Mitä mieltä olette perheestä jossa on 8 lasta?
Kommentit (15)
itse en moista jaksaisi. Tämä kahden lapsen kanssa eläminen on juuri sopivasti mulle.
toisten ihmisten lapsien lukumäärä,tosin ajttelisin että itse en moiseen rupeais vaikka olisin miljonääri.
Ei saa olla liian varovainen ja sovinnainen eikä saa välittää siitä mitä muut ajattelevat ;)
t. viiden lapsen köyhä perhe
Lapsettomuus on ekologinen vaihtoehto.
Järjen vähyyttä puskea tuollaista määrää tenavia tähän maailmaan. Eikö se vähempikin määrä geenivirheellisiä, suomalaisia perillisiä riittäisi.
toisten ihmisten lapsien lukumäärä,tosin ajttelisin että itse en moiseen rupeais vaikka olisin miljonääri.
meitä jokaista.
Sitä paitsi äitihän joutuu olemaan kotona jos lapsia tulee yhtä mittaa. Harva on yhden palkalla varakas, varsinkaan tänä aikana.
Jos molemmat kotona, niin onhan heillä aikaa hoitaa lapsensa (lapsia lisää).
Jos köyhillä ei olisi oikeus lisääntyä kuinka haluavat, valtio kustantaisi heille ehkäisyn!
"Himot ne on hiirelläkin" ja jos vähät varat menee lapsiin, niin kuinkas uusien tulemisen estät!
mitään perheestä, jossa 8 lasta, enkä siitä yksilapsisesta, enkä siitä väliltä.
sen yhden kiinan pikkukeisarin.
Tärkeintä on opettaa ne omat lapsensa ekologisiksi ja ajattelemaan maapallon tulevaisuutta.
Kierrätys kunniaan, ei joka lapsella tarvi olla uusia joulunalusreimoja(lainaus joltain av-mammalta).
että on varmaankin lapsirakas perhe, eikä siitä talosta vauhtia puutu. Pelkään, että lapset kasvavat kantaen kaunaa vanhemmilleen. Samalla tiedän, että sisarukset tulevat olemaan suuri voimavara. Ja toivon, että lapset eivät itse hanki isoja perheitä.
Ja kaiken tämän lisäksi tuomitsen perheen tietyllä tavalla... Pitäisi muistaa, että lapset ovat vauvoja vain hetken, ja kaikki lapset ansaitsevat hyvinvoivat ja jaksavat vanhemmat.
Iso, varsinkin "köyhä", perhe saattaa toisaalta elää hyvinkin ekologisesti: vaatteet ja lelut hankitaan käytettyinä, ruokana paljon kotimaisia juureksia ja muutenkin kasvisruokaa, matkustetaan julkisilla jne. Maailman kannalta olisin huolestuneempi perheestä, jossa yksi lapsi, mutta kaikki maailman muotivillitykset, urheiluautot jne.
kahdeksan lapsen vahhemmat ovat pakosti jotenkin uupuneita, lapset eivät saa olla lapsia eikä vanhemmilla ole aikaa lapsilleen. Vai miksi pelkäät että lapset kantavat kaunaa vanhemmilleen?
t. eräs kahdeksatta odottava, hyvin voiva ja jaksava
että on varmaankin lapsirakas perhe, eikä siitä talosta vauhtia puutu. Pelkään, että lapset kasvavat kantaen kaunaa vanhemmilleen. Samalla tiedän, että sisarukset tulevat olemaan suuri voimavara. Ja toivon, että lapset eivät itse hanki isoja perheitä. Ja kaiken tämän lisäksi tuomitsen perheen tietyllä tavalla... Pitäisi muistaa, että lapset ovat vauvoja vain hetken, ja kaikki lapset ansaitsevat hyvinvoivat ja jaksavat vanhemmat. Iso, varsinkin "köyhä", perhe saattaa toisaalta elää hyvinkin ekologisesti: vaatteet ja lelut hankitaan käytettyinä, ruokana paljon kotimaisia juureksia ja muutenkin kasvisruokaa, matkustetaan julkisilla jne. Maailman kannalta olisin huolestuneempi perheestä, jossa yksi lapsi, mutta kaikki maailman muotivillitykset, urheiluautot jne.
Mieleen tulee ainakin uskonnolliset syytä ja se että tunne menee aina järjen edelle (vauvakuume iskee aina uudelleen ja sitten tehdään taas vauva ajattelematta niinkään asiaa järjellä).
Ja ehkä myös hiukan sitä, että perheen äiti taitaa olla työtävieroksuvaa tyyppiä.
Uskon, että väkisinkin vanhemmat ovat väsyneitä ja eivät jaksa panostaa lapsiinsa kunnolla, tai sitten isommilla lapsilla on liikaa vastuuta pienemmistä.
että on varmaankin lapsirakas perhe, eikä siitä talosta vauhtia puutu. Pelkään, että lapset kasvavat kantaen kaunaa vanhemmilleen. Samalla tiedän, että sisarukset tulevat olemaan suuri voimavara. Ja toivon, että lapset eivät itse hanki isoja perheitä. Ja kaiken tämän lisäksi tuomitsen perheen tietyllä tavalla... Pitäisi muistaa, että lapset ovat vauvoja vain hetken, ja kaikki lapset ansaitsevat hyvinvoivat ja jaksavat vanhemmat. Iso, varsinkin "köyhä", perhe saattaa toisaalta elää hyvinkin ekologisesti: vaatteet ja lelut hankitaan käytettyinä, ruokana paljon kotimaisia juureksia ja muutenkin kasvisruokaa, matkustetaan julkisilla jne. Maailman kannalta olisin huolestuneempi perheestä, jossa yksi lapsi, mutta kaikki maailman muotivillitykset, urheiluautot jne.
ja minkälaisella rahamäärällä tulevat toimeen? Ei taida kuulua sinullekkaan. Itselläni on neljä lasta, miehelläni hyvät tulot, ja pärjäämme erinomaisesti. Tunnen perheen jossa tuo tilanne että on 8 lasta ja tulot normaalit(välillä oli huonotkin), eikä se niiden elämää köyhäksi tehnyt. Se riittää että tulee toimeen, ei tarvi olla upporikas. Ja mun mielestäni elämänsisältö on tärkeintä, oli perhe minkä kokoinen tahansa.
Lapsettomuus on ekologinen vaihtoehto.