Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos vauva herää uniltaan, ja tapittaa hiljakseen omassa sängyssään jonkin aikaa,

Vierailija
13.12.2009 |

niin nostatko vauvan ennen kuin ehtii nostaa äläkän vai annatko killitellä niin kauan kuin jaksaa?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin joskus yöllä, että pikkuvauva heräsi, katseli hetken ympärilleen, tarkisti, että minä olen vieressä (ei huomannut minun olevan hereillä) ja jatkoi vähän ajan kuluttua uniaan. En mennyt häiritsemään. Kyllä se osasi vingahtaa tai ähistä, jos minua tarvitsi.

Jos lapsen pitää yöllä tarkistaa että äiti on lähelllä, on perusturvallisuus tuhottu jo joskus aiemmin.

Huhhuh, onpa aika yksioikoinen väite että tuo tarkoittaisi perusturvallisuuden tuhoutumista =D. Perusturvallisuushan ei ole koskaan mitään aukoton ja absoluuttinen, eikä sen kuulu sitä ollakaan (muuten lapsi olisi ja pysyisi symbioosissa äidin kanssa maailman tappiin saakka). Riippuu vähän vauvan iästäkin, kyllähän se jossain vaiheessa alkaa paremmin tajuta erillisyytensä äidistä ja etenkin siinä kohdin on varsin luonnollista että lapsi tarkistaa äidin/muun turvallisen aikuisen läsnäoloa.

Vierailija
22/24 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tulee itku on se jo liian myöhästä

Mitä traumoja tästä lapselle jää? Minä kun olen vasta sitten antanut maitoa kun vauva on alkanut itkeä. Kun hän on ollut hiljaa olen ajatellut,että hän on tyytyväinen... Eli voisitko ystävällisesti vastata minkälainen tulevaisuus neljällä lapsellamme on tämän jälkeen kun äitinsä on heitä ruokkinut väärään aikaan?

:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annoin vauvojeni olla hetken aikaa, sitten jos ei nukahtaneet enää uudelleen, otin syliin, annoin ruokaa jne. Minä nukutin lapsiani ulkona, jos olisivat killistelleet omassa sängyssä sisällä, olisivat hetkisen voineet toki siellä ollakin.

Jos joku kuvittelee, että lapsen perusturvallisuus on tuhottu, kun itku pääsee jonkun kerran niin sallikaa mun nauraa.

t. leikki-ikäisten äiti

Vierailija
24/24 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tulee itku on se jo liian myöhästä

Mitä traumoja tästä lapselle jää? Minä kun olen vasta sitten antanut maitoa kun vauva on alkanut itkeä. Kun hän on ollut hiljaa olen ajatellut,että hän on tyytyväinen... Eli voisitko ystävällisesti vastata minkälainen tulevaisuus neljällä lapsellamme on tämän jälkeen kun äitinsä on heitä ruokkinut väärään aikaan? :D

Tuolla että kun itku tulee on jo myöhäistä tarkoitetaan todennäköisesti sitä, että vauva saattaa olla sen verran kiihtyneessä tilassa että vaatii aikaa rauhoittuakseen ennenkuin syöminen alkaa sujua, eikä niinkään sitä että siinä nyt perusturvallisuus tuhoutuisi. Joten sikäli syömistilanteita helpottaisi jos tissiä/pulloa olisi tarjolla jo kun vauva näyttää niitä ennakoivia merkkejä siitä että kohta tulee nälkäitku.