Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten toimiva ostoslista?

Vierailija
16.12.2009 |

Ruokakaupassa aina jotain unohtuu ja ainakin TuplaBonus päivinä huomaan, että sitä ja sitä taas unohtui ostaa. Onko teillä valmiit ostoslista pohja, josta ruksaatte mitä ostatte? Vai naputteletteko ostoslistanne kännykkään? Hitsi kun oppis käymään kerran viikossa kaupassa ettei siellä tarvis ravata joka toinen pvä jotain hakemassa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen kirjoitetaan mitä tarvitaan ja lappu otetaan mukaan kun mennään kauppaan.

Vierailija
2/4 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus kirjottelen viikon mittaan mitä tarvii ja sit ennen ku lähen niin tarkistan onko kaikki.

sit vinkkinä jos käyt samassa kaupassa aina, kirjota ne siihen listaan siinä järjestyksessä kun kuljet kaupassa, ei tarvi sahata ees takaisin tai käyä mjiljoona kertaa lappua läpi ja taas palata takanurkkaan kunh joku unohtui

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn aina edellisenä vkonloppuna listan läpi mitä syödään seuraavalla viikolla ja sen perusteella teen kauppalistan.

Mutta kun kaapista loppuu esim vehnäjauhot, laitan sen jääkaapin ovessa olevaan listaan ja tähän listaan käydennän seuraavan viikon ruuat.

Lista on yleensä tosi lyhyt, sillä me käytiin viime kesänä 2 krt Saksassa ja tuotiin kummallakin kerralla autollinen ruokaa. Lisäksi appivanhemmat kun käyvät kylässä, n joka toinen kk, tuovat aina tukusta meille n 5 kg lihamöhkäleen, jonka laitan osiksi ja pakkaseen.

Ostoslista koostuukin lähinnä juuri vihanneksista, juureksista, maidosta, jauhoista jne.

Mulla on lappu ovessa ja laitan sen aina kalenterin ekaan aukioon, siinä on sellainen muoviläpyskä ja kun menen kauppaan, käyn sen kaupassa läpi. Yleensä lista on lyhyt, alle 10 tuotetta, muistan sen aika hyvin ulkoa.

Vierailija
4/4 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon kirjoitan heti, kun huomaan jotakin puuttuvan. Myös miehen pitäisi kirjoittaa, muttei usein muista, ja tämä aiheuttaa joskus meille "ylimääräisiä" kauppakäyntejä. Tosin ne olen jo aikoja sitten jättänyt miehen vastuulle. Muuten minä käyn kaupassa ja ostan viikon tarpeet kerralla.

Lisäksi ennen kauppaan menoa mä käyn kauppalistan läpi - koska käyn yleensä aina samoissa kaupoissa, osaan jo hyllyvälit ulkoa, ja rakennan varsinaisen kauppalistan siten, että listan tuotteet ovat järjestyksessä. Ovea lähinnä oleva tavara ensin (meillä wc-paperi), sitten seuraavaksi lähinnä oleva (vaipat, vauvanruoat), jne. Ei tarvi poukkoilla pitkin kauppaa, kun huomaa, että katopas, unohdin ottaa ruokakermaa.