Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on pikkusisko, joka ainakin ihan tarkotuksella kerää vuokrarästejä

Vierailija
14.12.2009 |

Ikää kuitenkin jo tarpeeksi eli 28v ja vuokrarästejä asunnosta 1000e ja ihmettelen ettei VVO ole heivannut sitä jo pihalle.

Sillä on tapana maksaa vuokraa 100e kuukaudessa ja ei voi mitään, että mua hymyilyttää. Muija ei siis tajua, että se oikea summa on vuokra-asumistuki :)ja siitä jää pikkasen enemmän jäljelle kun 100e kuussa.

Jos sillä ns ylimäärästä sattuu olemaankin niin laittaa sen ryyppäämiseen tai johonkin vähemmän turhaan kuten hiusväriin tms: viis siitä, että onko lapsella ruokaa. Luottotiedot sillä on mennyt jo aikoja sitten ja puhliittymäkin meidän äidin nimissä. Lainasin sille juuri 80e ja tiedän, että kun maksaa sen mulle kuun lopulla takas niin sille itselle jää 10e rahaa.......noh ei mua haittaa: itsepä on itsensä tollaseen oravanpyörään laittanut. Aikani mä sitä autoin, mutta pohja se on mullakin.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokranantajalle? Jos hän ei omien sanojesi mukaan tajua oikeaa summaa, niin etkö voisi sitä hänelle kertoa?

Vierailija
2/8 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokranantajalle? Jos hän ei omien sanojesi mukaan tajua oikeaa summaa, niin etkö voisi sitä hänelle kertoa?

sisko ei halua puhua tälläsistä " vähäpätösistä " asioista ollenkaan ja kyllä sille on kerrottu moneen kertaan, että mikä se oikea vuokrasumma olisi, mutta ei se tajua. Sillä ei taida montaa sataa euroa kuussa jäädä rahaa, kun ei pysty pakollisiakaan laskuja maksamaan: 60 euron sähkölaskunkin maksaa aina erissä. En mä itsekään ole mikään miljonääri, mutta rahaasiani olen osannut aina hoitaa eikä ole velkaakaan yhtään. Olen saanut rahaa säästöönkin jopa vuosien varrella. Siskon rahaasioita on pilanneet myös sen miesystävät jotka samanlaisia persaukisia ja maksattaneet sitten siskolla omatkin laskunsa, että eihän se ihme ole jos ei rahat riitä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siskosi saa häädön kämpästä ja sen jälkeen on vaikeata saada asuntoa esim. kunnalta. Jos hänellä on lapsi, se voi meinata myös lapsen huostaanottoa, jos joutuu asunnottomaksi. Ota se siskosi istumaan pöydän ääreen, käykää asiat läpi ja koita saada se tajuamaan. Takuu-säätiöllä on olemassa ns. sosiaalinen luototus, jolla noi rästit voisi saada maksettua. Asunnosta on ERITTÄIN tärkeätä pitää kiinni.

Vierailija
4/8 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siskosi saa häädön kämpästä ja sen jälkeen on vaikeata saada asuntoa esim. kunnalta. Jos hänellä on lapsi, se voi meinata myös lapsen huostaanottoa, jos joutuu asunnottomaksi. Ota se siskosi istumaan pöydän ääreen, käykää asiat läpi ja koita saada se tajuamaan. Takuu-säätiöllä on olemassa ns. sosiaalinen luototus, jolla noi rästit voisi saada maksettua. Asunnosta on ERITTÄIN tärkeätä pitää kiinni.

Sille on puhuttu ja on keskusteltu ja useampikin ihminen siis, mutta jos ihminen ei tajua niin minkäs teet. Sillä on tosi hyvä kämppä ja tosiaan uutta ei tule saamaan jos siitä pihalle joutuu. Sen velkoja maksettiin pois muutamia vuosia sitten, MUTTA kun se kerää niitä koko ajan vaan lisää niin minkä sillekään mahtaa eli se ei kertakaikkiaan tajua eikä ymmärrä rahaasioista yhtään mitään. Mulla on itsellä juuri avioero ja siihen liittyvät asiat meneillään eli ei mulla juuri nyt ole yhtään enempää voimavaroja keskittyä tarkemmin häneen. Rahaa lainasin, vaikka tiedän ettei olisi pitänyt, koska se lainasi multa ihan liikaa tuloihinsa nähden ja nekin meni ns turhuuteen.

Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi kuitenkin kyetä hoitamaan asiansa itse. Se ei edes ymmärrä itse hakea apua itselleen vaan senkin ovat aina muut tehneet viitaten esim noihin sen velkojen maksuun parisen vuotta sitten.

Ap

Vierailija
5/8 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä vuokra-asiassa ja miksi maksaa vuokraa vain 100 e kuussa? Vuokra on ilmeisesti suurempi?

Vierailija
6/8 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei välitä niin antaa mennä kämppä alta ja lapsi huostaan, jospa sitten oppisi.

Jos ei ymmärrä niin pitäisikö hakea holhousta? Silloin joku muu hoitaisi hänen raha-asiat, vuokranmaksut yms. ja saisi tietyn summan esim. kerran viikossa ruokaan yms.

Vierailija
7/8 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä vuokra-asiassa ja miksi maksaa vuokraa vain 100 e kuussa? Vuokra on ilmeisesti suurempi?

Se oikea summa mikä hänen pitäisi maksaa on 262e kuussa eikä 100e. Saa siis asumistukea ja vuokra miinus asumistuki ja hänen osuudekseen jää 262 euroa kuukaudessa. Hänen pitäisi kyetä se ihan helposti maksamaan, mutta ei kykene syystä, että ei ymmärrä ja syystä, että katsoo tarpeellisemaksi laittaa rahansa ns hömpötyksiin.

Ap

Vierailija
8/8 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei välitä niin antaa mennä kämppä alta ja lapsi huostaan, jospa sitten oppisi. Jos ei ymmärrä niin pitäisikö hakea holhousta? Silloin joku muu hoitaisi hänen raha-asiat, vuokranmaksut yms. ja saisi tietyn summan esim. kerran viikossa ruokaan yms.

Oikeasti mä olen sitä mieltä, että sillä on älykkyydessä jotakin häikkää. Muutenkaan ei kykene ns keskusteluun, ei tunnu ymmärtävän puhetta ja elämän prioriteetit on pahasti pielessä muutenkin.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi