Kannattaako CV:hen laittaa kuva?
Kommentit (6)
Julkisella puolella kuva on turha ja voi olla jopa haitallinen. Kun ulkonäkö ei saa olla kriteeri, sen esitteleminen voivaikuttaa vähän "oudolta".
Yksityisellä puolella se kai on tavanomainen ja joskus jopa odotettu osa cv:tä. Silloin kuva personoi hakemusta ja kertoo yleisolemuksesta ja asiakaspalvelullisuudesta jne.
Ja siis ihan valokuvaamossa otettu potretti.
Itse olen luovan alan ihmisiä, mediaa ja viestintää ja ainakin minulle palaute on aina ollut vain ja ainoastaan positiivista.
ja vähän myös työpaikasta. Kuvasta sen verran että sen kannattaa olla asiallinen, neutraali passikuvatyyppinen kuva, ei siis mitään lomakuvia joissa pikku topissa tms. (kuulostaa ehkä hullulta, mutta minä olen saanut paljon työhakemuksia, jossa hakijalla on aivan liian vähän päällä, enkä siis ole hakenut stripparia tms. vaan lastenhoitajaa...). Itsellä kuvien perusteella suljen lähinnä pois oudoimmat kandidaatit, ns. normaali kuva ei minusta lisää todennäköisyyttä että saat paikan. Jos olen kiinnostunut kandidaatista cv:n perusteella, pyydän kyllä kuvan tai haastattelen suoraan.
tulee haastattelijale tuttu olo ihan kun ois nähny ennenkin...
kaikki CVt kuvallisia. Iso kansainvälinen yritys
mutta tietenkin hyvä kuva eikä mikään tissivako lomakuva.