15-vuotias tyttö ärähtelee mulle jatkuvasti mutta isä on cool
Alkaa pinna palamaan, kun 15-V tyttö on mua kohtaan töksähtelevä, sanoo vastaan asiasta kuin asiasta. Jopa silloin kun itse pyytää apua. Isälleen, asumme siis kaikki yhdessä, juttelee ihan normaalisti, oikein ylinauraa isänsä vitseille ja isä on niin mukava.
Ja mulle jatkuvaa piikittelyä ja äkinää. En edes viitsi itse ottaa sen enempää ylimääräistä kontaktia, kun aina tulee sanomista. Jutelkoot keskenään.
Kommentit (20)
Tyypillistä murrosikäisen touhua.
Rasittavaahan se on, mutta ei kannata ainakaan provosoitua.
Olet rasittava akka. Isä on rento tyyppi. Siinä syy.
Rento faija on cool! Mielummin isintyttö kuin mammanpoika on sanonta.
Miksi sen tytön pitäisi väkisin pitää sinusta. Mitä teet siellä heidän kodissa ylipäänsä. Ellet ole sisarus tms. Tytöllä on myös teini-ikä, onko se uusi asia. Ehkä tyttö haluaa tosiaan puhua kaksin isänsä kanssa. Älä yritä väkisin kontaktia tyttöön ainakaan. Vain sellaiset ihmiset joita kiinnostaa kontakti. Ehkei hän luota kaikkiin.
Isi on cool, koska isillä on selkeät rajat, joita ei voi ylittää.
Olet tehnyt itsestäsi kynnysmaton siedättämällä tyttöä nalkutuksellasi. Tytön nalkutuksensietokyky ylittää nalkutuskykysi ja sitten alat nolosti ragee.
Mun tytär oli teininä ihan samanlainen. Mä olin yök ja isä hyvä tyyppi. Nyt on tyttö aikuinen ja me ollaan tosi läheisiä. Mulle se soittaa aina jos on joku murhe tai ilo. Anna tytölle tilaa mutta joku roti tietysti käytöksessä pitää olla. Aika tekee tehtävänsä, odota vain. Äidin ja tyttären suhde on vähän kimurantimpi kuin äidin ja pojan. Mulla on myös poikalapsi ja sen kanssa on aina ollut helpompaa.
Kyl mä rakastin mun isää aina enemmän. Se oli jo kuollut kun mä olin 15. Kato varmaan kun se ei ollut narsistinen sadisti.
Kerro tytölle että käytös loukkaa . Toivottavasti hän ei toimi kavereille tai opettajille samalla tavalla . Opeta että tunteita saa näyttää mutta kohtelias pitää osata olla .
Vierailija kirjoitti:
Mun tytär oli teininä ihan samanlainen. Mä olin yök ja isä hyvä tyyppi. Nyt on tyttö aikuinen ja me ollaan tosi läheisiä. Mulle se soittaa aina jos on joku murhe tai ilo. Anna tytölle tilaa mutta joku roti tietysti käytöksessä pitää olla. Aika tekee tehtävänsä, odota vain. Äidin ja tyttären suhde on vähän kimurantimpi kuin äidin ja pojan. Mulla on myös poikalapsi ja sen kanssa on aina ollut helpompaa.
Poika itsenäistyi ja tytölle jäi äitijuttuja.
Isi antaa rahaa ja ostaa siiderit 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poika itsenäistyi ja tytölle jäi äitijuttuja.
No itseasiassa tyttö on hyvinkin itsenäinen ja pärjäävä henkilö. Kuten myös poikakin. Meillä vaan on tapana jakaa ilot ja surut. Myös pojan kanssa.
Itse oli tuossa iässä niin häijy, että kerran karkotin meiltä vierailulla olleen perheenkin.
Suu louskutti niin loukkaavaa puhetta, että lähtivät kotiin.
Tätä vanhempani eivät enää sulattaneet ja laittoivat minut kahdeksi viikoksi kotiarestiin. Ja sitä arestia jaksoivat vahtia, eivätkä yhtään siitä antaneet periksi.
Olin hämmästynyt, kun omat lapseni olivat murrosiässä tosi sopuisia, eikä räiskähtelyjä nähty. Tulivat varmaan isäänsä.
Meillä oli sama homma mutta lapseni on poika. Lopulta en edes yrittänyt puhua hänelle. Nyt tilanne on ohi ja täyttää kohta 20 vuotta.
Meillä on myös poikia ja heidän murrosikäisiä meni joustavasti ja jokseenkin sopuisasti. Myös hyväkäytöksisiä ovat myös opettajien mukaan olleet. Kyllä tämä tytärkin koulun mukaan osaa käyttäytyä vaikka onkin aktiivinen ja uskalias. Ei mikään ujo teini siis. Mutta siis täällä kotona kommunikaatio mun kanssa on kivistä. Ja ei, en todellakaan hyväksy. Ilmoitan kyllä, kun töksäily menee yli rajan ja olen ilmoittanut, ettei sellaisen käytöksen jälkeen minullakaan ole halua häntä auttaa. Jos siis esim äksyilee kun itse on apua pyytänyt.
ap
Vierailija kirjoitti:
Millainen oma murrosikäsi oli?
Itse olin melko tasainen ja ehkä ujokin, siskoni murrosikä taas oli yhtä räiskettä
Ap olet lapselle palvelusväkeä. Myös lspsen isälle. Ne vois muuttaa yhdessä muualle.
Päästä isukki ja lapsi asumaan muualle. Loppuu se vinkuminen.
Se on tuo ikä