi langattomat kuulokkkeet??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina on ollut radio päällä ja oppivatkin nukahtamaan yksin siten, että vanhemmat tyhjensivät juuri silloin tiskikonetta tms. että tietävät meidän olevan kuitenkin siinä lähellä. Ihan normaalia puhetta (ok, mulla kova ääni) saa käyttää kun lapset menee nukkuu yms.

Anoppi on aina ihan ihmeissään, kun "kolistelen" kaappeja ja puhun normaalilla äänellä, kun lapset on menny nukkumaan. Heillä on aina nukuttu hipihiljaa eikä kukaan ole kääntänyt kylkeäkään iltakahdeksan jälkeen...

Vierailija
4/16 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut itse asiasta: se on aika tapauskohtaista. Tiedän ihmisiä joita meteli ei haittaa mitään ja toisia jotka herää raskahdukseenkin.

rivarissa kun asuttiin, seinänaapurilla oli samanikäinen vauva (no vajaa 3 viikkoa ikäeroa). Vierekkäisillä kuisteilla vauvoja nukutettiin eli ihan samassa äänimaailmassa. Meidän likka nukkui vaikka hornetit lensi taivaalla tai naapuriomakotitalon isäntä sahasi moottorisahalla, naapurin vauva heräili vaikka vain mopo olisi ajanut ohi.

Vierailija
5/16 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalilla äänellä. Tuolla mies nyt huudattaa jotain kotimaista sarjaa niin kovalla, että kuuluu tänne monen huoneen läpikin, ihan kuin tässä huoneessa katsoisi. Itse en pystyisi nukkumaan. ap

Vierailija
6/16 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo langattomien kuulokkeiden osto ratkaisee koko asian! Philipsin kuulokkeet on citymarketissa juuri tarjouksessa 39,90. Osta lahjaksi miehellesi, niin hiljaisuus palaa taloon.

Vierailija
7/16 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyköhän ne mihin tahansa telkkariin, kyllä kai?Kiitos vinkeistä! ap

Vierailija
8/16 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis uskon, ettei pienet äänet häiritse enää sitten, kun lapsi on jo nukahtanut, mutta on vaikea nukahtaa meteliin, ellei ole todella väsynyt.

Mun mielestä kaikilla on oikeus nukahtaa hiljaisuudessa.

Vierailija
9/16 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on pakko olla kuulo-ongelma. Aika monesti syy voi olla se, että korviin kertyy vaikkua, eikä ne poistu itsestään. Silloin kuulo huononee.

Mies voisi aluksi kokeilla Removaxia ja sen jälkeen säännölisesti huoltaa niitä vaikkukorviaan Ceridal suihkeella, niin ei pääse kuulo huonontumaan =)

Myös terkkiksessä voi käydä putsauttamassa korvat. Siellä korviin ruiskutetaan lämmintä vettä ja sitten pitäisi vaikkujen irrota.

Vierailija
10/16 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Vierailija
11/16 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiltakaan sellaista vaatia.

Minusta ei ole hyvä huudattaa tv:tä, vaan ihan normaalilla volyymillä katsoa - itse katson hieman tavallista hiljaisemmalla.

Vierailija
12/16 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska haluan itsekkin, että on hiljaista. Ilta on rauhoittumista varten.

Muuten mulla oli vaikkua korvissa ja lääkäri käski käydä puhdistuttamassa korvat, no en mennyt ja yksi aamu heräsin ja en kuullut mitään.

Vaikku otettiin pois terveyskeskuksessa ja kyllä kuulin sen jälkeen hyvin.

Vierailija
13/16 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan hiton valikoiva kuulo. Kyllä meilläkin mies on aivan kuulorajoitteinen esim. iltauutisten aikaan, mutta kuulee tosi hyvin sen kun mutisen yläkertaan mennessäni...

Vierailija
14/16 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain neuvolan lapussa lukenut että lapsen on hyvä nukkua joskus niinkin ettei telkkari pidä meteliä.liittyi jonekin kehitykseen.. voi olla että tarkoitti ihan pientä vauvaa.

Vierailija
15/16 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut telkkarin huudattaminen ei kyllä sisälly tähän.

Vierailija
16/16 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon opettanut lapset nukkumaan melussa

- tämä oli mullakin tavoitteena ennen esikoisen syntmää. Vannoin että en VARMASTI hiivi ympäriinsä vauvan nukkuessa, vaan vauva saa tottua nukkumaan normaaleissa kodin äänissä.

Mutta esikkopa olikin vaikeasti nukahtava + herkkäuninen vauva. Tasan en päästänyt pihaustakaan, kun ensin oli karjuvaa vauvaa kanniskeltu tunti-puolitoista, ja hän viimein nukahti. Heräsi nukkuessaan pienestäkin metelistä/äänistä (ja eikun kanniskelemaan karjuvaa vauvaa...).

Kuopus taas - nukkuu kuin tukki, jos ei nyt just satu olemaan heräämisvaiheessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi