Kärsiikö joululaatikoiden maku raakapakastuksesta?
Tein juuri lanttu- ja bataattilaatikot paistamista valmiiksi ja pakastin ne. Kärsiikö niiden maku tuosta pakastamisesta? Oletteko vielä sulatuksen jälkeen maustaneet niitä jotenkin? Voita ajattelin lisätä laatikoiden päälle ennen uuniin laittoa, mutta riittääkö se?
Kommentit (3)
Ensimmäistä kertaa vietämme joulun oman perheen kesken kotona, joten olen täysin noviisi näissä jouluvalmisteluissa :) Joskus olen kaupan laatikkoa maistanut ja se tosiaan oli aika puiseva kokemus.
Hyvältä nuo ainakin tuoksuivat pakkaseen laitettaessa, joten kai niistä herkutellaan sitten aattona. AP
Olen kokeillut kaikkea: kaupan laatikoita sellaisenaan ja maustettuna, kokonaan itse tehtyjä suoraan uunista, kypsänä pakastettuna ja raakapakastettuna. Olen päätynyt raakapakastamiseen, koska eivät kärsi yhtään vaan ovat aivan samanlaisia kuin tuoreesta paistetut. Ainoa ero on että pakastan laatikot foliovuoissa koska vievät vähemmän tilaa pakastimessa - tuoreena syötävät laatikot teen Uunikokkeihin.
Kysyn näin päin... Olen aina tehnyt laatikot noin ja ainakin meidän perheelle maistuu :) Ja mitä valmislaatikoihin olen verrannut, niin onhan ne omatekemät aina miljoona kertaa paremmat!
Enkä ole maustanut enää mitenkään, uuniin vaan kypsymään.