Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Salakuuntelin 15v tytärtäni ja voi mitä kuulin

Vierailija
14.12.2009 |

keskusteli puhelimessa ystävänsä kanssa ja sanoi olevansa poikien mielestä nyt suosittu kun on tehnyt abortin ja ollut 3 pojan kanssa!

Olemme yrittäneet kasvattaa kunnon kansalaisen ja sanoneet että seksi kuuluu vasta kun muutetaan yhteen, ei siksi että kaveritkin sanovat harrastavansa seksiä.

Luulin että olisi järkyttynyt abortista ja ottanut opikseen mutta nyt leuhkii asialla.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ajatellaan että vanhemmissa täytyy olla jotain vikaa jos lapset tekevät pahojaan, vaikka he ovat omia erillisiä persoonia.

Toki kotioloilla on merkitystä, mutta ei saisi syyttää vanhempia kaikesta.

Vierailija
2/14 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulin tuon ikäisenä äidiksi =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni liioittelee ja värittää kokemuksiaan tuossa iässä kavereilleen. Omilta teinivuosilta muistan parikin tyttöä, jotka ihan vakuuttasti puhuivat seksikokemuksistaan - todellisuudessa olivat neitsyitä =)

Vierailija
4/14 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla niin, että tuon ikäiset nyt puhuvat muuta mitä ajattelevat / tuntevat?

Mutta vastaisuuden varalle hankkisin kyllä tyttärelle ehkäisypillerit ja pitäisin kunnon luennon suojaamattoman seksin vaaroista.

Vierailija
5/14 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sinulla teini-ikäisiä lapsia?

Olen todella väsynyt ja neuvoton asian kanssa. En kehtaa puhua asiasta ystäville koska pelkään syyttelyä ja paheksuntaa.

Toivoin että täällä olisi joku vastaavaa kokenut.

Lukitsenko tytön neljän seinän sisälle?

Olen iloinen että hän uskalsi kertoa raskaudesta minulle, kai oli pakkokin, mutta

Vierailija
6/14 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni liioittelee ja värittää kokemuksiaan tuossa iässä kavereilleen. Omilta teinivuosilta muistan parikin tyttöä, jotka ihan vakuuttasti puhuivat seksikokemuksistaan - todellisuudessa olivat neitsyitä =)

joten kyllä se on totta, valitettavasti. Vai mitä tarkoitit?

En edes tiennyt hänen harrastavan seksiä, siksi tieto raskaudesta oli sitäkin pahempi ja järkyttävä.

Itse harrastin seksiä vasta 20v kihloissa ollessani.

ap

Vierailija
7/14 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät tekisi tytöstä suosittua, vaan häntä haukuttaisiin yleisesti huoraksi. Valitettava fakta teinien maailmassa.

Eli tuollainen olisi häpeä.

Vierailija
8/14 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ap:n kirjoitustyylistä analysoin, että lähteet Porvoossa..

Vierailija
9/14 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaa tytön todellisia tunteita.

Puhupa hänen kanssaan rauhassa siitä, mitä hän todella tuntee. Voit vaikka "kautta rantain" ottaa puheeksi, kuinka kaveripiirissä on tuohon suhtauduttu ja onko muut ystävät kokeneet samaa? Olisiko myös mahdollista, että tyttö kävisi psykologin juttusilla?

Tuon ikäisellä ei välttämättä ole henkistä kapasiteettiä käsitellä asiaa ja saattaa hyvinkin mennä "leuhkimiseksi".

Vierailija
10/14 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät tekisi tytöstä suosittua, vaan häntä haukuttaisiin yleisesti huoraksi. Valitettava fakta teinien maailmassa. Eli tuollainen olisi häpeä.

idiootit noin ajattelee, elämä ei aina mene kuin sen on suunnitellut.. Mutta ei raskaus kyllä minusta sen suositumpaakaan tehnyt,enkä sitä kaivannutkaan..

4

Vierailija
11/14 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja makasi surkeana sängyssä eikä halunut nähdä ketään.

Hänen yksi kaveri synnytti 2kk sitten vauvan ja tyttäreni on sen kummina.

Aborttiin en kannustanut tai pakottanut, itse hän sen sanoi. Sanoin jopa että voisin hoitaa lapsen jos haluaa sen pitää, koska itse en voisi aborttia koskaan tehdä.

Hän itki ja oli surullinen, siksi puhelu kummastutti. Tuntuu etten tunne tytärtäni ollenkaan.

Varmasti tapaus jättää häneen ikuiset jäljet.

ap

Vierailija
12/14 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesta sitä ei saanut selville, mutta yhdestä myöhemmästä kommentista näin olisi voinut päätellä.

Jos siis tyttäresi on ollut raskaana, sinä tiesit siitä, ja hän päätyi aborttiin, niin siinä tapauksessa olisi kyllä keskustelun paikka. Ja niiden e-pillereiden. Abortti ei ole mikään pikku juttu.

Sinänsä 3 seksikumppania ei nuorella ole vielä merkki kovin vakavasta vastuuttomuudesta. Enemmän olisin huolissani siitä, jos tytön mielestä abortti on pikku juttu.

Sekin vaihtoehto on otettava vakavasti, että tyttö puhui ystävälleen ei-niin-kovin tosissaan. Tuon ikäisille on hyvin tärkeää pitää "julkisivu" ystäviin päin kunnossa. Voihan hyvinkin olla, että vaikka abortti olisi ollut rankka juttu, hän ei halua ystävälleen sitä myöntää.

Juttelepa tytön kanssa, mutta yritä itse pysyä rauhallisena ja neutraalina! Myös teini-ikäisten kanssa esimerkin näyttäminen on se paras konsti.

Vierailija
13/14 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että muut tietävävt sisäisen tuskansa abortista. Helpompi vähätellä kuin kertoa totuus.

Vierailija
14/14 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsestään kavereille kuin onkaan. Oikeasti on ihan sykkyrällä tapahtuneesta, mutta peittää sitä hurjilla puheilla.

Tai toinen vaihtoehto: Olisiko huomannut äidin kuuntelun ja ajatteli "lyödä mutsille luun kurkkuun"?