Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinkahan lapsi pääsisi eroon eläinpelostaan?

Vierailija
14.12.2009 |

Meillä 3v, joka pelkää lähes hysteerisesti kaikkia kotieläimiä, jopa chicuacua-koiraa (vai kuinka se kirjoitetaan) ja kissoja.

Kerran pienenä säikähti koiraa (ei tajuttu varoa), koira ei tehnyt silloinkaan mitään, mutta lapsi säikähti kovasti.

Varovasti ollaan pieniä koiria ja kissoja yritetty totuttaa, mutta pelko ei tunnu hellittävän yhtään.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

te joilla on kokemusta! Itsellä nimittäin sama ongelma. Tuttu, läheinen lapsi ei voi olla samassa tilassa koiramme kanssa ja tämä on esim. lomien kannalta hankalaa.

Koiramme on kerran ihan pentuna töytäissyt lapsen ohi juostessaan vahingossa kumoon, mutta muuta ikävää ei ole koskaan sattunut minkään koiran kanssa. Pelko siis olemassa jo ennen tätä. On tosin joskus pelästynyt koirien haukuntaa.

Oma koiramme on iso, mutta erittäin kiltti. Ei hauku ja varsinkin sisällä on rauhallinen. Tottelee hyvin eikä ota juurikaan kontaktia lapseen, mitä nyt ohi kulkiessaan saattaa nuuhkaista.

Vierailija
2/4 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä aivan lähipiirissäkään, mutta on hiukan kiusallista, kun joskus kylässä lapsi huutaa aivan hysteerisenä, jos sattuu kissa tulemaan samaan huoneeseen. Vaikka kissa pelkää varmasti enemmän lasta.

Joutuu koko ajan kyttämään lasta ja eläintä, etteivät säikähdä toisiaan.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä melkein kaikkia eläimiä. Hupaisaa on se että hän ratsastaa. Hän harjaa hevosen ja putsaa kaviot mutta ei uskalla antaa herkkupaloja eikä uskalla kulkea boxien ohi, jos boxissa on hevosia ja puoliovi. Ratsastus sujuu kyllä ihan hyvin.

Lasten pelot voivat olla niin kovin monimutkaisen ajattelun ja tuntemuksen takana.

Vierailija
4/4 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut koirien suhteen hysteerinen. Yksi saksanpaimenkoira kaatoi minut,kun olin lapsi. Olin ehkä noin 5 vuotias ja tämä tapahtui juhannusjuhlissa. Koira oli siellä irti ja vielä pentumainen. Tosin jo täysikasvuinen. Sen jälkeen olen alkanut itkemään ja saamaan pelkokohtauksia.

Tämän johdosta vanhempani päättivät hankkia meille koiran kotiin, jotta tottuisin siihen. Se oli oikea ratkaisu. Tosin vielä aikuisella iällä jähmetyin, jos näin kyseisen rodun tulevan vastaan.

Nyt hyvällä ystävälläni on saksanpaimenkoira ja olen tutustunut siihen. Ehdottomasti minun lempparirotu nyt;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän