Kierukasta tietäviä terv. huollon ammattilaisia paikalla?
Mulla on kuparikierukka, jo kolmas sellainen. Aina laitettu synnytyksen jälkeen jälkitarkastuksessa. Mulla on kolme lasta, jotka kaikki saaneet alkunsa ekasta yrityskierrosta aina heti kierukan poiston jälkeen. Ikää jo hiukan yli 30 v eli en kai ole enää hedelmällisimmässä iässä, mutta silti tuntuu, että raskaudun superhelposti.
Mieleeni juolahti, että viimeksi kun poistatin kierukkaa, se oli "luiskahtanut" kohdun perälle ja jouduttiin "kalastamaan" sieltä jollain koukulla. En kuitenkaan ollut tullut raskaaksi vaikka kierukka ei ollut paikallaan. Toimiiko kierukka siis vaikka se menisi pois varsinaiselta paikaltaan vai oliko vain "hyvää" tuuria, että en ollut tullut raskaaksi? En tajunnut kysyä gyneltä.
Miksi se menee pois paikaltaan? En ole ronkkinut sitä itse.
Nyt on lapsiluku täysi ja mietin, että jos nykyinen kierukka luiskahtaa taas sinne perälle niin mahtaako enää toimia, kuten pitäisi?
kunhan vain on kohdussa. Ei siellä mitään varsinaista paikkaa ole, jossa sen pitää olla, yleensä vaan se asettuu kivasti sillätavalla, että langat roikkuvat kohdunsuulla. Sinulla luultavasti vain ne langat ovat luiskahtaneet pois paikoiltaan.