Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttavaperheen äiti teettää kaiken miehellään ja itse vain lusmuaa!

Vierailija
13.12.2009 |

Jos joku on samanlainen, niin kertoisitteko syyn.

Tuossa perheessä siis mies tekee kaiken: siivoaa, laittaa ruoat, käy ruokakaupassa, hoitaa lasten aamu- ja iltatoimet ja kuskaukset. Jos joku vie lapsia ulos, elokuviin, uimahalliin tms, niin se on aina isä. Lisäksi isä on todella usein lasten kanssa yksin viikonloput, kun äiti "rentoutuu" esim. kaveriensa luona.

Molemmat vanhemmat käyvät osa-aikatyössä, ja tämä on todellakin perheen työnjako. Äiti on suoraan sanonut inhoavansa esim. siivousta ja ruoanlaittoa, minkä varjolla hän sitten luistaa niistä kokonaan. Kukapa meistä nyt siivoamista rakastaa, mutta millainen äiti ei edes harrasta lastensa kanssa mitään??

Ei, en todellakaan aio kysyä tältä äidiltä suoraan, miksi hän toimii näin. Siksipä kysynkin teiltä, jotka mahdollisesti olette kuten hän...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että en käy töissä. Mulla on skitsofrenia, joka syö mua hitaasti = toimintakyky huononee. Ja en todellakaan kerro mun sairaudesta sukulaisille ja naapureille. Joten haukkukaa, jos kehtaatte.

Vierailija
2/14 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että en käy töissä. Mulla on skitsofrenia, joka syö mua hitaasti = toimintakyky huononee. Ja en todellakaan kerro mun sairaudesta sukulaisille ja naapureille. Joten haukkukaa, jos kehtaatte.

Eli varmasti pystyt tekemään jotain kuitenkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tosi vähän. Aikoinaan tein paljon. Nykyisin lähinnä laitan astioita tiskikoneeseen ja takaisin kaappiin, sekä vaihdan lakanat, leikkaan muksujen kynnet jne.

Mutta en enää pese pyykkiä, imuroi jne. Enkä jaksa ulkoilla, käydä kaupassa, en käy kylässä jne.

Skitsofrenia on ollut jo yli 10 vuotta.

Vierailija
4/14 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pistä tikkua ristiin. Kateellisen marmatusta...

Vierailija
5/14 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mies jätti vaimonsa, niin vaimo alkoi ruikuttaa, että mies ei koskaan osallistunut arkeen! Siis mitä?? Mutta tosissaan oli ja taisi itsekin uskoa väitteensä.

Vierailija
6/14 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä perheessä vaimo ei olekaan mikään passaaja...

Vierailija
7/14 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niitä kotitöitä ole pakko tehdä jos ei huvita. miehen oma sairaus korvienvälissä jos ei voi jättää asuntoa edes kuukaudeksi siivoomatta

t: punkkari äiti

Vierailija
8/14 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyse ei ole oman osan tekemisestä. Silloinhan molemmat tekisivät hommia tasapuolisesti ja ajankäytön/vaivannäön osalta yhtä paljon.

ap

Vierailija
9/14 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan siksi että mua ei huvita. Se tehköön ken haluaa, mutta minä se en ole.

Vierailija
10/14 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tekee paljon, mutta ei sentään ihan kaikkea. Ruokaostoksillakin käy useimmiten koska jaksaa kantaa painavat kassit mua paremmin.

Vierailija
11/14 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kyllä teki suurimman osan kotitöistä ja opiskeli, mutta siinä se olikin. Henkisesti ei ollut läsnä. Ei siis koskaan osallistunut yhteiseen arkeen. Jätin tästä syystä.

kun mies jätti vaimonsa, niin vaimo alkoi ruikuttaa, että mies ei koskaan osallistunut arkeen! Siis mitä?? Mutta tosissaan oli ja taisi itsekin uskoa väitteensä.

Vierailija
12/14 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli onko se nyt niin kummaa jos kerran menee toisinkin päin?

No mutta vakavasti: meillä mies ei tee kaikkea, mutta varmaan lopulta enemmän kuin minä. Minä pesen pyykit, hoidan nuorimmaisen yksin yöt ja päivät, mutta mies hoitaa kaksi vanhinta ja laittaa ruuan, siivoaa myös enemmän kuin minä, plus tekee kaikki ns. perinteisen miesten työt päälle. Mä en kylläkään käy viikonloppuisin "rentotumassa" kodin ulkopuolella, ja monesti menemme esim. yhdessä lasten kanssa harrastuksiin, vaikka mies kyllä käy kahden isomman kanssa yksinkin. Miksi? Parikikin syytä: pääsyy on että mies on pedantimpi kuin minä, eikä "jaksa" katsoa kun minä teen hänen mielestään huonosti tai hitaasti, tekee mieluummin itse. Toinen syy on se, että olen sairastanut viime vuosina paljon (ei mitään nuhakuumeita siis, vaan ihan oikeita sairaalahoitoa vaativia sairauksia), ja käytännössä ollut useamman kuukauden liikuntakyvyttömänä. Eli jos naapurin mamma mua katselee, varmasti on jo vetänyt johtopäätöksen että olen saamaton ja laiska. :-/

Vierailija
13/14 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies käy samalla itse treenaamassa tai sitten on itse vetämässä lapsen treenejä. Itse se tykkää käydä lasten kanssa uimassa ja pyytää lapsia mukaan, sama koskee leffassa käyntejä. Ei kai mun tarvi mukaan vaan muodon vuoksi lähteä kun tällainen järjestely sopii meille?

Musta on kiva härnätä marttyyriäitejä valittamalla esim ruoan laitoista ymsyms ja annan kuvan että mies tekee kaiken :D Todellisuudessa otitöistä teen ainakin puolet...

Marttyyriäitien silmissä mieheni on tyrannivaimonsa tossun alla :D :D

Vierailija
14/14 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan siksi että mua ei huvita. Se tehköön ken haluaa, mutta minä se en ole.