pistänkö anopin maksamaan
Eli lapsi oli ukin ja mummon luona yökylässä. Housut sain heittää roskiin (olivat ties missä liassa ja eivät puhdistuneet pesussa)Ja talvihaalari oli öljyssä. Eihän sekään lähtenyt puhtaaksi. Tosi hauskaa,
En ollut itse kotona kun toivat lapsen kotiin ja kyllä harmittaa. Mitäs noista housuista mutta se haalari oli ostettu nyt syksyllä.
Kommentit (49)
Mulla ei ole rahaa tuhlattavaksi asti.
että, mitkä murheet... Vaihdetaanko osia, mun lapset ei pääse koskaan mummolaan yökylään, näkeekin ehkä noin kaksi kertaa vuodessa. Mua ei kyllä yhtään haittais likatahrat, jos vain lapsilla olis kyläilymatkan päässä isovanhemmat, jotka haluaa viettää aikaa lastenlasten kanssa.
Voi kun olisi mummo joka haluaisi olla lapsenlapsensa kanssa. Ei paljon öljytahrat painais.
kämmenen kokoinen ja sitten on siellä täällä pienempiä.
Aion säästää haalarin mummon luona käyntejä varten.
Voin kertoa esimerkkejä mitä muuta tapahtunut jos sitten ymmärtäisitte paremmin minua.
Kesähelteellä +20 olivat meillä niin tytölle oli laitettu talvihaalari ulos päälle. Olipa hikinen tyttö kun tultiin kotiin. Ja pari kertaa kesähelteillä kuravaatteet päällä ulkona.
vajaan vuoden ikäisenä kaatui syöttötuolilla kun mummo jätti sen yksin siihen,lensi kivilattialle ihan selälleen. vaikka oli sanottu ettei saa vahtimatta jättää.
Kerran oli tullut mahatautiin siellä ollessa. Eivät ilmoittaneet meille mitään. Olivat antaneet olla juomatta ja kun toivat lopulta kotiin oli aika huonona. Onneksi alkoi äkkiä toipumaan kun annettiin mehua ja suolakeksejä.
Sitten kun sovitaan että on yhden yön niin eihän se käy. Pitää saada olla kaksi yötä. Ja mieheni antaa tietysti luvan.
Sitteen ovat kaikki tietäviä. mitään mitä minä sanon ei voi uskoa. Lapsellekin sanovat että ei äitiä tarvitse uskoa.
Olen niin kyllästynyt tähän hommaan.
AP
Onneks joku ehkä ymmärtää sitten mua.
lapsi rypee siellä ties missä niin joku vanha vaihtohaalari olisi paikallaan pakata mukaan. Kirpparilta saa rönttähaalareita.
Valitettavasti ap...
Voi kun olis paikka johon viedä lapsia edes joskus yökylään.
Kokeile Fairylla pestä niitä tahra kohtia ja laita sitten ohjeen mukaiseen pesuun ja taas fairylla ja ohjeen mukaiseen pesuun. Älä pese muuten kuin ohjeen mukaan, värit leviää ja kärsii se puku.
Fairy on tehokas öljy tahroihin. Pese heti!
Sain pinttyneetkin traktoriöljytahrat pois nätistä ulkotakista ko.saippualla ja harjalla hankaamalla, väreille ei käynyt kuinkaan.
se ei IKINÄ enää menis yksin mummolaan. Miksi sä suostut tollaseen?
Ja miksi sulla muuten on talvihaalarit keskellä kesää esillä niin että mummo voi vetää ne lapsen päälle? Onko toi mummo ihan mieleltään terve edes, kun talvihaalareita laittaa kesällä? Entä sinä ja miehesi kun annatte lapsia tuommoisille?
josta oli mummo ottanut sen kesällä.
Kai se ihan terve on siis mummo . Mut onhan se vähän hidas. Ikää vajaa 60v.
Miehen mielestä kaikki on vaan vahinkoja ja pitää lapsen päästä ukin ja mummon luo. Minun mieleestäni, no en tiedä. Ei kotona tapahdu tälläisia vahinkoja.
Eikä ne koskaan etukäteen ilmoittele milloin ovat tulossa käymään ja sitten vaan olisivat lasta ottamassa mukaansa. Meilläkin on omia menoja ja suunnitelmia. Mutta meidän suunnitelmiahan voi kuulemma aina muuttaa.
AP
Juttelisit miehesi kanssa tuosta kokonaisuudesta ja kysy onko hänen mielestään mummolla kaikki "kotona". Jos miehesi on edelleen sitä mieltä että lasten pitää päästä mummolle niin mitäs jos ehdottaisit että mummo saisi tulla teille kotiin leikkimään lasten kanssa. Saisit sitten pitää touhua vähän silmällä. Tällä ehdotuksella tulet mielestäni oikein hyvin vastaan miehesi ja mummon tahtoa ja voit rauhallisempana olla siitä että lapsillesi ei tapahdu isompia tapaturmia.
varavaatteet mukaan mummolaan ja/tai tee yksityiskohtainen lista mitä lapselle pitää pukea päälle ja syöttää. Huonommat vaattet mummolaan.
Tässä marttojen ohjeet puhdistukseen
http://www.martat.fi/neuvot_arkeen/tahranpoisto/tekstiilit/
mukaan kun eivät vaihda niitä. Viimeksikin vaatteet oli tosi likaiset ja oli vaihtovaatteita mukana mutta kun eivät välitä miten likaiset vaatteet on.
Ja ei ne mun neuvoista ja ohjeista piittaa. Hekin tietävät omasta mielestään kaiken.
AP
Kokonaisuus kuulostaa kyllä siltä, että en päästäisi lapsia yökylään ilman että miehesi tai sinä olette mukana.
Olisin minäkin harmistunut haalarin pilaamisesta, mutta en vaatisi anoppia korvaamaan. Monet kerrat olen omalle ukolleni motkottanut, kun on antanut lasten pilata hyväkuntoisia vaatteita esim. viimeksi auton renkaiden vaihdossa. Miestä ei haittaa, jos vaatteessa nyt on "vähän"likaa. Mua haittaa, koska meillä oikeesti on huonompiakin haalareita päälle laittaa, mutta mies ottaa aina just sen mikä ensimmäisenä käteen kaapista osuu! Raivostuttavaa!!!
Jos sulla ei ole yhteiset rahat miehen kanssa, niin kyllä pyytäisin miehen maksamaan lapselle uuden haalarin, kun kerran on noiden yökyläilyjen kannalla. Ja myöskin pesemään sen liatun haalarin; miellä kun ukko luulee, että öljytahrat lähtee vaatteista ihan vain pyyhkäisemällä.
ketään maksamaan lapseni vaatteita. Varsinkaan sellaisia jotka ovat vastikeetta hoitaneet lastani! Vaatteet on käyttöä varten ja uusia ostetaan sitä mukaan kun niitä tarvitaan. Ja tiedän kunnon haalarit maksaa, mutta ne on lapsen käyttövaatteita. Sitten ostetaan sen hintaisia, niin ettei harmita niiden likaantuminen.
että menen huomenna kauppaan ja ostan itse uuden haalarin. (en todella ilkeä esim. hoitoon pistää sitä haalaria) Olis rahalle muutakin käyttöä kun ostella monta haalaria anopin takia. AP
erikseen anopin luo ja päiväkotiin.
En todellakaan maksattaisi muilla!
käynyt autotallissa! Etköhän nyt vähän liioittele!
kysyin missä haalari sotkettu. Oli kuulemma ruohonleikkuria käynyt katsomassa autotallissa. Sanoi että ei kai tuo haittaa. Sanoin etten ilkeä haalaria enää käyttää ja pakko ostaa uusi. Rupesi vaan selittämään että kyllä se menee tai osta kirpparilta joku puku. Joopa joo. Täältä ei kirpparilta haalareita löydy. Haalaria oli käytetty vasta kuukausi. Saa kyllä mies maksaa kun aina lasta tunkemassa heille. Ja siellä aina sattuu jotain... AP
en liioittele, mutta mistäs minä totuuden tiedän misstä tuo öljy tullut. Eipäilen kyllä itse että ollut jossain astiassa öljyä, missä käynyt.
AP
Ja sanoin jo aiemmin että jos minä saisin yksin päättää niin lapsi ei menisi sinne. AP
Joo, älä vaan anna lapsen olla isovanhempiensa kanssa ettei vaan vaatteet likaannu :O!!! Laita täst edes ne huonommat kotivaatteet lapsen mukaan ja osta tosiaan kirpparilta (eiköhän löydy) jotkut huonommat ulkovaatteet kans. Ei viitsitä loukata toisia ihmisiä tällaisten materia-asioiden takia!
Ja voitko kenties siihen öljytahran päälle laittaa vaikka heijastintarraa?
Mikä ihmeen hienostopaikka se päivähoito on? Kai siellä ihan käyttövaatetta voi olla!?