Muita rv23 tai lähiviikkolaisia?
Olisi kiva kuulla muiden suunnilleen samoilla raskausviikoilla olevien kuulumisia, mikä on vointi ja mietteet? Itsellä rv22+1 ja tosi hyvä vointi,ainoastaan selkä väsyy helposti mutta se on vanha vaiva. Normaalitahtia elän, olen töissä ja kävelylenkkeilen kahdesti päivässä, ja hyvillä mielin kuulostelen vauvan liikkeitä masussa :).Esikoinen tulossa joten kovasti on uutta ja ihmeellistä kaikki.
Kommentit (5)
Mulla tänään 23+0.
Viikolta 7 on ollut pahoinvointia, ekat yrjöt heitin joskus muutama viikko sitten, yli 20 rv kuitenkin. Edelleen aamut ja aamupäivät lounaaseen asti ovat aika herkkiä aikoja, pitää syödä tiheään.
Olen huomenna ollut tasan kaksi viikkoa poissa töistä. Selkä on tosi huonona. Nivelet siellä naksuu ja poksuu lonkassa ja kivut on sen mukaiset! Tukivyötä olen pitänyt nyt kolmatta päivää, se tuntuu auttavan.
Tämä on mun toinen raskaus, eka meni ihan heittämällä vaan. Nyt kasaantuu kaikenlaista vaivaa näköjään. Ikääkin on tosin 6 vuotta enemmän, eli 30 v.
Masussa on alkanut tuntua liikettä vasta ihan pari viikkoa sitten. Sellaista möyrintää lähinnä, ihan viime päivinä on ihan ku potkuja sadellut. Esikoisesta tunsin liikkeet aikaisemmin. Nyt on istukka etuseinämässä, se kuulemma vaikuttaa asiaan.
Mun liikunta on ihan nollissa tällä hetkellä. Jos selkä toipuu niin sitten ehkä taas jonkin verran kävelen, mutta nyt en siis mitään! Kiloja tullut reilu 7, mutta neuvolanhoitsu sanoi ettei tarvitse olla huolissaan painonnnoususta.
tunsin eka kerran liikkeet muistaakseni 16+4, sen jälkeen on ollut enemmän ja vähemmän aktiivisia päiviä, tänään aamusta asti pitkin päivää on vaavi jumppaillut :). Tukivyö on tarkotus munkin ottaa käyttöön tuon selän takia. Kiloja oli edelliseen neuvolakäyntiin mennessä tullut raskauden alusta reilut 2. Mahakaan ei vielä kovin selvästi näy jos on löysemmät vaatteet päällä, mutta varmaan joulun jälkeen töihin palatessa on jo eri tilanne..
ap
minäkin tunsin jo 17 viikolla liikkeet, istukka on takaseinässä ja olen hoikka. Kuulemma siitä johtuu. Tällä viikolla pitäisi vauvan alkaa kuulemaan. Viikko sitten meidän kissa naukaisi oikein kimeällä äänellä mun vatsan vierssä ja samalla vauva sätkähti, taisi kuulla jo silloin jotain :)
Liitoskivut vaivaavat, muutama viikko sitten alkoi selkäkivuilla ja nyt kivut ovat siirtyneet nivusiin. Kipujen kanssa ainakin vielä pärjää kyllä, ihan normaalisti liikun tms. Tosin on sanottava, että kuntosalilla on parin viime viikon sisään pitänyt vähentää painoja aikas reilusti.
Muuten vointi on ihan hyvä, hieman tukala tietysti alkaa mahan takia olla. Ruokahalukin on viime viikkoina taas palannut :)
Minulla 22+5 menossa. Alaselkää vähän juilii koska olen seisomatyössä. Vaiva menee ja tulee, nyt ollut päällänsä taas 3 pv putkeen. Liikkeitä tulee paljon, maha nyt alkanut vasta kunnolla näkyä. Esikoinen tulossa myös meille :)