Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mielestänne reilua ja saako teille tehdä samoin?

Vierailija
15.12.2009 |

Saako nainen tutkia miehen ja päinvastoin:

- puhelut

- tekstiviestit

- multimediaviestit

- puhelimen sisällön

- lompakon sisällön

- takin taskut

- tiliotteen

- mailin

- tietokoneen sivuhistorian

- kauppakuitit yms kuitit

Onko parisuhteessa oikeutta yksityisyyteen?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tulee käytyä läpi joka tapauksessa (kuten tiliotteet, taskut, lompakot, kuitit...). Puhelimeenkin (ja tekstareihin) saatetaan myös vastata ristiin, jos toinen vaikka ei ehdi puhelimeen juuri silloin. Työjuttuja ei tietenkään.

Mutta siinä menisi raja, jos tulisi jotain tarvetta ruveta salaa toisen asioita penkomaan. Oli se sitten mikä tahansa edellä mainituista.

Vierailija
22/38 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin naimisissa ns ählämin kanssa, joka teki kaikkia noita mulle ja ihmetteli sitten, kun mä en tutkinutkaan sen samoja juttuja.....

Otin avioeron ja äkkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi joulunaikaan:-)

Emme kuitenkaan tutki, tosin avaan aina kaiken postin, myös miehen nimellä tulevat laskut ja esim. palkkakuitin. Tiliotteet ovat kaikki yhteisiä niinkuin tilitkin.

Maileja voisin lukea, kun käytän hänen konettaan, mutta käytän sitä harvoin eikä mailinsa kyllä kiinnostakaan. Tiedän kaikki salasanat.

En osaa ottaa kantaa kysymykseen, onko parisuhteessa oikeutta yksityisyyteen - kukin tavallaan. Itse en osaa kuvitella itseäni suhteeseen, jossa kaikki ei ole läpinäkyvää, mutta ymmärrän että toisilla voi olla erilaisia näkemyksiä tästäkin asiasta.

Vierailija
24/38 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkia kaiken haluamansa toiselta. Ollaan naimisissa ja meillä on yhteiset rahat (yksi ainoa tili), yhteiset lainat, yhteiset lapset ja yhteinen talo.

Eipä ole mitään salattavaa mulla. Eikä näytä olevan miehelläkään.

Mun kännyn tekstarit on joko mun mieheltä tai muutamalta likkakaverilta tyyliin " lähetäänkö shoppaileen" tms. Miehelle tulee tekstareita vaan anopilta tai multa :D

Jos mies keksisi kieltää vaikka huomisesta lähtien hänen kännynsä ja mailinsa niin kyllä siihen joku syy olisi, siis joku epäilyttävä syy...

Mä jopa luen miehen työsähköposteja ja se mun, koska välillä vaan on kiva nauraa yhdessä pomojen "viisauksille".

Vierailija
25/38 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei meillä ole tapana eikä tarvettakaan.

Vierailija
26/38 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa ilman lupaa.

Vierailija
27/38 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään salattavaa mieheltäni, mutta mulla on silti oikeus yksityisyyteen. Jos hän kysyy, kerron ihan mitä hyvänsä rehellisesti.

Vierailija
28/38 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kunnioitan miestäni ja hän minua.

Tietyt jutut on ihan omia, juuri esim mainitsemasi asiat: puhelin, lompakko jne jne.

Vierailija
29/38 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies haluaisi tutkia yllä mainittuja. Tulisi tunne ettei mies enää luota minuun, mikä varmasti vaikuttaisi suhteeseen ikävällä tavalla.

Itselläni ei ole tarvetta tutkia miehen puheluita, viestejä, lompakkoa eikä mitään muutakaan viestittelyä tai rahan käyttöä.

Äitini on tuommoinen kyttäilijä ja käytöksensä on johtanut vain siihen etten halua kertoa mitään omia asioitani hänelle. Silloin kun äitini on tulossa kylään piilotan kaikki laskut, kuitit, kirjeet, kortit ..aivan kaiken mistä hän voisi alkaa kehittämään omituisia johtopäätöksiä ja pitää paatoksellisia saarnoja.

Esim. jos äitini sattuu näkemään sähkölaskun pöydällä, voi hän pitää lähes tunnin tiukkasävyisen saarnan siitä, että lasku on maksettava ja mitä hankaluuksia siitä aiheutuu jos laskun jättää maksamatta o_0 ..Olen nelikymppinen nainen joka on hoitanut aina taloutensa hyvin ja jolla on hyvä taloudellinen tilanne.

Rasittavaahan tuommoinen on. Joskus olisi kiva jutella äidin kanssa ihan normaalisti, ilman että hän alkaa pitää opettavaisia saarnojaan :(

Vierailija
30/38 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedämme molemmat toistemma kaikki slasanat, ei minusta mitenkään ihmeellistä... =)

Vierailija
31/38 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen kone, kaikki salasanat valmiusmuistissa, puhelimia käytetään ristiin, laskut maksetaan molempien tileiltä yhdessä, pyykkäämisen yhteydessä taskut pakko tutkia..

Vierailija
32/38 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On epäkohteliasta urkkia toisen asioita ilman lupaa, tietenkin. Toisaalta taas parisuhteessa ei pitäisi olla mitään salailtavaa. Poikkeuksena on tietenkin jonkun ulkopuolisen ystävän asiat, joita ystävä ei halua levitellä kenellekään.

Eli jokainen pitäköön puhelimensa ja sähköpostinsa siinä kuosissa, että voisi koska vain ilomielin näyttää ne puolisolleen. Edelleen poikkeuksena arkaluontoiset, muihin ystäviin liittyvät viestit, jotka eivät vaikuta parisuhteeseen mitenkään.

Vierailija
33/38 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on luottamusta niin vähän toiseen ihmiseen, että tutkii taskuja ja kännyköitä jne. niin kannattaa jo miettiä että onko suhteessa jotain vialla.

Ja hölmöä se kännykän tai maillin tutkiminen on.

Jos joltain jotain salaista tulisi, niin eiköhän tuo minunkin ukkoni olisi niin fiksu että poistaisi ne viestit/puhelutiedot. =D

Ja jos ukko jäisi kiinni minun kännykän tai mailien tutkimisesta salaa, niin se olisi soronoo vain hänelle. En minä tee sellaisella mihellä mitään joka ei voi luottaa minuun.

Vierailija
34/38 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä olisi suhteessa,missä tutkittaisiin.

Vierailija
35/38 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpikaan ei tuollaista tee.

Mutta jos tulisi sellainen tilanne, että miehen käytös alkaisi epäilyttää, varmasti tutkisin, ja toisaalta jos miestä epäilyttäisi jokin, saisi tutkia.

Mutta me ollaankin suhteessamme sillä ajatuksella, että ei tässä ole pakko olla, eikä toinen toista omista.

Vierailija
36/38 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä niin saa tehdä. Mutta ei mitään salailtavaakaan pitäisi olla.

Ihannetilanne on se, että ihan hyvin voisi tutkia, mutta siihen ei ole mitään syytä.

Vierailija
37/38 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia sitten onkin kiinnostaako ketään niitä katsella.

Vierailija
38/38 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taskujen kollaaminen on rikoslaissa kielletty yksityisyyden loukkaamisena. Sama koskee puhelinta, tietokonetta, kuitteja yms.

Rangaistus on sakkoja tai vankeutta.

Rikoslaissa siis sama kuin vetäisi turpaan, mutta siitä tietty rangaistaan ankarammin.