Apua! Matikan numeroksi?? Kokeesta 10, 10 ja
9 1/2. Tunneilla aktiivinen ja nopea. Fiksu, pärjäävä oppilas, jokseenkin vilkas.
Annanko ysin vai kympin matskusta? Mielipiteitä??!
Kommentit (22)
vertaa oppilaan tietoja ja taitoja opsin tavoitteisiin ja kasin kuvauksiin... Pienestä aiheesta oleva koe ei välttämättä paljasta vielä koko osaamista. Osaako soveltaa? Pystyykö tekemään tehtävän, josta ei ole mallisuoritusta...?
oletko ihan ammattiin valmistunut opettaja? Ajattelin vaan kun täältä tulet tuollaista kysymään. Pelottavaa. Kysytäänköhän munkin lapsen toikkari numerot täältä?? Vai ehkä jopa kaksplussan palstalta...
Älä nyt hyvä ihminen täältä kysy neuvoa, vaan työpaikaltasi.
ps. Antaisin kympin, vaikka en nitä mielelläni joulutodistukseen laitakaan. Tuntuu aina ikävältä, jos joutuu kevättodistukseen laskemaan numeroa.
että omatkin lapset saavat varmaan sitten joskus AV-raadin päättämät arvosanat koulutodistukseensa...
9 1/2. Tunneilla aktiivinen ja nopea. Fiksu, pärjäävä oppilas, jokseenkin vilkas.
Annanko ysin vai kympin matskusta? Mielipiteitä??!
tunneilla osallistuu aktiivisesti, kokeissa pärjännyt todella hyvin, fiksu.
Minkälaiselle antaisit 10? Kiltille tytölle, noilla koenumeroilla? Vilkkaalle pojalle 10 ei voi antaa?
Onneksi et ole oman lapseni opettaja, kun näemmä pitää av:lta kysyä minkä numeron antaa oppilaalle. Hyvällä tasolla opetus ja arviointi...
minä olen kuvitellut opettajien arpovan arpakuutiolla numerot mutta se onkin av-raati joka numerot antaa.
Nyt voisi kyllä jo ne lomautukset kesälläkin tehdä, kun opettajien työtaakkakin on keventynyt arvosteluissa.
Mulla useita oppilaita, joilla keskiarvo nousee ysi puolen yli. Mietin raaskinko antaa kymppejä...
Ihana, että on tämmöinen paikka, saa kivasti ideoita ja voi peilata omia ajatuksia nimettömänä.
Psst, olen ope ja käyn paskalla ja kaivan nenääkin joskus, hui!
ap
ysistä alaspäin oppilaille. Kasva ammattiisi ja käytä koko arvosanaskaalaa.
t. Toinen ope
(10+10+9,5)/3= ansaittu numero
jos vielä tuntiosaamistakin.
ei hae ideoita arvosanoihin ja peilaa ajatuksiaan nimettömänä täällä. Mitä ilmeisemmin sinulla ei ole muodollista pätevyyttä, koska ymmärtääkseni okl:ssa oppii mihin arviointi perustuu. Tätä kai siitä seuraa, kun koulutetun opettajan sijaiseksi palkataan epäpäteviä lukion käyneitä.
Miksei tuosta saisi kymppiä??? Miten vilkkaus liittyy tähän?? Pakko olla provo.
buahhhaaahhhhaaaaaa
annoin 3:lle nyt sit 10. saisivat olla kiitollisii teille, heh
ap
(10+10+9,5)/3= ansaittu numero jos vielä tuntiosaamistakin.
... niin kuin kaikki muutkin. Tarvittaessa perustelut sitten muuilla sanakääntein.
on 9.5 tai yli sen. Mielestäni sen kuuluu tietenkin mennä niin. Miksi ei?
(Mulla oli matikan ope, joka sanoi koko luokan kuullen, että vain mulle antaisi kympin, muttei voi, kun ei antaisi itselleenkään. Vain Jumala on täydellinen. Aika omituinen opettaja minusta, vaikka en minä mitään kymppiä mankunutkaan. Yllättynyt olin hänen lausumastaan.)
Numeroita on turha pihtailla.
jos kaikkia arvosanoja ei oikeasti myös anneta. Sittenhän se on oikeasti 4 - 9, eikä 4 - 10. Itse olet ap ammattitaidoton tässä kohtaa. Oikeasti.
aineenopettajat eivät ole käyneet OKL:ta... Itse olen toisen aineen aineenope ja meille ainakaan ei ollut minkäänlaista kurssia oppilaan arvioinnista (kaikkea turhaa paskaa sitten senkin edestä). Työssä on saanut kollegoilta oppia arvostelusta käytännön asiat. Tietty OPS on se perusta kuitenkin.
En mä edes miettisi jos kerran tunneillakin aktiivinen.