Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erilaiset raskaudet, eri sukupuoli?

Vierailija
15.12.2009 |

Leikkimielellä ;) Kaksi aikaisempaa samaa sukupuolta , ei juurikaan pahoinvointia, pikkasen joskus illalla äklötys oloa. Nyt tämä kolmas... aamusta iltaan oksettaa, vielä ei ole tarvinnut posliinia halailla. Ja vasta 6 vko täynnä. kokemuksia?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaks ekaa tyttöjä, vain vähän pahoinvointia, ei lainkaan iho-ongelmia. Sit kolmas olikin poika, järkyttävää pahoinvointia ja etovaa oloa ekat kolme kuukautta, naama ja selkä täynnä ihme paiseita.

Vierailija
2/22 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tosin ihan samallaiset raskaudet ja nyt on tulossapoika, ekalla kerralla oli tyttö.

Mutta saahan sitä toivoa, eihän siitä koskaan tiedä :) Onnea!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka raskaus meni kuin unelma. Toisessa oli ihan alusta lähtien pahoinvointia, turvotusta jne. Vatsatkin olivat vielä eri mallisia, ekassa suippo eteenpäin ja tokassa hiukan leveämpi sivulle päin. Mutta kummatkin oli poikia. Kolmas raskaus meni aika lailla kuten kakkonen, mutta tuloksena oli tyttö. Eli ei mulla ainakaan ole voinut raskauksista sulkupuolta arvata.

Vierailija
4/22 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa ei ollut oikein mitään "oiretta". Toisessa järkky pahoinvointi ja viimeisessä oli myös pahoinvointia vaikkakin ei niin pahana.. Ja iho-ongelmia ollut oikeastaan kaikissa näissä kolmessa, keskimmäisessä ehkä pahiten.

Vierailija
5/22 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä enemmän raskauksia, plääh ällötys :P

AP

Vierailija
6/22 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön kanssa lihoin enemmän 13kg ja levisin sivullekkin päin. Oli pahoivointia, vatsakipuja lopussa ja mielitekona tupla.

Pojan kanssa painoa 8kg, voin mainiosti koko raskauden ajan. Mielitekona tomaatti.

Vierailija
7/22 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö ja kaksi poikaa. Tyttö on vanhin ja tytöstä oli aivan mielettömän kauhea pahoinvointi, oksentelin siis useamman kerran päivässä.

Toinen oli poika ja mitään pahoinvointia ei ollut. Kolmannesta oli vain äklöttävä olo ensimmäiset kuukaudet, mutta kertakaan en oksentanut. Mutta kaikki hajut tekivät todella pahan olon, josta ei millään meinannut päästä pois.

Kolmannesta pitkään luulin, että on tyttö, mutta poika tulikin. Eli oikeastaan kaikki raskaudet oli erilaisia riippumatta vauvan sukupuolesta.

Mahan muoto on myös ollut kaikkien kohdalla täysin samanlainen eli suoraan eteenpäin kasvava ja takaa päin ei edes raskautta huomannut.

Yksi seikka oli kuitenkin erilainen ja se oli vauva sydämeen syke. Pojilla se oli hitaampi ja vahvempi kun taas tytöllä nopeampi ja hennompi pauke.

Vierailija
8/22 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi täysin samanlaista raskautta joista toisesta tuloksena poika ja toisesta tyttö.

Vierailija
9/22 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ensimmäistä poikia ja samanlaiset raskaudet. Alussa oksentelua, koko raskauden ajan matalat paineet. Muuten suht helpot raskaudet, pitsi että mielialat oli koko ajan sekaisin ja käyttäydyin kuin mielipuoli miehestäni kohtaan.

Kolmas oli tyttö ja raskaus oli paljon vaikeampi fyysisesti kuin poikia odottaessani. Paha olo jatkui hyvin pitkälle ja paineet oli ennätysalhaalla. HB oli anemian puolella, vaikka poikia odottaessani se oli +130. Sama ruokavalio kuitenkin ja sama lähtöpaino. Kaikenlaista kremppaa oli ja väsymys oli tolkuton. Psyykkisesti voin kuitenkin todella hyvin, en huomannut mitään eroa normaaliin olotilaan. Olin hyvin onnellinen ja itkin koko raskausaikana ehkä 5 kertaa, niistäkin 3 onnesta ultrassa.

Vierailija
10/22 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ensimmäistä poikia ja samanlaiset raskaudet. Alussa oksentelua, koko raskauden ajan matalat paineet. Muuten suht helpot raskaudet, pitsi että mielialat oli koko ajan sekaisin ja käyttäydyin kuin mielipuoli miehestäni kohtaan.

Kolmas oli tyttö ja raskaus oli paljon vaikeampi fyysisesti kuin poikia odottaessani. Paha olo jatkui hyvin pitkälle ja paineet oli ennätysalhaalla. HB oli anemian puolella, vaikka poikia odottaessani se oli +130. Sama ruokavalio kuitenkin ja sama lähtöpaino. Kaikenlaista kremppaa oli ja väsymys oli tolkuton. Psyykkisesti voin kuitenkin todella hyvin, en huomannut mitään eroa normaaliin olotilaan. Olin hyvin onnellinen ja itkin koko raskausaikana ehkä 5 kertaa, niistäkin 3 onnesta ultrassa.

Vierailija
11/22 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi ekaa poikia ja lineanegra... nyt tosiaan oksettaa aamusta iltaan ja lineanegraa ei juurikaan näy. Mikä pojista näkyi haaleana alusta asti. Kiva tässä on spekuloida. Kiinalainen kalenteri povasi tyttöä ;)

Vierailija
12/22 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kaksi poikaa ja tyttö,kaikki raskaudet melko samanlaisia.Ainoa poikkeus,että tyttöä odottaessa söin enemmän hedelmiä.Nyt neljäs tulossa ja olen varma pojasta.Sykkeet olleet kahdella ekalla pojalla 130-145 ja tytöllä 150-170.Tulokkaan sykkeet 130-150.Luotan itse enemmän intuitioon ja noihin sykkeisiin :D

Vierailija
13/22 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ekaa lasta olivat poikia, ei oksentelua kummassakaan raskaudessa, kuvottavaa oloa kyllä. Kolmas lapsi oli tyttö ja siinä raskaudessa oksentelin kaaressa pitkin päivää monta viikkoa. Neljäs lapsi poika, kuvottavaa oloa mutta ei oksentelua. Eli mulla kyllä oli tyttö-raskaus ihan erilainen kuin pojista. Ja tyttöä odottaessa sain mystisesti raskausmyrkytyksen! Hänen jälkeisessä seuraavassa raskaudessa ei merkkiäkään myrkytyksen suuntaan kuten ei kahdessa raskaudessa ennen häntä, tätä lääkärit ihmettelivät suuresti. Kovasti kyselivät oonko ihan varma että kaikilla lapsilla on sama isää, hehee.

Vierailija
14/22 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika sykkeet molemmilla. Tämä kolmas nyt on niin aluillaan vasta, että ei tiedä miten käy.

AP

Vierailija
15/22 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

reiluja lääkäreitä :D

Vierailija
16/22 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka raskaudessa pahoinvointi rv7-12; oksensin monta kertaa paivassa! Muuten ok raskaus. Painoa kertyi lopputurvotuksien kera noin 25kg!!

Toinen raskaus pahoinvointia rv7-16, oksensin muutaman kerran, ei laheskaan yhta pahaa kuin ekassa. Painoa tuli noin 13kg.

Kolmas raskaus nyt rv30, ei ollenkaan pahoinvointia, hieman oli alussa allottava olo ja narasti, mutta muuten ei mitaan valittamista. Painoa kertynyt tahan saakka 7kg.

Eka-tytto.

Toinen-tytto.

Kolmas-poika (ultrassa todettu 4 kertaa).

Vierailija
17/22 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat olleet niin helppoja, että osaisinkohan tättärää tyttöä edes kasvattaa x)

AP

Vierailija
18/22 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 ekaa oli poikia ja kolmas oli tyttö. Tytöllä oli nopeampi syke (yleensä 150-165), linea negraa ei tullut tytöstä ollenkaan, säärikarvojen kasvu loppui ja olin kärttyisempi kuin poikia odottaessani. Ja alkuraskaudessa himoitsin lihaa ja suolaista, poikia odottaessani olin makean perään. Osasin odottaa tyttöä, koska olo oli erilainen.

Vierailija
19/22 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkimielellä eikä tosimielellä.

Mutta sinä haluat ilmeisesti kovasti sitä toista sukupuolta tällä kerralla.

Vierailija
20/22 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua erityisesti enempää kumpaakaan sukupuolta. Tyttö olisi mielenkiintoista "vaihtelua" , mutta olen ollut aina enemmän poika-tyyppiä. Tämä olo poikkeaa jo nyt alussa niin paljon kahdesta muusta raskaudesta, että kivahan se on kysellä kokemuksia.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän