Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rottweiler tappoi pikkulapsen juhlissa

Vierailija
14.12.2009 |

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2009121410776618_ul.shtml

Rottweiler tappoi pikkulapsen juhlissa

Maanantai 14.12.2009 klo 09.41

Koira raateli hengiltä 20 kuukauden ikäisen pojan Floridassa.

Rottweiler hyökkäsi 20 kuukauden ikäisen pojan kimppuun Yhdysvaltain Floridassa ja surmasi tämän, uutistoimisto AP kertoi.

Poika oli tätinsä luona järjestetyissä juhlissa lauantaina. Lapsi pudotti lattialle keksin. Kun hän koetti ottaa sen, koira hyökkäsi kimppuun.

Paikalla olleet repivät koiraa irti lapsesta. Poika kuoli saamiinsa vammoihin pian sen jälkeen, kun hänet oli viety sairaalaan.

Viranomaiset ovat käyneet hakemassa koiran.

IL

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä en päästäisi lastani paria metriä kauemmas itsestäni jos juhlissa olisi joidenkin koira, varsinkin jos koira on 5m lähempänä."

Mitä se auttaa vaikka sulla ois lapsi sylissä, jos rottweiler hyökkää päälle? Mitä siinä voit tehdä? Rotweiler pystyy puremaan aikuisen reisiluun poikki. Eli varminta olisi olla menemättä juhliin, jossa iso koira. Jos koira keksin vuoksi käy lapsen kimppuun, niin olisi voinut käydä mistä tahansa muustakin syystä. Esim. lapsen itkiessä tai osoittaessa jotakin kädellään, tai vain tavoitellut keksiä lapsen kädestä. Ja ei siinä olisi auttanut vaikka lapsi olisi sylissä ollut.

Millainen kokemus sinulla koirista? Minä olen työskennellyt ongelmakoirakouluttajan ohjauksessa ja hoitanut työkoiria (eläintenhoitajana). Voin sanoa että aikuisellakin on vitsit vähissä kun koira käy päälle. Puhumattakaan tilanteesta, jossa pitää vielä suojella pientä lasta itsensä lisäksi.

Vierailija
42/77 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tässä voidaan syyttää koiran omistajaa kuin myös lapsen vanhempia. Molemmat ovat vastuussa omistaan ja ilmeisesti kumpaakaan ei ole vahdittu tarpeeksi." Koiran omistajaa voidaan syyttää. Mutta mitä mielestäsi vanhemmat tekivät väärin? Antoivat lapselleen keksin? Antoivat lapsen pudottaa keksin? Antoivat lapsen kumartua pudonnutta keksiä kohti? Vai että ylipäätään tulivat juhliin, missä on koira?

Myös vanhempien tulee vahtia lastaan! Vai saako kaikkien lapset juosta juhlissa ilman, että vanhemmat ei yhtään katso perään?

Kyseessä oli alle 2-vuotias taapero! Tuskin tuo on valvomatta ympäriinsä juoksennellut...

Voi ihmisimielen sairautta kun pitää tälläisessäkin vanhempia syyttää.

Mä yritän tässä laittaa syytä molemmin puoliseksi...Koiran on koira ja lapsi on lapsi.

Voi ihmismielen sairautta kun pitää aina eläintä syyttää.

sana "paikka" vaikka siellä viiden metrin päässä olisi sitten keksi tai jänis. Eli todellakin on aihetta syyttää eläintä ja eläimen omistajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄYSIN eläimen ja sen omistajan syytä! Ei tuosta lasta/vanhempia voi missään tapauksessa syyttää!

"Tässä voidaan syyttää koiran omistajaa kuin myös lapsen vanhempia. Molemmat ovat vastuussa omistaan ja ilmeisesti kumpaakaan ei ole vahdittu tarpeeksi." Koiran omistajaa voidaan syyttää. Mutta mitä mielestäsi vanhemmat tekivät väärin? Antoivat lapselleen keksin? Antoivat lapsen pudottaa keksin? Antoivat lapsen kumartua pudonnutta keksiä kohti? Vai että ylipäätään tulivat juhliin, missä on koira?

Myös vanhempien tulee vahtia lastaan! Vai saako kaikkien lapset juosta juhlissa ilman, että vanhemmat ei yhtään katso perään?

Kyseessä oli alle 2-vuotias taapero! Tuskin tuo on valvomatta ympäriinsä juoksennellut... Voi ihmisimielen sairautta kun pitää tälläisessäkin vanhempia syyttää.

Mä yritän tässä laittaa syytä molemmin puoliseksi...Koiran on koira ja lapsi on lapsi. Voi ihmismielen sairautta kun pitää aina eläintä syyttää.

Vierailija
44/77 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en päästäisi lastani paria metriä kauemmas itsestäni jos juhlissa olisi joidenkin koira, varsinkin jos koira on 5m lähempänä.

keksinsä viiden metrin päähän ja rupesi sitten holtittomasti juoksemaan sitä kohti? Voisitko kopioida tänne tekstikohdan josta tämän voi päätellä?

Sanoin, että MINÄ en päästäisi lastani paria metsiä kauemmas jos koira olisi 5m päässä. Mä en väittänyt, että kyseinen lapsi on nakannut keksin 5m päähän. Nyt ne porkkanat pois sieltä nenusta ja opetelkaa lukemaan.

Vierailija
45/77 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä yritän tässä laittaa syytä molemmin puoliseksi...Koiran on koira ja lapsi on lapsi. Voi ihmismielen sairautta kun pitää aina eläintä syyttää."

Entä jos koiran tilalla olisi aikuinen tai isompi lapsi. Entä jos aikuinen hyökkäisi lapsen päälle keksinn vuoksi? Tai isompi lapsi hyökkäisi vauvan päälle keksin vuoksi?

Hei sorry vaan, koira on syypää tässä tilanteessa. Se ei tietenkään ole koiran syytä, ettei sitä oltu koulutettu riittävän hyvin. Eikä se, että se oli mukana juhlissa. Miksi ei ollut eri huoneessa? Miksi ei ollut tarhassa (aitauksessa)? Miksi ei ollut kytkettynä? jne.

Vierailija
46/77 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs tiedät, onko k.o. koiralle edes opetettu kyseistä sanaa? Jos koira on täysin kouluttamaton, ei sitä voi mistään syyttää. Tai ei eläintä kyllä voi oikein syyttää, vaikka olis koulutettukin... Tai ihan rauhassa voi syyttääkin, mutta eihän se mitään auta eikä eläimen käytöstä korjaa.

sana "paikka" vaikka siellä viiden metrin päässä olisi sitten keksi tai jänis. Eli todellakin on aihetta syyttää eläintä ja eläimen omistajaa.

Vierailija
47/77 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs tiedät, onko k.o. koiralle edes opetettu kyseistä sanaa? Jos koira on täysin kouluttamaton, ei sitä voi mistään syyttää. Tai ei eläintä kyllä voi oikein syyttää, vaikka olis koulutettukin... Tai ihan rauhassa voi syyttääkin, mutta eihän se mitään auta eikä eläimen käytöstä korjaa.

Vierailija
48/77 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En eläintä. Eläimen syyttäminen ei auta yhtään mitään. Tai saahan sitä syyttää vaikka sitä keksiä, kun meni tippumaan.

Mutta lasta ja hänen vanhempiaan en tietenkään syyttäisi. Omistajan olisi pitänyt ymmärtää koiransa käytöshäiriöt ja pitää se poissa juhlista.

Vierailija
49/77 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä en päästäisi lastani paria metriä kauemmas itsestäni jos juhlissa olisi joidenkin koira, varsinkin jos koira on 5m lähempänä."

Mitä se auttaa vaikka sulla ois lapsi sylissä, jos rottweiler hyökkää päälle? Mitä siinä voit tehdä? Rotweiler pystyy puremaan aikuisen reisiluun poikki. Eli varminta olisi olla menemättä juhliin, jossa iso koira. Jos koira keksin vuoksi käy lapsen kimppuun, niin olisi voinut käydä mistä tahansa muustakin syystä. Esim. lapsen itkiessä tai osoittaessa jotakin kädellään, tai vain tavoitellut keksiä lapsen kädestä. Ja ei siinä olisi auttanut vaikka lapsi olisi sylissä ollut.

Millainen kokemus sinulla koirista? Minä olen työskennellyt ongelmakoirakouluttajan ohjauksessa ja hoitanut työkoiria (eläintenhoitajana). Voin sanoa että aikuisellakin on vitsit vähissä kun koira käy päälle. Puhumattakaan tilanteesta, jossa pitää vielä suojella pientä lasta itsensä lisäksi.

Mulla ei ole muutakun koiran omistajan kokemus.

Mä en syytä yksinomaan lasta niinkuin tuolla yksi antoi ymmärtää. Nyt teidän pitää vaan ymmärtää se, että koira on eläin ja lapsi on lapsi. Molempie pitää kouluttaa ja vahtia, sillä heihin ei voi luottaa 100%.

Voidaan spekuloida miten tätä ei olisi päässyt tapahtumaan ja mikä on mennyt vikaan:

Lapsen kanssa ei olisi pitänyt mennä juhliin.

Koiran ei olisi pitänyt olla juhlissa.

Koira on saanut syödä lattialle tipahtaneet ruuat.

Koiran mielestä lapsi on heikompi, joten koira käyttäytyy sen mukaisesti.

Koiraa ei ole koulutettu tarpeeksi.

Koiraa ei ole sosiaalistettu tarpeeksi.

Lapsi ei osaa kättäytyä koiran läsnäollessa.

Kumpaankaan ei pidä luottaa 100%.

Jeps, en väitä, että koira ei kävisi lapsen päälle vaikka hän istuisi vanhempansa sylissä. Tässä jutussa kuitenkin tapahtui nyt niin, että koira kävi lauman heikoimman päälle (lapsen). Luonnolista.

Mä en väitä, että koira on ollut öidin pikku mussukka ja siinä ei ole mitään vikaa. Mä tiedän millainen voima rotikalla on, olen kerran sellaisen kanssa tosissani paininut (ei ollut oma koira).

Vierailija
50/77 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle niitä juhlia järjestetään, ihmisille vai koirille? Pitääkö juhlatalollisen ihmisiä istua kusi sukassa ja pelko pöksyissä oman ja lasten hengen puolesta, siksi että joku rotikka saa vaellella vapaasti? Kumman juhlissa pitää saada liikkua huoleti, ihmisten vai koirien? En kyllä näe loppua turhille kuolemille tollasella asenteella, että juhlissa ihmisten pitää koko ajan varoa tekemästä vääriä liikkeitä (ja ylipäänsä tietää mitä ne väärät liikkeet on!), ja jos sellainen tulee tehtyä, tough luck. Mitäs poimit sen keksin.

Vierailija
51/77 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen kirjoittanut lähes kaikki yllä olevat viestit. Mutta hyvät AV mammat,koitakaa nyt tajuta, että saatte keskustelun kuulostamaan lähes siltä, että se oli mun koira joka lapsen tappoi.

Vierailija
52/77 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle niitä juhlia järjestetään, ihmisille vai koirille? Pitääkö juhlatalollisen ihmisiä istua kusi sukassa ja pelko pöksyissä oman ja lasten hengen puolesta, siksi että joku rotikka saa vaellella vapaasti? Kumman juhlissa pitää saada liikkua huoleti, ihmisten vai koirien? En kyllä näe loppua turhille kuolemille tollasella asenteella, että juhlissa ihmisten pitää koko ajan varoa tekemästä vääriä liikkeitä (ja ylipäänsä tietää mitä ne väärät liikkeet on!), ja jos sellainen tulee tehtyä, tough luck. Mitäs poimit sen keksin.

Vierailija
53/77 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saatte keskustelun kuulostamaan lähes siltä, että se oli mun koira joka lapsen tappoi.

jos se päivä joskus vielä tulisi.

Vierailija
54/77 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsin siellä myös, että meillä ei kastejuhlaa järjestetä KOTONA juurikin koirien takia. Ei sillä, että pelkäisin niiden käyvän kiinni. Vaan siksi, että eivät osaa rauhoittua jos on vieraita kylässä. Ja minä olen myös se joka on valmis laittamaan koirat toiseen huoneeseen jos vieraat näin toivovat.

Vierailija
55/77 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saatte keskustelun kuulostamaan lähes siltä, että se oli mun koira joka lapsen tappoi.

jos se päivä joskus vielä tulisi.

Haluatko erittelyn siitä mitä olen tänne kirjoittanut, jotta ymmärrät mitä mieltä olen?

Vierailija
56/77 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhtautumaan todella varauksella kaikkiin koiranomistajiin? VAikka tiedän että täyspäiviäkin koiranomistajia löytyy.

Eikös se nyt ole päivänselvää että koiranomistaja huolehtii siitä ettei hänen koiransa ole vaaraksi ihmisille. Vastuuta ei voi laittaa lapselle tai edes hänen vanhemmilleen, joilla ei välttämättä ole mitään kokemusta koirista. EIkä tartte ollakaan. Kaikkien ihmisten ei tarvi perehtyä koiran sielunelämään jottei vaan tulisi joskus raadelluksi.

ja olen kirjoittanut lähes kaikki yllä olevat viestit. Mutta hyvät AV mammat,koitakaa nyt tajuta, että saatte keskustelun kuulostamaan lähes siltä, että se oli mun koira joka lapsen tappoi.

Vierailija
57/77 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka täällä pärjätään...edelleen se kolmen koiran omistaja, jolla on rotikka.

Vierailija
58/77 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhtautumaan todella varauksella kaikkiin koiranomistajiin? VAikka tiedän että täyspäiviäkin koiranomistajia löytyy.

Eikös se nyt ole päivänselvää että koiranomistaja huolehtii siitä ettei hänen koiransa ole vaaraksi ihmisille. Vastuuta ei voi laittaa lapselle tai edes hänen vanhemmilleen, joilla ei välttämättä ole mitään kokemusta koirista. EIkä tartte ollakaan. Kaikkien ihmisten ei tarvi perehtyä koiran sielunelämään jottei vaan tulisi joskus raadelluksi.

Mä en ole missään vaiheessa sanonu etteikö koiran omistaja ole vastuussa koirastaan.

Vierailija
59/77 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta "kiva" nyt taas saada vanha ennakkoluulo vahvistetuksi.

Vierailija
60/77 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen siitä samaa mieltä että koiraan ei voi luottaa 100%.sti ja mikä koirarotu vaan voi käytäyttyä tuollatavoin voi pienikin koirarotu tehdä pienelle lapsella pahaa jälkeä. mutta jos perheessä on koira ja lapsi täytyy lasta ja koiraa vartioida ettei koira mene lapsen lähelle jos se on kielettyä ja eikäö lapsi saa mennä koiran luo jos koiralla on joku oma " paikka" jonne muut ei saa mennä. miksei näistä asioista nouse kohu jos koira raatelee tai tappaa aikuisen, silloin vain sanotaan tai viitataan siihen ,että aikuinen on ollut syypää koiran tekosiin " huono koulutus ja ei ole osannut hallita tilanetta"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan