Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekemistä keksis kun ei voi ulkoilla pakkasten takia?

15.12.2009 |

Alan tulla kohta höperöksi, kun ei päästä pojan (10kk) kanssa ulos. Pakkasta -20 ja sisällä ollaan oltu jo kaks päivää. Tuntuu että itestä tulee ihan vätys ja masentunu, kun tuntuu etten vaan voi olla täällä kotona kahdestaan... Haluun ulos ja ihmisten ilmoille. Mitä täällä tekis? Lapsiki vaan kitisee mun kanssa - seurassa ja uilkona on tyytyväinen

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä valttavan pohjoisessa eli Jyväskylässä ei varmaankaan voida suositella semmoisia rajoja koska sitten aika iso osa talvesta kuluisi neljän seinän sisällä =D

Mutta hehheh, vitsi vitsinä, tajuan toki että ei vauvan kanssa nyt ihan kauheesti tee mieli peuhata hangessa -20 pakkasella. Pienen vaunulenkin tekisin kuitenkin, saahan lapsen lämpöiseen ja tuulelta suojaan vaunuihin, ja itse puet lämpimästi!

Mutta toisaalta... Nythän on mitä mainioin mahdollisuus tehdä jouluvalmisteluja! Kokkaa, leivo, siivoa, koristele, paketoi lahjoja...

Vierailija
22/25 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen kyllä samaa mieltä ap:n kanssa. Ei kai ulkoilu pakkasessa ole välttämätöntä...?

Mulla myös 10kk vauva, ja ollaan tänään leikitty sisällä (ja joo, vähän tylsäksi tämä käy). Neuvolassa sanottiin tuo -15 raja. Toki siis ulos voi mennä lyhyesti jos on menossa jonnekin asioille tmv., mutta muuten vaan hengailemaan ja nukkumaan tunniksi tai pariksi ei mennä, just keuhkojen takia.

Mun vauva ei kyllä edes suostuis enää köllimään rattaissa harso edessä. Se haluaa katsella rattaista ja tykkää pihalla keinumisesta jne. Silti ei vielä hirveästi itse ulkona liiku, eli ei pysy liikkumallakaan lämpimänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus muinoin Suomessa suositeltiin vauvojen nukuttamista ulkona, kun etenkin kaupunkien työläiskortteleissa oli todella huono sisäilma (puulämmitys, paljon ihmisiä asui samassa tilassa, huono hygienia). Silloin kylmäkin ilma oli terveellisempää kuin sisäilma.

Mutta ei kai enää tarvitse vaalia näitä neuvolalaitoksen alkuhämärien neuvoja...?

Vierailija
24/25 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus muinoin Suomessa suositeltiin vauvojen nukuttamista ulkona

Pakkasessakin lapset ovat nukkuneet monta tuntia, sisällä hyvä jos tunnin päiväunet. Sitä paitsi raikas ilma tekee terveydelle kaikin puolin hyvää!

Vai kuinka moni oikeasti ulkoilee (ilman että lapsi siis nukkuu) monta tuntia pienen lapsen kanssa ulkona? Tuskin kovin moni. Ja se ulkoilu kun sattuu olemaan erittäin tärkeää - sitä tuskin voi kiistää kukaan.

Vierailija
25/25 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus muinoin Suomessa suositeltiin vauvojen nukuttamista ulkona

Pakkasessakin lapset ovat nukkuneet monta tuntia, sisällä hyvä jos tunnin päiväunet. Sitä paitsi raikas ilma tekee terveydelle kaikin puolin hyvää!

Vai kuinka moni oikeasti ulkoilee (ilman että lapsi siis nukkuu) monta tuntia pienen lapsen kanssa ulkona? Tuskin kovin moni. Ja se ulkoilu kun sattuu olemaan erittäin tärkeää - sitä tuskin voi kiistää kukaan.

ja ovat olleet terveitä.