Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekemistä keksis kun ei voi ulkoilla pakkasten takia?

15.12.2009 |

Alan tulla kohta höperöksi, kun ei päästä pojan (10kk) kanssa ulos. Pakkasta -20 ja sisällä ollaan oltu jo kaks päivää. Tuntuu että itestä tulee ihan vätys ja masentunu, kun tuntuu etten vaan voi olla täällä kotona kahdestaan... Haluun ulos ja ihmisten ilmoille. Mitä täällä tekis? Lapsiki vaan kitisee mun kanssa - seurassa ja uilkona on tyytyväinen

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muksu lämpimästi pakettiin ja kärryyn ja kävelylle. Kiva on käydä kävelyllä jos on tarpeeksi päällä!

Vierailija
2/25 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...siis jos asutte ihmisten ilmoilla, niin kaupoille ja kylille vaan. Autolla tai pikku matka rattailla. Me käytiin tänään aamupäivällä ostoksilla, huomenna siivotaan ja touhutaan kotihommia. Musiikki soimaan ja vauhti päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaan tuijottanut siihen alle 1v. lasten -10 asteen pakkasrajaan. Kyllä lämmintä vaatetta ois, mutta miten hengitysilman kanssa. Onko vähän turhan raakaa pikkuihmiselle? 5km on keskustaan, ei jakseta kyllä ees-takas kävellä, menis tunti pakkasessa ja autolle ei oo pistokepaikkaa... :/

Vierailija
4/25 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kokemusta on kyllä jopa -40 asteen pakkasista. Leipokaa vaikka jotain hyvää

Vierailija
5/25 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että esim. lapissa asuvat pystyvät ulkoilemaan koko talvena, erityisesti ennenaikaan, kun pakkaset olivat pysyvä olotila?

Kunnon vaatetus päälle vaan, naaman eteen kerroksia jne.

Ja parhaiten homma hoituu, kun pakkaa lapsen rattaisiin tai pulkkaan makuupussin sisälle ja tekee lenkin. Makuupussi tai huppu pitävät naaman ympärillä lämpimämmän ilman alueen.

Vierailija
6/25 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että esim. lapissa asuvat pystyvät ulkoilemaan koko talvena, erityisesti ennenaikaan, kun pakkaset olivat pysyvä olotila?

Kunnon vaatetus päälle vaan, naaman eteen kerroksia jne.

Ja parhaiten homma hoituu, kun pakkaa lapsen rattaisiin tai pulkkaan makuupussin sisälle ja tekee lenkin. Makuupussi tai huppu pitävät naaman ympärillä lämpimämmän ilman alueen.

lähde tuonne pihalle lasten kanssa kun pakkasta on -20 ja enemmän.

Vierailija
7/25 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkasraja? Onko se joku uusi juttu, kun en ole kuullutkaan eikä mun lapset ole kuin 3- ja 5-vuotiaita.Uskoisin et pieni lenkki ei paha mut laita vaik suun eteen jokin liina niinkuin itsellekin luontaisesti tulee vedettyä kaulaliina hengityksen suojaksi.

Vierailija
8/25 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ettei ehdi tulla liian kylmä. Onko lähempänä mitään ruokakauppaa? Nyt ois hyvä aika tehdä piparkakkutalo ja muita joululeivonnaisia. Tai muuten vaan koristella kotia joulukuntoon jos se on vielä tekemättä ja jos vietätte joulua. Vauvakin varmasti tykkää katsella joulukoristeita ja vaikkei leipomisessa vielä kauheasti osaa auttaa on kiva silti puuhastella yhdessä.

Vierailija
9/25 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään ulkona 1v11kk ja 8,5kk kanssa.

Eilen pakkasta oli -20c, tänään vain -16.

Eilen oltiin puolisen tuntia, tänään pikkusen pidempään.

Lapsille kunnolla vaatetta päälle ja kasvojen eteen olen vielä laittanu kauluria suojaksi, niin että nenä pikkusen pilkistää ja silmät näkyy.

Ihan ovat olleet lämpösiä sisälle tultaessa.

Niin vauva on nukahtanut molemmilla ulkoilu kerroilla, sisälle nostin en jättäny pakkaseen nukkumaan.

Mut esim -14c oon laittanu ulos nukkumaan, suojasaan paikkaan.

Hulluksi me täällä tultais jos ei päästäis ulos edes käymään.

Vierailija
10/25 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaan tuijottanut siihen alle 1v. lasten -10 asteen pakkasrajaan. Kyllä lämmintä vaatetta ois, mutta miten hengitysilman kanssa. Onko vähän turhan raakaa pikkuihmiselle?

Ainahan ihmiset ovat sisällä, jos pakkasta on yli -10C. Lapissa eivät käy koskaan ulkona.

Missä ihmisten maalaisjärki on??? Maassa maan tavalla. Täällä on joskus kylmä, voi voi. Lämmintä päälle ja ulos.

Vierailija
11/25 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos neuvolasta suositellaan välttämään vauvan kanssa ulkoilua kovalla pakkasella (0-6kk -10, 6kk-12kk -15 astetta), koska vauvan keuhkot ei vielä ole niin vahvat että välttämättä kestävät kovaa pakkasta, ei minua ainakaan huvita varta vasten tökkäistä pientä ulos nukkumaan... jos tuollainen ohje on, niin varmaan sille on syynsä, vaikka keskiajalla kaikki pohjoisen tenavat olis nukutettu ulos, ei se tarkoita sitä, että on oikein myös nykyään.

Vierailija
12/25 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos neuvolasta suositellaan välttämään vauvan kanssa ulkoilua kovalla pakkasella (0-6kk -10, 6kk-12kk -15 astetta), koska vauvan keuhkot ei vielä ole niin vahvat että välttämättä kestävät kovaa pakkasta, ei minua ainakaan huvita varta vasten tökkäistä pientä ulos nukkumaan... jos tuollainen ohje on, niin varmaan sille on syynsä

Kun sellaisiakin vanhempia löytyy, joille on pystyttävä esittämään joku pakkasraja tai sopiva kylpyveden lämpötila jne. jne. jotta he osaavat ylipäätään pitää kersansa hengissä.

Jos asuu Suomessa, niin eihän kukaan täysjärkinen pidä lasta sisällä pakkasten takia :-)!

Vähän sama asia kuin että asuisit Afrikassa, mutta yli +30C ei sitten olla auringossa :-)!

Vierailija
13/25 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huippua!Olen edellisen kanssa samaa mieltä.Joskus kuullut myös et on vaarallisempaakin lapselle ulkona nukuttaessa se,että tumpataan liikaa päälle kun liian vähän.Ei toki kukan halua lasta palellutta,mutta kannattaa kyllä miettiä tota ylipukemistakin.Kaipa suomen lapset on nukkuneet kylmemmissäkin pakkasissa ulkona.Ja se mikä jo kertoo nykytalvista niin 9v sitten oli äitiyspakkauksessa villapuku,nykyään ei enää ole.

Vierailija
14/25 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa nuo rajat jääneet tällekin äidille neuvolassa neuvomatta. 5-vuotiaani on ollut ulkona säällä kuin säällä ja nukkuikin aika isoksi kaikki päikkärit ulkona. ja nyt 7kk vanhan kuopuksen kanssa oltiin lenkillä tänäänkin -15,5 asteessa. Edes tullut mieleen muuta kuin huolehtia, että on tarpeeksi lämmintä vaatetta.

Vierailija
15/25 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lapsi 1vee nukkuu parhaillaan ulkona päikkäreitä. Pakkasta meillä -10 astetta. Ite en laita ulos nukkumaa jos pakkasta yli 15. Hyvin tuo näyttää kuorsaavan, myös viime talvena kun oli aivan vauva.Harsoliinaa vaan vaunun "aukon"eteen suojaamaan.

Vierailija
16/25 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja -20 ei ole juurikaan kova pakkanen. Itse olen kuulema nukkunut vauvana vaunuissa jopa yli -30 asteen pakkasella ja ihan normaaliksi ihmiseksi olen kasvanut. Olin ihan kummissani kun eivät olleet lapsen päiväkodissa menneet ulos kun pakkasta oli -15... No mutta kai se on suhteellista, ja se on mihin tottuu, eihän täällä etelässä ole noita yli -15 pakkasia niin usein, mutta olen kotoisin ihan pohjoisesta joten -15 on lauha... Pakkanen on pukeutumiskysymys.

Vierailija
17/25 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska mun 1v2kk lapsi nukkui ulkona päikkärit reilun tunnin, pakkasta 20 astetta. Rattaissa ensin lampaantalja, sit makuupussi, sen päälle laitoin vielä peiton. Päällä normaalit pakkaskelin ulkoilukamppeet lisävillasukilla ja -lapasilla.

Ei ollut hiki, ei kylmä, vaan päikkäreiltä heräsi hymyilevä ja hyvin nukkunut poika.

Vierailija
18/25 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja -20 ei ole juurikaan kova pakkanen. Itse olen kuulema nukkunut vauvana vaunuissa jopa yli -30 asteen pakkasella ja ihan normaaliksi ihmiseksi olen kasvanut. Olin ihan kummissani kun eivät olleet lapsen päiväkodissa menneet ulos kun pakkasta oli -15... No mutta kai se on suhteellista, ja se on mihin tottuu, eihän täällä etelässä ole noita yli -15 pakkasia niin usein, mutta olen kotoisin ihan pohjoisesta joten -15 on lauha... Pakkanen on pukeutumiskysymys.

saman kunnan tyttöjä kuin minä ;D

Vierailija
19/25 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma neuvola sanonut että talvella syntyvällä on pakkasraja 2 viikkoa.

Ei muuten!

Vierailija
20/25 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tuuli. Eli jos pakkanen paukkuu -20c ja päälle kylmä tuuli, jäisin minäkin sisälle. Tyynenä aurinkoisena pakkas päivänä ei mikään estä pientä ulkoilua. Suojaa suun eteen niin pehmentää ilmaa eikä ole niin raaka hengittää.