Anoppi ehdotti, että tulisivat meille jouluksi.
Ei olla koskaan pyydetty, vaan sanottu, että halutaan olla kotona joulut. Ovat sitten miehen veljen perheellä olleet aaton aina, kun asuvat ihan lähellä.
Miten tuosta nyt voisi kieltäytyä? Ensin jo sanoin, että voisihan niinkin tehdä, mutta nyt alkoi jo ahdistaa. Nukkuvat takkahuoneen sohvalla, enkä kestä sitä, että joulun se sohva on siinä levällään petivaatteineen, appiukko kuorsaa puoleenpäivään ja minä sitten passaan niitä. Ei kiitos. Pidän heistä kyllä, mutta joulun haluan vietää rauhassa, joulupäivänä maata tuolla takkahuoneen sohvalla itse ja lukea rauhassa kirjaa. En seurustella vieraiden kanssa. Perusteena anopille oli se, että haluaa PIcasso-näyttelyyn. En ymmärrä, missä välissä siihen ehdittäisiin, olisivat meillä siis päiväkausia.
Itse olin vähän ajatellut, että mennään heillepäin sitten tapaninpäivänä. JA uudenvuoden ovat meillä usein vietääneet, tulkoon silloin!
Kommentit (5)
soita ja kerro, että entäs jos tulisivat kuitenkin vasta uudeksi vuodeksi.
ehkä anoppi ehdotti näin siksi, että häntä ahdistaa passata sinua ja pesuettasi tapaninpäivänä :)
että oltais tulossa tapaninpäivänä. Eikä välttämättä oltais menty niille, vaan miehen veljen luokse...
Olisko mulla siis joku velvollisuus ottaa ne meille passattavaksi, kun jokainen voisi tahoillaan viettää rentoa joulua?
minä minä minä, aivan sama mitä muut tykkäävät mutta kun minä ajattelin näin ja näin.
Ajatteletko koskaan muita?
Miksi naisten pitäisi aina ajatella muita ja jättää omat tuntemukset ja mielihalut syrjään?? Ollaan vaan kaikki niitä "kilttejä tyttöjä", meidän elämän tehtävähän on vaan passata muita,omaa hyvinvointiahan ei kukaan nainen saa koskaan ajatella!
minä minä minä, aivan sama mitä muut tykkäävät mutta kun minä ajattelin näin ja näin.
Ajatteletko koskaan muita?