"Älä osta näitä leluja" ketju
Monet lelut osoittautuvat käytössä aivan susiksi. Jos sellaista tavaraa myytäisiin aikuisille, niin asiakaspalautusten jonot olisivat hirveät. Leluja ei kuitenkaan viitsi palauttaa, jos tenava on saanut sen heti rikki. Kerätään tähän ketjuun leluja, joita ei kannata ostaa.
Kommentit (356)
Siis menee palasiksi heti lapsen koskiessa (sivuseinä, takaseinä ja kotto irrotettavia) ja paikoilleen saa vain aikuinen ja vaikeasti!
http://www.plasto.fi/product.con?iPage=4&iLan=2&itg_id=8&ite_id=517
Meillä on oranssi Dickien nosturi, ollut jo ainakin 5 vuotta. edelleen toimii ja paristoja ei ole koskaan vaihdettu. Paljon on leikitty ja lapsi haluaa edellen pitää huoneessaan, vaikkei kovin leiki enää.
Surkeita leluja olleet GP Racing autorata, jonka voi sulkea sellaiseksi isoksi laukuksi. Toinen oli Pirates of The Caribeanin Kraken, moottori rikkoutui pian. Pikkuautoista Sikut on olleet hyviä.
Magor peli oli pettymys, samoin Törkean tärkeää matikkapeli joka oli 7 vuotiaalle aivan liian helppo ja ohjeet oli huonot.
Uuden monopolipelin ohjeet kanssa epämääräiset. Omista peliajoista kauan, enkä usein pelannut, ohjeet eivät olleet kattavat.
tyttö sai taaperokärryn, muovisen. joku valitti että hajoavat, mutta ihan ihan kestävältä tämä vaikuttaa :) ja "kännykän" josta lähtee kivoja ääniä + pari pehmoeläintä. ei vielä mitään valittamista :)!
tyttö sai taaperokärryn, muovisen. joku valitti että hajoavat, mutta ihan ihan kestävältä tämä vaikuttaa :) ja "kännykän" josta lähtee kivoja ääniä + pari pehmoeläintä. ei vielä mitään valittamista :)!
Meillä oli esikoisella Brion puinen taaperokärry, joka huonon ekstävyytensä lisäksi keikkas tosi helposti. Toiselle ostimme muovisen (oisko plasto) taaperokärryn ja on ollut kestävä sekä tukevä.
Kiitos tästä Brio-junahissi varoituksesta. Olin sen jo lahjaksi ostanut kun luin. Hississä tosiaan on vika. Varoitin, että ollaan varovaisia sen kanssa. Se ei käännyt oikein yläasentoon ja sit varmaan menee rikki, kun väkisin yrittää. Mieheni sitä vähän rukkasi ja sai sen toimimaan, tosin sit ne pikkupunaportit ei toimi oikein,mut ne sai sinitarralla kiinni. Ilman tätä varoitusta olisi meilläkin varmaan mennyt rikki. En tiedä, olisiko kauppaan enää huolineet, kun ei ollut kuittia ja aikaakin ostosta.
Nyt en ostaisi Hello Kitty kassakonetta. Se on sellainen pakkaus, johon kuuluu leimotuotteita, mutta me luultiin, että kassakone toimisi oikeasti eli laskisi,mutta ei.
Olisiko kellään Muumi-tietokoneen ohjekirjaa, oma hukkunut.
Olettekos kuulleet HelpBOXista? Se on uusi suomalainen keksintö, jolla lelut liukuu laatikkoonsa 3 sekunnissa. Ideana on kannesta muodostuva tasopinta, jonka päällä on helppoa levittää legomassa ja löytää yksittäinen lego. Reunat ylös ja loput liukuu takasin laatikkoon. Niin yksinkertaista! PLe
täältäkin! Nykylaatu on aivan kammottavaa p***aa. Kun saan tuon kaamean kokoisen tukkirekan pois nurkista, olen onnellinen. Lapset ei edes halua leikkiä sillä, kun on niin kehno.
Palapelikirjat ovat kauheita. Muumitalosta puolet paloista rikki (meidän lapset on kyllä kovia rikkomaankin, ei sillä).
Kaikki ne useamman pikkuauton (esim.3 kpl) pakkaukset, joissa on hälytysajoneuvoja/työkoneita tms. Meille on useampi tuollainen paketti kulkeutunut, ja aina ekoissa leikeissä autot rikki. Merkillä ei näissä ole ollut väliä.
Mökillä meillä on hyviä Plastoja, 30 vuotta vanhoja...värit vähän aurinko haalistanut, ei muuta vikaa.
Litte People on vaan hyvä, lapset tykkää hulluna ja kestää mitä vaan :)
Hot Wheels-pikkuautot ovat hyviä, ja tottakai Duplot ja Legot.
Ikean junarataan ollaan oltu ihan tyytyväisiä, lisävarusteita saisi kyllä mielellään olla enemmän saatavilla.
Puiset palapelit ovat huippuja!
zhu zhu petsejä haluttiin niin mutta ne olikin tylsiä. meni melkein 200e hukkaan
meillä ostettiin 4-ja 5-vuotiaille, en tiedä onko sitä enää myynnissä? Ollut kyllä meillä ihan "nätissä käytössä", kovasti ovat siitä tykänneet ja vieläkin sillä pelaavat ja soittavat joskus, 6-v etenkin (myös 8v silloin tällöin). Muistaakseni ostin sen silloin jonkin testin tms suosittelemana :)
meillä ostettiin 4-ja 5-vuotiaille, en tiedä onko sitä enää myynnissä? Ollut kyllä meillä ihan "nätissä käytössä", kovasti ovat siitä tykänneet ja vieläkin sillä pelaavat ja soittavat joskus, 6-v etenkin (myös 8v silloin tällöin). Muistaakseni ostin sen silloin jonkin testin tms suosittelemana :)
Markkinoilla monenlaisia ja -hintaisia, mikä olisi sellainen jossa tukka pysyy takkuuntumattomana? Braz-pää maksoi CM:ssa melkein 50 € ja ajattelin josko se olisi ok, mutta sitten googletin niin takkuun oli mennyt sekin. Kannattaako jättää koko pää ostamatta? 6-v tytön toiveena olisi nyt..
(tosin kysyit jo maaliskuussa) että minulla ollut kone on Singer. En ole raskinnut antaa sitä vielä lapselleni ja ostin hänelle jonkun toisen Hongkong-tavaratalosta muistaakseni. Hän oli sen käyttöön kai liian pieni tai liian huoleton, kun siitä hävisi osia aika pian. Ei ole yhtä huolellinen kuin minä.
Juu, itse tosiaan käytin omaani vuosia. Oli todella mukava.
ompelukone kunnollinen. Lapsi käytti sitä siis mummolassa ja niitä osia hävisi. En ole tarkemmin seurannut.
Kun ei voinu itse "työntää" junaa.. :(
Huono on myös Brion patteriveturi koska sitä ei voi kuljettaa "manuaalisesti"- veturi kulkee omaa vauhtiaan ja lapsi voi vain katsoa. Ei meillä tykkää kumpikaan. Tappelevat aina junaleikissä kumpi saa se perinteisen veturin jota voi itse liikuttaa kiskoilla- patteriveturia ei halua kumpikaan. .
meillä brion paristokäyttönen juna on perinteistä suositumpi, mutta ei jaksa juuri vaihdetuillakaan paristoilla mennä vaunujen kanssa mäkeä ylös, vaikka kaikki siis samasta setistä.
"älykkäät" osat eivät toimineet pitkään. Veturi ei jaksanut kovin kauan vetää perässään junaa. Se lakkasi myös reagoimasta raiteisiin, joiden kohdalla sen olisi pitänyt vaihtaa suuntaa tai pysähtyä.
Niistä voi koota tasan sen yhden härpäkkeen ja siinä se. Mun kotona on isoveljen vanhoja legoja jäljellä ja paljon kivempia kun on sellaisia renkaita jotka on valmiina kiinni kapeassa legopalassa, ratteja ym. joista voi itse koota vaikka minkälaisia autoja, robotteja ja ties mitä. Miksi ihmeessä legon kaikki jutut on jotain erikoishärpäkkeitä nykyään, mielikuvitukselle ei mitään tilaa. :(
Loistava ketju!
Korjaan työkseni leluja ja usein saan kertoa asiakkaalle että lelun saa ja se pitää palauttaa joko myyjälle tai maahantuojalle. Myös leluihin pätee Kuluttajasuojalaki. Eli sen kuuluu kestää normaalia leikkiä. Eli siis rohkeasti vaan valittamaan, hyvä ja rehellinen maahantuoja kyllä vastaa tuotteistaan. Ja kannattaa muistaa että leluihin merkitty ikäsuostus on siinä myös maahantuojan ja myyjän vastuuta varten, eli alaikäisen leikkiä ne eivät kestä.