Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Polykystisistä munasarjoista (PCO) kärsivät, millaisia oireita teillä on?

Vierailija
14.12.2009 |

montako lasta? Onko lääkäri varoitellut syöpäriskistä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasvoittuvat hiukset, muutamat kuukautiset vuodessa (nyt kyllä kierto ollut 31-40pv), kilpirauhasen vajaatoiminta. Munasarjat ultrattu viimeks 8vuotta sitten ja silloin oli paljon rakkuloita sikinsokin, yleensä vaihtoehdot muutama siellä täällä tai paljon "helminauhana".

3 lasta, 1 luomusti, 2 yhdistelmällä clomit+terolut.

Mikä tämä syöpäjuttu oli???!!

Vierailija
2/14 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasvoittuvat hiukset, muutamat kuukautiset vuodessa (nyt kyllä kierto ollut 31-40pv), kilpirauhasen vajaatoiminta. Munasarjat ultrattu viimeks 8vuotta sitten ja silloin oli paljon rakkuloita sikinsokin, yleensä vaihtoehdot muutama siellä täällä tai paljon "helminauhana". 3 lasta, 1 luomusti, 2 yhdistelmällä clomit+terolut. Mikä tämä syöpäjuttu oli???!!

ainakin jos menkkoja ei tule about lainkaan ja kohdun limakalvo pääsee liikaa paksuuntumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi painoa on liikaa. Tosin ymmärtääkseni laihdutus auttaisi ja esikoinen tärppäsikin luomusti, kun olin normaalipainoinen. Kakkosta yritettiin pitkään ja en saanut tarpeeksi painoa alas. Lapsi sai kuitenkin hoidoilla alkunsa ja nyt raskaana.

Vierailija
4/14 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi saatu ivf-hoidolla.

Aika reilusti jouduin noita hormooneja pistämään et rakkulat kasvoi. Monta tuloksetonta hoitokiertoa ennen tuota onnistumista.

kuukautiset todella epäsäännölliset. Tulevat kyllä mit sit vuotaa koko ajan.

Tarvitsen jatkuvan keltarauhashormoni lääkitykse,jotta kuukaurtisvuodolle saataisiin alku ja loppu.

Muutoin vuotaa 2-3kk putkeen pitää parin päivän paussin ja alkaa taas vuotamaan.

Ovulaatiota ei tule itsestään.

Nyt vanhemmalla iällä olen lihonnutkin,tosin liikun tosi vähän,muten kyl puputa ruokaa koko ajankaan.

Karvoja on vähän liikaa tietyissä paikoissa.

Raskausaikana mulle tuli raskausdiabetes,joka johtui juur tästä PCOsta. Neuvoklan terkkari oli tuosta raskausdisbeteksestäihmeissään kunpainoa eu hirveesti silloin ollu,mut äitiyspolilla kun olin ihan muusta syystä siellä ja en vielä tienyt sokerirasituksen tuloksia kysyivät et onko sokerit otettu kun sulla on pco.

Vierailija
5/14 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerit kun alotin lähti 10kg, 10kg lähti ihan normaalisti syömällä vähemmän ja kuluttamalla enemmän. Raskausaikana siis lihoin kun olin ilman pillereitä käsittämättömät 25kg ja ei, en todellakaan istunut 24/7 mättäämässä hampurilaisia, ihan normaalisti ja tasapainoisesti söin ja liikuin joskus tottakai herkutellenkin.

Mä kanssa tota lapsensaantijuttua olen miettinyt paljon. Lääkäri tuumasi että 1/3 saa luomusti, 1/3 hoidoilla ja 1/3 ei ollenkaan. Nyt oon siinä tilanteessa että lapsen haluaisin, mutta ne hoidot ei houkuta. Lisäks siinä käsittääkseni on sitten taas se syöpäriski kun pillerit lopetan, mulla oli menkkojen aikanakin kohdun limakalvo todella paksu.. Kaikenkaikkiaan en käsittänyt täysin mitä lääkäri höpötti kun olin niin järkyttynyt ultran paljastuksista ja munasarjojen kunnosta..

-5

Vierailija
6/14 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä kyllä tosi outoa, että joku tekee niin!

Vierailija
7/14 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidot alkaa tammikussa. Eikä ole lääkäri syövästä puhunut, olisko pitänyt? Oireita on esim. liiallinen karvankasvu, ovuloimattomuus, menkat ei tuu ilman teroja ja ylipaino. Niin ja tietysti ultrassa näkyy reilusti munarakkuloita munasarjoissa. Muuta ei nyt tuu mieleen.

Vierailija
8/14 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

montako lasta? Onko lääkäri varoitellut syöpäriskistä?

Syöpäriskistä ei ole varoiteltua, mutta sydän- ja verisuonitaudeista kyllä.

Mulla on oireina akne, ei oikeastan muuta. Ultrassa näkyi monirakkulaiset munasarjat. Olen hiukan ylipainoinen, BMI 27, mutta se on ihan oman syömiseni tulosta.

Lasta ollaan yritetty puolisen vuotta ja PCO on bongattu ultrasta jo muutama vuosi sitten.

Vierailija
9/14 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireena epäsäännölliset menkat, akne, hirsutismi, ovuloimattomuus...

Kaksi lasta, toinen ivf:llä ja toinen luomu. 5 vuotta meni ennen kuin ensimmäinen lapsi saatiin,sitä ennen keskenmenoja.

Vierailija
10/14 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin oli aivan käsittämätön keskivartalolihavuus. Sitten akne. hiustenlähtö ja lievä hirsutismi. Menkkoja ei tuu kun tuurilla muutaman kerran vuodessa.. Lisää kuvioon endo niin saat saatananmoiset kivut oli "kierron" päivät mitkä tahansa.

Vierailija
11/14 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylipaino, sokeriaineenvaihdunnan häiriöt, keskivartalolihavuus... siinä ne taisivat olla minun oireet. Lapsi on, hoidoilla aikaansaatu.

Vierailija
12/14 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilpirauhasen vajaatoiminta ja bulimia.

Vierailija
13/14 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska syömishäiriöisyys on toisaalta auttanut mua alentamaan painoa niin, että oon voinut saada lapsia. t. 8

Vierailija
14/14 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilpirauhasen vajaatoiminta ja bulimia.