Useimmilla työssäkäyville pienempi veroprosentti kuin työttömällä. Vittuako kitisette?
Että muka olette ainoita veronmaksajia tässä maassa.
Kommentit (25)
työttömyyspvrahasta. Jäsenmaksua ei työttömän tarvitse maksaa jos on peruspäivärahalla. Eli jos verohallinto on määrännyt että veroa peritään 20%, niin liitto perii vielä +2%. Näin ainakin 2 vuotta sitten kun vielä olin ansiosidonnaisella.
Kyllä se on verohallinto joka perii senkin +2% koska työtön ei maksa työttömyysvakuutusmaksuja ym sos.maksuja jotka työssäkäyvältä peritään palkasta sen jäsenmaksun lisäksi.
eikä se liitolle mene. Työttömyyskassa ei sitä myöskään peri, sillä ei sillä ole verotusoikeutta.
Mulle tuli palkkaverokortti, jossa oli 21,5% vero 40.000,00 euroon asti, ja siitä menevästä osasta 37%. Jäin työttömäski ja tuloni pulittuivat. Hain muutosverokorttia ja verotoimistolta tuli etuudesta pidätys%, joka on 20.000,00 euroon saakka 21,5%, ja yli menevältä osalta 32%. Työmatkakuluja on mulla ollut vain 100 eur/v. Työttämällä on ns. tasaveromalli tuplapalkkaan nähnen
työttömyyspvrahasta. Jäsenmaksua ei työttömän tarvitse maksaa jos on peruspäivärahalla.
Eli jos verohallinto on määrännyt että veroa peritään 20%, niin liitto perii vielä +2%.
Näin ainakin 2 vuotta sitten kun vielä olin ansiosidonnaisella.