"Älä osta näitä leluja" ketju
Monet lelut osoittautuvat käytössä aivan susiksi. Jos sellaista tavaraa myytäisiin aikuisille, niin asiakaspalautusten jonot olisivat hirveät. Leluja ei kuitenkaan viitsi palauttaa, jos tenava on saanut sen heti rikki. Kerätään tähän ketjuun leluja, joita ei kannata ostaa.
Kommentit (356)
Meni heti (10 v tyttö) käsi poikki. Vein kyllä takaisin BR-lelun. Sain rahat takaisin, ostettiin sitten Monster High lakana-setti.
ovat todellakin vanhempia kuin neljävuotiaita. Meillä kausi ei vielä nelivuotiaalta ole ohitse, mutta niistä ukoista on tullut kolmen vuoden aikana niin kovin rakkaita. ja parasta on kun niitä on saanut myös hänen ihonvärissään. lapsi on adoptoitu ja tekee hyvää, kun leluja on hänen kaltaisiaan.
Nyt on pakko puhua Little Peoplen puolesta.
Meillä ja monilla tuttavilla Little People maatila, keltainen koulubussi, parkkitalo, jne. olleet tosi suosittuja 1-4-vuotiaiden leluja.
Ovat myös kestäviä. Kaverin 3 vilkasta lasta ovat kukin istuneet parkkitalon päällä ja opetelleet kävelemään koulubussia edellään työntäen. Mitään ei ole leluista murtunut eikä vääntynyt.
Keltainen koulubussi on ollut niin pidetty ja rakastettu, että olen ottanut tavaksi antaa sen kaikille tuttavalapsille 1-vuotislahjaksi. Ja aina se on siirretty pienemmillekin sisaruksille, kun niin tykätty lelu.
Varmasti yli 4-vuotiaat ei Little People-leluista enää innostu. Sellaisia taaperoiden leluja.
Huonoiksi havaittu:
-halvat mylittlepony-kopiot (pienikin lapsi on usein tässä asiassa jo merkkitietoinen)-pienet metalliset leikkiautot, jotka ei tänä päivänä enää ole metallia kuin nimeksi. Tosi huonolaatuisia verrattuna omiin, täyttä metallia oleviin 70-luvun rauta-autoihini. Vaikka olisi kuinka ennen laadukas Matchbox, eipä ole laatua enää... Eikä Britanniassa tehty, kuten nuo vanhat.
Imurin suutin murtuu jonkin ajan kuluttua.
Siis Rowentan punainen imuri...
esikoisen ollessa alle vuoden. Ajattelin että pitää olla kun niin kehutaan. Nyt hän on 4 eikä ole ikinä niillä leikkinyt, kuten ei kuopuskaan joka nyt 2. Molemmat tykkäävät leikkiä sen sijaan Duplo-hahmoilla joita onkin paljon. En tiedä mikä niissä LPssa on ettei vain sytytä.
vain esikoinen ei niistä välittänyt ja varmaan kasvoikin jo niistä yli ennen kuin niitä tuli kerättyä jonkinmoinen sarja. Tosin FP parkkitalon ovat saaneet rikki kun ovat päällä istuneet ja kävelleet.
nää
"ei kannata ostaa, meidän tenava ei tykännyt"
Jos yhtä ipanaa ei joku lelu vaan kiinnosta, niin onko se silloin kaikille muillekin huono ja välteltävä lelu? Meillä esim. ei oo sen enempää tyttö (6v) ku poikakaan (kohta 4v) ikinä leikkinyt vauvanukeilla (Meillä niitä oli alunperin vissiin 4 erilaista, mukaanlukien babyborn ja joku laulava nukke... Nykyään enää kaksi). En mä nyt tästä nukkeparkojen heitteillejätöstä kumminkaan suoraan päättelis, että vauvanukkea ei kannata ostaa ku ei se ketään kiinnosta...
Kaikki mitkä on hajonneet heti tai eivät toimineet ehkä ensinkään niinkuin mainokset lupas tms. on mun mielestä sellasia oikeesti välteltäviä... Oman lapsen kiinnostamiset on sit ihan jokaisen itse pohdittava...
Muuten tosi suosittu lelu kummankin lapsen käytössä, mutta suutin meni hyvin varhaisessa vaiheessa rikki.
Rowenta artec 2 punainen imuri
Imurin suutin murtuu jonkin ajan kuluttua.
...on sellanen kolhomman näköinen, halvempi muoviponi. Niitä oli jo silloin, kun pikkusiskoni leikki poneilla. Ainakin meillä lelukaupan hyllyssä ne paketit on vierekkäin.
Tovin My Little Ponyjenkin taso on mennyt surkeaksi sitten 80-luvun. Nykyponit ovat kummallisen pehmeää muovia, niiden harja ja häntä ovat materiaalia, joka menee heti pilalle ja takkuiseksi, jos niitä harjaa ja vaatteetkaan ei enää ole kankaisia vaan muovikökköjä.
Muuten ponyjen idea on mielestäni kiva ja monet setit muuten hauskoja. Mutta laadun huononeminen harmittaa.
Meillä nimittäin ihan sama juttu. Ekat jutut tuli jo 1-vuotiaana, mutta ei ne ole missään vaiheessa kiinnostaneet. Kallis linnakin ihan tyhjän panttina. Kumpikaan lapsista ei ole niistä kiinnostunut vaikka olen yrittänyt niiden pariin houkutella.
Yksi selvä heikkous niissä on. Hahmoilla on yleensä joku tietty tavara/pikkueläin kädessä, se rajoittaa turhaan leikkejä.
Koskaan kaikki lapset eivät pidä kaikesta. Tämän huomaa työskennellessään lasten parissa.
nää
"ei kannata ostaa, meidän tenava ei tykännyt"Jos yhtä ipanaa ei joku lelu vaan kiinnosta, niin onko se silloin kaikille muillekin huono ja välteltävä lelu? Meillä esim. ei oo sen enempää tyttö (6v) ku poikakaan (kohta 4v) ikinä leikkinyt vauvanukeilla (Meillä niitä oli alunperin vissiin 4 erilaista, mukaanlukien babyborn ja joku laulava nukke... Nykyään enää kaksi). En mä nyt tästä nukkeparkojen heitteillejätöstä kumminkaan suoraan päättelis, että vauvanukkea ei kannata ostaa ku ei se ketään kiinnosta...
Kaikki mitkä on hajonneet heti tai eivät toimineet ehkä ensinkään niinkuin mainokset lupas tms. on mun mielestä sellasia oikeesti välteltäviä... Oman lapsen kiinnostamiset on sit ihan jokaisen itse pohdittava...
Joulupukki olisi hankkimassa mieluummin puista parkkitaloa muovisen sijaan, koska kaikki muovihökötykset on ihan järkyttävän näköisiä. Mutta onko kokemusta KESTÄVÄSTÄ parkkitalosta, puisesta tai muovisesta??
Kun ei voinu itse "työntää" junaa.. :(
Huono on myös Brion patteriveturi koska sitä ei voi kuljettaa "manuaalisesti"- veturi kulkee omaa vauhtiaan ja lapsi voi vain katsoa. Ei meillä tykkää kumpikaan. Tappelevat aina junaleikissä kumpi saa se perinteisen veturin jota voi itse liikuttaa kiskoilla- patteriveturia ei halua kumpikaan. .
Huono on myös Brion patteriveturi koska sitä ei voi kuljettaa "manuaalisesti"- veturi kulkee omaa vauhtiaan ja lapsi voi vain katsoa. Ei meillä tykkää kumpikaan. Tappelevat aina junaleikissä kumpi saa se perinteisen veturin jota voi itse liikuttaa kiskoilla- patteriveturia ei halua kumpikaan. .
meillä brion paristokäyttönen juna on perinteistä suositumpi, mutta ei jaksa juuri vaihdetuillakaan paristoilla mennä vaunujen kanssa mäkeä ylös, vaikka kaikki siis samasta setistä.
tai jotain sinne päin. Ikäsuositus yli 2v ja sillä oli muistaakseni 3v takuuta tms! Ihmettelin kuka uskaltaa antaa takuun pikkupoikien lelulle, mutta niinpä vain kesti molemmat lapset. Nyt 6 vuoden jälkeen taisi yksi ruuvi irrota, kun kaivettiin autotallista se siskonpojalle.
meillä brion paristokäyttönen juna on perinteistä suositumpi, mutta ei jaksa juuri vaihdetuillakaan paristoilla mennä vaunujen kanssa mäkeä ylös, vaikka kaikki siis samasta setistä.
Saa nähdä milloin juna pimahtaa kun poika sitten itse aika kovasti työntää ylös. Ostettiin erilainen brion juna nyt, vähän isompi joululahjaksi. Saa vain nähdä jaksaako sekään.
Muuten ei kyllä ole valittamista. Pattereita kyllä kuluisi jos suostuttaisiin vaihtamaan joka päivä moneen kertaan.
Tuon lelun desibelit on varmasti 85!!! Pitää muutenkin hirveetä ääntä. Yhden päivän lapsi leikki ja nyt ollut vuoden poissa kuvioista eikä tule ikinä sitä saamaan takaisin.
Sitten halppis paloautot, ambulanssit, poliisiautot ym. Liikaa pieniä hentoja osia... Rikki ensimmäisen 5min jälkeen. Monta olen kauppaan kantanut takaisin.
Tyttöä en omista mutta ärsyttää suunnattomasti ne 2cm korkuiset "lelut"... Voin kuvitella et on hukassa miltei heti.
sain joululahjaksi ja oli ihan mieleenpainuvin lahja. Käytin paljon.
Meillä myös lelukeittiö, jolla leikitään paljon eikä ole hutera.
Itse sanoisin, että kaikkia leluilla kannattaisi leikittää jossain muualla (perhekerhoissa/kylässä), että kiinnostaako vai ei, jos vaan mahdollista.
Meillä turhakkeet ovat olleet lähinnä pehmoleluja (ei leiki kuin muutamalla) ja jotkut retro-jutut (Myyrä, josta ei välitä pätkääkään, ei videona, kirjana eikä pehmona).
ompelukonetta vuosia. Jopa, kun osasin jo käyttää oikeata, tein nukanvaatteita lasten ompelukoneella.
Nykyään suurin osa pikkuautoista on tehty joko enimmäkseen muovista (murtuu nopeasti rikki), usein varsinkin renkaat ovat heikko paikka. Akseli taittuu eivätkä renkaat enää pyöri tai sitten jos autossa on kumirenkaat ja pölykapselit, niin renkaat hajoavat. Liimattaessa muovi sulaa liiman vaikutuksesta pois.
Suurin osa leluista on nykyään aika kertakäyttöisiä. Varsinkin markettien omat leluvalikoimat, varsinkin s-marketin halpislelut ovat ihan kamalaa scheisseä. Säästäkää vanhempia, antakaa mielummin lahjaksi vaikka sukat ;)
Ennen riitti tietty kasa legoja ja lapset kasasi niistä sitten ne lelut, millä sillä hetkellä halusivat leikkiä.
Nyt kasataan vaan se paketin malli ja siinä se. Kun halutaan kasata jokin toinen juttu, pitää ostaa uusi paketti. Lisää rahaa legolle.